تهران و اسلام‌آباد در لحظات دشوار همواره کنار یکدیگرند

نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد همواره برای کمک در شرایط بحرانی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای از تداوم عملیات اطفای حریق در ارتفاعات منطقه «کوه سلیمان» واقع در ایالت بلوچستان با حضور هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-۷۶ سپاه ایران خبر داد.

در این بیانیه آمده است: ایلوشین-۷۶ ایران از هواپیماهای بزرگ آتش‌نشانی در جهان به شمار می‌رود و با همین هدف این هواپیمای ایرانی روز گذشته در پایگاه هوایی نورخان در شهر راولپندی به زمین نشست و پس از تسهیل نیروی هوایی پاکستان، ایلوشین-۷۶ ایران به منطقه کوه سلیمان و ارتفاعات شیرانی در ایالت بلوچستان پرواز کرد.

روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان افزود: حضور ایلوشین-۷۶ ایران در عملیات اطفای حریق بسیار قابل توجه است. ایران و پاکستان همواره از روابط صمیمانه‌ای برخوردارند و این ۲ همسایه آماده کمک به یکدیگر در هنگام بلایای طبیعی هستند.

با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بشردوستانه و در راستای کمک به کشور دوست و همسایه پاکستان برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع ایالت بلوچستان این کشور، شب گذشته هواپیمای آب‌پاش ایلوشین-۷۶ سپاه را به پاکستان اعزام کرد.

شب گذشته جمعی از مسوولان هوانوردی ارتش پاکستان، مقامات سازمان مدیریت بحران ملی این کشور و همچنین «محمد سرخابی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان در زمان فرود هواپیمای آتش نشان ایران در پایگاه هوایی نورخان حضور یافتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس