رئیسی نمایه

رئیس جمهور بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌های مسئول بر بازار در جریان اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، روند اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و الزامات تحقق اهداف آن در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه شد و رئیس جمهور با توجه به اهمیت نظارت بر بازار در اجرای صحیح این طرح، تاکید کرد: مبنای اصلی دولت، اجرای قانون توأم با عادلانه کردن یارانه‌ها و جلوگیری از وارد آمدن فشار به سفره خانوارها است.

رئیسی افزود: لازمه تحقق این هدف، تثبیت قیمت‌هاست و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اتحادیه‌های صنفی باید بر روند و فرایند قیمت‌گذاری‌ها نظارت کرده و از افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی قیمت‌ها جلوگیری کنند تا بر اساس مولفه‌های موثر در قیمت تمام شده و سود منصفانه فروشندگان، قیمت عادلانه را تعیین و اطلاع‌رسانی کنند. سازمان تعزیرات نیز باید بر اساس قانونی که اخیرا تصویب شد با متخلفان به صورت قاطع برخورد کند.

رئیس جمهور در این جلسه همچنین پس از ارائه گزارشی از میزان ذخایر و روند تامین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق تولید داخلی و واردات، با توجه به فراوانی و کفایت اقلام مذکور، بر تسریع و تسهیل روند توزیع مناسب آنها در استان‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد.

رئیسی همچنین تصریح کرد: شفاف‌سازی عملکرد و گفتگوی مستمر با مردم، از مبانی اصلی دولت سیزدهم است و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی باید با همکاری همه مسئولان گره‌های ذهنی و ابهامات در زمینه مسائل اقتصادی از جمله اجرای قانون مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها را برطرف کنند.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، همچنین موضوع بازار ارز و تدابیر بانک مرکزی برای ساماندهی و انسجام بخشی این بازار مطرح و با توجه به وجود و در دسترس بودن منابع ارزی کافی و بی‌سابقه در بانک مرکزی، مقرر شد برابر قوانین جدید در مورد برخورد با فعالان غیرمجاز در بازار ارز، با افراد سودجو و فرصت‌طلب بویژه دلالان و پایگاه‌های نامعتبر در این زمینه برخورد و از توانمندی‌های موجود کشور برای مدیریت منابع و تثبیت نرخ ارز استفاده شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    چشم حتما برنج درجه 1 از کیلویی صد هزار تومان هم گذشت!! باقی اجناس رو هم خودتون ببینید!
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    احسنت
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    امروز صبح نانبربری را سه هزار خریدم بعد از پنج هزار تومان مواد بهداشتی صبح یک قیمت بود بعد ازظهر گران شد سیب چهارده هزار بود بعد از ظهر نوزده هزار وو......
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 2
    درود
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    چه کردی ب این مردم شریف.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    شیر 14 هزار تومانی شد 25/5 هزار تومان ....کره 100 گرمی 13 تومانی شد 25/5 هزار تومان .... تمام اجناس از 50 تا بیش از 100 درصد در چند روز افزایش داشته و مسوولان هم مرتب اعلام می کنند که قیمت ها نباید افزایش داشته باشند , انگار قیمت ها آدم هستند و باید حرف آقایان را گوش کنند , تمامی افزایش قیمت ها هم که با دستور و بخشنامه هست در اینکه با توجه به دلایل اعلام شده دولت باید جراحی اقتصادی انجام می شد شکی نیست ولی نحوه عملکرد مانند این است که به مردم با این یارانه یه قرص استامینوفن دادید و دارید جراحی عمل قلب باز می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس