پنتاگون: با خطر بروز جنگ میان قدرت‌های بزرگ روبرو هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی گفت که جهان با خطر بروز جنگ میان قدرت‌های بزرگ روبه‌روست.

به گزارش مشرق، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه گفت که روسیه نظم جهانی را نقض کرده و به اوکراین به صورت غیرقانونی و با هدف سیطره بر آن حمله کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «در خطر بروز جنگ میان قدرت‌های بزرگ قرار داریم».

وی گفت: «اتفاقی که در اوکراین روی می‌دهد نتیجه مستقیم شیوه‌ای است که جنگ جهانی دوم پایان یافت و روسیه با حمله به اوکراین، تمامی قوانینی که از سال ۱۹۴۵ گذاشته شده، نقض کرد».

از سوی دیگر «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه مدعی شد که این ائتلاف مداخله مستقیمی در اوکراین نخواهد کرد و هرگز به این کشور نیرو ارسال نمی‌کند.

وی که در کنفرانس جهانی داووس در سوئیس سخنرانی می‌کرد، افزود: «ناتو هرگز بخشی از جنگ در اوکراین نخواهد بود و هیچگونه مشارکت مستقیمی از سوی ناتو در این نبرد وجود نخواهد داشت».

این در حالی است که «سرگئی کوشلیف» رئیس اداره آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه روسیه هشدار داده بود که محموله‌های تسلیحاتی که از آمریکا و دیگر کشورهای ناتو به اوکراین برسد، هدف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: «به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنیم که نیروهای روسیه این حق را دارند که محموله‌های تسلیحاتی که از آمریکا و ناتو به سرزمین‌های اوکراین وارد می‌شود به عنوان اهدافی مشروع در نظر بگیرند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 1
    عامل فتنه ها و ریشه همه جنگ ها خودتونید ای آمریکایی های فتنه گر، چرا به ریشه های این جنگ نمی پردازید؟ یعنی روسیه فقط برای کشور گشایی وارد جنگ شده علت دیگری نداشته ؟
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 1
    به امریکا باید گفت،عمو بنزینی! کارش اینکه، که هی بنزنین بریزه تویه اتیش تا بیشتر گر بگیره!.. یکی دوتا بازی کامپیوتری و اسباب بازی بدید به فرماندها امریکا بازی کنند،تا کمتر نقشه برای نابودی نسل بشر و .. بکشن.
  • DE ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 3
    امیدوارم جنگی در بگیره وتر وخشک باهم بسوزن اگه کلید زرادخانه های هسته ای دست من بود قطعا درنگ نمی کردم اونها را به تمام نقاط دنیا شلیک میکردم اول هم مناطق تایر نشین را میزدم بقول رحیم این دنیا دیگه بدرد نمی خوره .دروغ و دغل .فریبکاری و خرافه گویی و زیاد شده بی عدالتی زیاد و انسانیت هم بسیار کم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس