کد خبر 1378070
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

احتمالا شما هم با ما هم عقیده‌اید که امروزه به یمن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به حجم زیادی از اطلاعات درباره‌ خرید انواع گوشی و مقایسه آنها برمی‌خوریم. با این حال باز هم هنگامی که تصمیم به خرید گوشی موردنظر خود می‌گیریم، ممکن است اطمینان کافی در انتخاب آن نداشته باشیم. به همین دلیل ممکن است نسبت به آنچه که در وب‌سایت‌ها نوشته شده شک کرده و منابع دیگری را هم جست‌وجو کنیم. 

بنابراین باید بهترین راهبرد را برای انتخاب گوشی موردنظر خود در نظر بگیریم. در اینجا به ۷ نکته‌ مهمی که می‌توان در خرید گوشی به آن توجه کرد، اشاره کرده‌ایم.

۱- انتخاب سیستم عامل

انتخاب این مورد به گوشی‌ای که در حال استفاده از آن هستید، بستگی زیادی دارد. به‌عنوان مثال اگر گوشی قبلی شما آیفون باشد، شاید علاقه‌مند باشید که باز هم از سیستم iOS استفاده کنید. در هر حال باید قبول کنیم که سیستم عامل iOS با اندروید تفاوت زیادی دارد و باید بدانید که کدام سبک را می‌پسندید. به‌عنوان مثال اگر شما از دیگر ابزارهای اپل مانند مک‌بوک یا اپل‌واچ استفاده می‌کنید، انتخاب گوشی آیفون انتخاب معقولی است؛ چراکه در جابه‌جایی اطلاعات خود در ابزارهای محتلف دسترسی راحت‌تری خواهید داشت.

اگر هم از طرفداران سیستم عامل اندروید هستید یا با این سیستم احساس راحتی بیشتری دارید، حتما به آخرین ورژن آپدیت‌شده اندروید در گوشی‌ها توجه کنید. 

۲- ابعاد صفحه نمایش

امروزه حداقل سایز صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند حدود ۵.۷ اینچ است که شما می‌توانید به سادگی با استفاده از آن، کارهای روزمره را انجام دهید. اما به‌طور کلی در این مورد باید به نیاز خود دقت کنید مثلا اگر هدف شما از خرید گوشی هوشمند، بازی‌های ویدیویی است، بهتر است حداقل سایز صفحه نمایش شما ۵.۷ اینچ باشد ولی اگر هدف شما صرفا استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، کمتر از ۵.۷ اینچ هم می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و نیازی به پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد.

۳- پردازنده و سخت افزار

پردازنده، مغز متفکر یک گوشی‌ هوشمند است و تمامی فرامین شما ازطریق این قطعه کوچک و پرقدرت پردازش می‌شود. اگر شما به‌دنبال گوشی هوشمندی هستید که بتواند کارهای مختلف را به‌صورت همزمان انجام دهد، باید گوشی موبایلی را خریداری کنید که پردازنده قدرتمندی داشته باشد و از پس هر کاری بر بیاید. برای مثال دو نوع پردازنده‌ای که بیشتر برای گوشی‌های اندرویدی به‌کار می‌روند، عبارتند از کوالکام و مدیاتک که در اکثر دستگاه‌ها درج شده‌اند و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۴- حافظه داخلی

اگر به یاد داشته باشید، در گذشته همواره با معضل پر شدن حافظه‌ گوشی‌های هوشمند روبه‌رو بودیم. درحالی‌که امروزه این مشکل در مورد بیشتر گوشی‌ها وجود ندارد. چرا که دیگر حداقل حافظه داخلی گوشی‌ها ۳۲ گیگابایت است که از این مقدار حدودا ۸ گیگابایت به سیستم عامل اختصاص دارد. برخی دیگر هم حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی دارند. اگر فردی هستید که با گوشی عکس‌ها و فیلم‌های زیادی می‌گیرید، بهتر است فاکتور داشتن حافظه داخلی بالا را حین خریدن گوشی خود در نظر بگیرید. 

۵- باتری

می‌توان گفت مهم‌ترین بخش هر گوشی باتری آن است. سوالی که معمولا در خرید گوشی به ذهنمان می‌رسد این است که گوشی موردنظر چقدر باتری نگه می‌دارد؟ میزان شارژ سریع باتری در گوشی‌ها نکته‌ای است که نباید از آن غافل شوید. برای مثال دو گوشی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر بگیرید که یکی از آنها در نیم ساعت به شارژ ۸۰ درصدی می‌رسد و یکی دیگر در طی دو ساعت. بدون شک مورد اول مناسب است و از نسل جدیدتری از باتری‌ها بهره مند است.

۶- کیفیت دوربین

چند سالی است که گوشی‌های موبایل دیگر جای بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای را هم گرفته‌اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوربین با کیفیت برایتان اهمیت زیادی دارد، پس باید در انتخاب گوشی با دوربین خوب، وسواس بیشتری به خرج دهید. 

برای مثال گوشی S20 Ultra دارای قابلیت زوم ۱۰۰ برابری است که در نوع خود خارق‌العاده است. با این حال این نکته را باید در نظر داشته باشید که هرچه مگاپیکسل یک دوربین بالاتر باشد، قطعا بی‌نظیرترین دوربین نیست. چون برای بررسی دوربین گوشی، علاوه بر تعداد مگاپیکسل، باید در مورد سنسور یکپارچه و کیفیت لنز نیز کنکاش کنید.

۷-میزان رم

به‌عنوان یک قانون کلی سعی کنید موبایلی را خریداری کنید که رم کافی داشته باشد. چون بیشتر ایفای نقش رم، در کنار پردازنده است و این بدین معناست که اگر می‌خواهید برنامه‌های گوشی شما در کسری از زمان اجرا شوند، باید در کانار پردازنده مناسب، رم کافی‌ای را برای گوشی خود تهیه کنید.

خرید اقساطی بهصرفه‌ترین راه خرید گوشی

این روزها که قیمت‌ها دچار نوسان است، خرید اقساطی می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا زودتر به آنچه که احتیاج دارید، دست پیدا کنید. گوشی نیز ازجمله کالاهایی است که به‌صورت روزمره با آن درگیرید و احتمالا نمی‌توانید خرید آن را به تعویق بیندازید. بنابراین خرید اقساطی گوشی راه‌حل خوبی است تا با آن بتوانید تورم را دور بزنید. 

ازکی‌وام یکی از پلتفرم‌های آنلاین خرید اعتباری است که با ارائه اعتبار به شما امکان خرید اقساطی گوشی را فراهم می‌کند. در ازکی‌وام می‌توانید با انتخاب از بین طرح‌های متنوع اعتباری، تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار بگیرید و ازطریق آن از فروشگاه‌های معتبر و متنوع به‌صورت اقساطی خرید کنید. البته ازکی‌وام نه‌تنها با فروشگاه‌های دیجیتال، بلکه با فروشگاه‌های لوازم خانگی یا کالاهای تخصصی مثل ساز یا وسایل ورزشی هم همکاری دارد، پس می‌توانید دیگر کالاهای موردنیاز خود را نیز از همین طریق تهیه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس