برقراری خط کشتیرانی و پروازهای توریستی بین ایران و عمان

وزیر راه و شهرسازی از امضای توافق‌نامه‌های ایران و عمان در حوزه حمل و نقل شامل برقراری خط کشتیرانی و پروازهای گردشگری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، "رستم قاسمی" در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ سیما، با اعلام اینکه رییس‌جمهور فردا (دوشنبه) به عمان سفر می‌کند، اظهار کرد: توافق‌هایی با وزیر حمل‌ونقل عمان در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی انجام شد که فردا (دوشنبه) با حضور رییس‌جمهور و مقامات ارشد عمانی به امضا می‌رسد.

وی افزود: فردا پس از ورود رییس‌جمهور به مسقط، مراسم استقبال رسمی از سوی سلطان عمان انجام خواهد شد و آیت الله رئیسی مذاکراتی با سلطان عمان خواهد داشت. همچنین توافق‌نامه‌هایی میان دو کشور در بخش‌های مختلف ازجمله حمل‌ونقل به امضا خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق‌نامه‌های ایران و عمان در حوزه حمل و نقل شامل برقراری خط کشتیرانی مسافری و باری میان دو کشور است که پس از امضا باید بعد از تصویب در دولت به صورت لایحه به مجلس ارایه شد و به تصویب نمایندگان برسد.

قاسمی بیان کرد: امروز مذاکرات خوبی با وزیر حمل‌ونقل عمان در خصوص برقراری خطوط هوایی میان دو کشور جهت انتقال گردشگران عمانی به استان‌های توریستی ایران انجام شد.

وی ادامه داد: خط حمل‌ونقل ترکیبی دریایی-جاده‌ای میان ایران و عمان برقرار می‌شود که عمان با این توافق به موافقت‌نامه عشق‌آباد ملحق خواهد شد.

تقویت و توسعه حمل‌ونقل میان ایران و عمان 

قاسمی وزیر راه و شهرسازی در رأس هئیتی متشکل از بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی به‌منظور ملاقات و مذاکره با همتایان خود در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقل امروز عازم عمان شد.

در این سفر توافق حفظ و تقویت حمل‌ونقل دریایی میان بندرعباس و بندر السویق عمان و برقراری خط مسافری دریایی میان چابهار و مسقط و همچنین تسهیل تردد و حل مشکلات موجود در بنادر صلاحه و صحار عمان برای تردد کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در برنامه کاری وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

در بخش هوایی نیز دو طرف بر متنوع سازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی  جمهوری اسلامی ایران در مسیر عمان و همچنین برقراری خط پروازی میان مسقط - رامسر در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

در این سفر نیز پیش‌نویس قرارداد حمل‌ونقل جاده‌ای دوجانبه با عمان (ترکیبی و جاده‌ای) و همچنین الحاق عمان به موافقت‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه چابهار منعقده بین ایران، هند و افغانستان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس