به گزارش مشرق، مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ثبت سفارش موبایل تمامی برندها آزاد بوده و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

صمت هیچ ابلاغیه دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

نماینده مجلس: منع واردات آیفون اختلال بوده و نه ممنوعیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 1
    عوض ممنوعیت ورود کالا ها به فکر افزایش قدرت خرید مردم باشید و به دلار و یا یورو به مردم حقوق بدهید .
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 3
    بابا دلار شده ۲۹ تومن. یه فکری بکنید. واردات کالاهای لوکس رو ممنوع کنید. دیگه واردات گوشی های بالای ۴۰۰ دلار رو که میتونید ممنوع کنید.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    میگم انگار زور وارد کننده ها بیشتر بوده!!!
  • عیسی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    مهم این بود که مثل ماه گذشته دوباره با یک شوک جدید 10 میلیون دیگر بکشید رو قیمت ایفون .
  • رهام IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    چی کاری کردین من میخواستم .ایفون 13 مینی را بدم پرومکس بگیرم رفت 68 تومن غلط بکنم همون خوبه .ولی ممنوعه فکر کنم همه میگفتند ممنوعه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    چرا ممنوع نمیشه!؟ چرا برخی سنگ واردات این برند را به سینه می کوبند در حالیکه کشور مالک این برند حتی دارو را بر کودکان بیمار ما تحریم کرد!؟ یعنی حفظ درآمد برای این شرکت امریکایی اینقدر مهمه !؟ بی زحمت نیایید بگویید اپل لنگ این یک میلیارد نیست، خیلی هم هست، یک میلیارد فروش هم رقم کمی نیست حتی برای اپل . چرا وقتی این برند تنها پنج درصد نیاز بازار را تامین ولی چهل درصد ارزبری کل گوشی ها را شامل می شود هنوز عده ای بر واردات آن پافشاری دارند!؟ یعنی آن پنج درصد مرفه بی درد جامعه بر ۹۵٪ بقیه ارجحیت دارند!؟ اگر واردات این برند ممنوع و نیمی از ارز صرف شده برای آن به واردات گوشی های دیگر داده شود شاهد کاهش قیمت گوشی هم خواهیم بود . بی زحمت غصه آن پنج درصد مرفه را نخورید که از این پس مجبورند مثلا گوشی اپل ۴۰ میلیونی را ۵۰ میلیون بخرند، این پولها برای اون ها پول خورد هست وگرنه که اصلا اپل نمی خریدند، نشه حکایت جک انشا دختر پولدار در وصف فقرا که نوشته بود حتی رانندهشان هم فقیر بود !!! بی زحمت نیایید اینجا دم از حق انتخاب بزنید!! حق زنده ماندن آن کودکان بیمار پس چی که به خاطر تحریم های ظالمانه پرپر شدند. مگر باید مصالح کل جامعه را فدای محدود نشدن حق انتخاب ۵٪ کرد !!؟؟
    • رهام IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 1
      سگ و سگک کمربند لوازم ارایشی میارن چیزی نیست حالا ایفون بد شد اونم با 12 درصد تعرفه ومیدونی 10000واحد صفی و تعمیرکار هستند .بعدش ما از چین وارد میکنیم .وگرنه قیمت جهانی اون کمتره .خودروی لوکس بلدین وارد کنید برن دور دور کنند بچه پولدارها حالا یک ایفون 19 تومنی شد لوکس .مگه طلاست .از شیر مرغ تا جون ادمیزاد وار میشه حالا ایفون شد بده تو اینا .الان با 19 تومن چی میدن .قیمت سامسونگ همینه .فقط بلد بودن قیمت ببرن بالا خوب ادم حسابی12.53 قیمت سایر گوشی ها هم میره بالا یعنی یهو گوشی بعدی میشه 30 تومن 40 تومن .مون که الان ممنوع نیست مثل لوازم خونگی ممنوع کردند یهو ایرانی شد قیمت خارجی و گرونتر باید رقابتی باشد الان امریکا و چین و همه کشورها رقابتی هستند کیفیت اونقدر میره بالا که طرف میاد جنس داخل میخره .یعنی کیفیت و مقایسه نه تک کالا که مجبور بشم بخرم
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      آقا رهام (۱۳:۳۶) پاسخ شما را پیشاپیش در نظرم داده ام ولی گویا شما همچنان بر ندیدن و نخواندن پافشاری دارید . بله برای جامعه ای که بیشتر شاغلینش زیر ده میلیون ( یا بهتره بگیم زیر ۶ میلیون ) درآمد دارند حتی یک گوشی ۱۹ میلیونی هم گران و اشرافیست، گرچه شما کف قیمت پایینترین مدلش را گفتین کاش از به روزترین مدلاش که هنوز معرفی نشده در سایت های ایران در حال فروشه هم می گفتین و بالای پنجاه شصت میلیون قیمت دارند . در مورد ادعای اشتغال عده زیادی به تعمیر گوشی هم کسی نمیگه هیچ مدل گوشی همراهی وارد نشود تنها اپل مد نظر است و باز هم گفتم این گوشی تنها ۵٪ بازار را شامل می شود و نمی توان مدعی شد که مثلا ۹۰٪ تعمیرکاران و فروشندگان با این گوشی امرار معاش می کنند . در مورد قیمت هم گفتم که اگر ارز این گوشی را صرف خرید گوشی های دیگر بکنند تعداد بیشتری گوشی وارد خواهد شد که طبق قانون عرضه و تقاضا قیمت گوشی پایین می آید، فروش گوشی برای مغازه داران بالا میرود و تعداد گوشی بیشتری در جامعه پخش و کار تعمیرکاران هم پر رونقتر می شود و همه آنچه شما به عنوان ایراد ذکر کردین بهانه ای بیش نیست ..... در مورد ماشین هم جناب واردات ماشین بالای ۲۰۰۰ سی سی و اشرافی خیلی وقته ممنوعه و حرف شما بی ربط در مورد سایر کالاهای بی مورد هم یا قاچاق میان یا منع ورودشون در دست بررسی است .... بالا رفتن ناگهانی قیمت هم حربه واردکنندگان و ذی نفعان گوشی اپل هست تا دولت را تحت فشار بگذارند، در صورت قطعی شدن منع واردات اپل این حربه هم نهایت دو سه دوام بیاورد و با ورود تعداد بیشتری گوشی توسط واردکنندگان سایر برندها قیمت ها درست می شود . مورد آخر اینکه من با واردات گوشی های گران قیمت سایر برندها نیز موافق نیستم، این هم شده حکایت ماشین های اشرافی که طبق آمار در دوره آزاد بودنش یک نمونه بنز و « بی ان و » بسیار گران قیمت که وارد ایران شده بودند از نظر تعداد از مجموع تعداد موجود در اروپا هم بیشتر بود گویا که ما قراره از اروپایی ها هم اروپایی تر باشیم البته در تجمل گرایی و تا به این موضوع اعتراض می کنی صدای آقازاده ها بلند می شود که حق انتخاب و آزادی و فلان و بهمان، در تجمل گرایی می خواهند روی دست اروپایی ها بزنند ولی در مالیات دادن دیگر می خواهند شبیه فقرای آنگولا رفتار کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس