کد خبر 1379027
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
برق

با افزایش مصرف برق در ساعات پیک و رسیدن آن در روزهای نخست خردادماه به بیش از ۵۱ هزار مگاوات، جابه‌جایی بار در صنایع و کشاورزی (پیک‌سایی) آغاز شد.

به گزارش مشرق، در روزهای نخست خردادماه، شاهد افزایش قابل توجه مصرف برق در کشور نسبت به ماه گذشته و همچنین زمان مشابه سال قبل هستیم.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته پیک مصرف برق به ۵۱ هزار و ۲۹۳ مگاوات رسید. این درحالی است که میزان نیاز ثبت شده مصرف برق در لحظه پیک روز گذشته (۱۴:۲۲) به ۵۲ هزار و ۴۰۸ مگاوات رسیده بود و با پیک‌سایی (جابه‌جایی بار) به میزان یکهزار و ۱۱۵ مگاوات، پیک مصرف برق ۵۱ هزار و ۲۹۳ مگاوات رسید.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پاداش‌های صرفه‌جویی برق از زبان وزیر نیرو

با افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور و به مدار بهره برداری آمدن وسایل سرمایشی به خصوص در نقاط جنوبی کشور، پیک مصرف برق تابستان آغاز شده است.

علاوه بر آغاز جابه‌جایی بار در زمان پیک، واردات برق نیز آغاز شده به طوری که طبق اعلام روز گذشته مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران، واردات برق به ۴۸۰ مگاوات رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    در شهر اهواز چند روزی ست که بدون برنامه و اعلام قبلی برق یا تک فاز می شود و یا قطع می شود. خواهشاً به این مورد رسیدگی شود. سرمایه های مردم در خطر است. همین ضعیف شدن برق و خاموش نشدن کامل باعث از کار افتادن (سوختگی) وسایل برقی مردم میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس