کد خبر 1378065
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
خودرو

ساکورا خودروی جدید و خوش قیمت نیسان است که با استفاده از پیشرانه الکتریکی، گزینه ای ایده ال برای شهرهای شلوغ محسوب می شود.

به گزارش مشرق، نیسان از سال ۲۰۱۹ ارائه یک خودروی کی در ژاپن را بطور جدی دنبال می کند و سرانجام در اوائل ماه جاری میلادی نسخه تولید انبوه یک خودروی کی با نام ساکورا را معرفی کرد.

خودروی کی یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است. این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است.

ساکورا خودروی جدید نیسان +عکس

توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافت. یعنی زمانی که بسیاری از مردم ژاپن توان خرید یک خودرو سایز متوسط را نداشتند و با موتورسیکلت رفت‌وآمد می‌کردند.

با این خودروها می‌توان کوچه‌های باریکی را که یک سواری عادی نمی‌تواند آنها را رد کند رد کرد. همچنین این خودروها برای پارک حتماً نیاز به یک جا پارک بزرگ ندارند و به دلیل طول کمشان حتی می‌توانند به صورت افقی بین دو ماشین عادی که عمودی پارک کرده‌اند پارک کرد.

این رده خود دو زیر رده مهم به نامهای ون کوچک (ون کی) و کامیونت (کامیون کی) را دربر می‌گیرد. دولت ژاپن برای خریداران این قبیل خودروها مزیت‌های مالیاتی فراوانی در نظر گرفته‌است.(ویکیپدیا)

ساکورا در الگوی یک خودروی جعبه ای طراحی شده اما گوشه ها و زوایا تغییراتی را همراه دارند تا این ویژگی طراحی چندان در ذهن مخاطب باقی نماند. از منظر ابعاد برابر با ۳۳۹۵ میلیمتر در طول، ۱۴۷۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۵۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۴۹۵ میلیمتر است.

ساکورا خودروی جدید نیسان +عکس

نیسان ساکورا ۲۰۲۳ حدود ۱۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد که می توان آن را یکی از سبک ترین خودروهای الکتریکی بازار جهانی دانست.

در بخش پیشرانه از یک موتور الکتریکی ۶۳ اسب بخاری با ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۳۰ کیلومتر برساعت است. هرچند این آمار خبر از یک خودروی سریع نمی دهند اما نکته مهم آن است که ساکورا هم برای سرعت طراحی نشده و به عنوان وسیله نقلیه شهری کاملا ایده ال و کم نقص به نظر می رسد.

انرژی مورد نیاز پیشراته از باتری لیتیوم-یون ۲۰ کیلووات ساعت تامین می شود که در وضعیت شارژ کامل، برد حرکتی ۱۸۰ کیلومتر را در اختیار ساکورا قرار می دهد.

ساکورا خودروی جدید نیسان +عکس

یکی از ویژگی های باتری ساکورا به حالت ریورز آن مربوط می شود که کاربر می تواند به عنوان یک پاوربانک نیز از آن استفاده و وسایل الکتریکی مختلف را مورد استفاده قرار دهد.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا طی ۴۰ دقیقه برابر با ۸۰ درصد ظرفیت آن تکمیل شود.

داخل کابین از یک نمایشگر ۷ اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر و یک نمایشگر ۹ اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده است.

این خودرو تابستان امسال در تریم های اس، اکس و جی موجود می شود و نمونه پایه برچسب قیمت ۱۴ هزار دلاری را به همراه خواهد داشت.

ساکورا خودروی جدید نیسان +عکس

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس