کد خبر 1377971
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
ب ام و سنگ تمام گذاشت؛ معرفی یک شاهکار برای سالگرد M (+عکس)

بی ام و از یک نسخه ویژه ام۴ کامپتیشن رونمایی کرده که تولید آن فقط محدود به ۱۰۰۰ دستگاه خواهد بود و یک برچسب قیمت سنگین را نیز همراه دارد.

به گزارش مشرق، بی ام و این روزها در حال معرفی داغ ترین محصولات خود با مدل ۲۰۲۳ است. ظاهرا کمپانی آلمانی برگ های برنده زیادی دارد که طی ماه های آینده رونمایی از آنها همچنان ادامه خواهد داشت. پس از معرفی یکی از بهترین ویرایش های سری ۳ که اخیرا در گروه خودروی عصر ایران نیز معرفی شد، اکنون یک تریم فوق العاده از ام۴ با نام کامل ام۴ سی اس ال ۲۰۲۳ رونمایی کرده است.

براساس اطلاعات موجود، تولید این خودرو فقط محدود به ۱۰۰۰ دستگاه خواهد بود.

بی ام و M۴ CSL یک کوپه سبک و بسیار پرقدرت است که به افتخار ۵۰ سال فعالیت درخشان بی ام و ام معرفی می شود. سی اس ال در واقع نمونه تیونینگ شده ام۴ کامپتیشن است که اگر بخواهیم این را ترجمه کنیم باید بگوئیم یک مرحله بالاتر برای ب ام و، زیرا خانواده کامپتیشن داغ ترین محصولات ب ام و را میزبانی می کنند که حالا ام۴ یک بار دیگر هم بروزرسانی شده است.

معرفی شاهکاری از بی ام و +عکس

در بخش پیشرانه این هیولای آلمانی از نمونه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو با ۵۴۳ اسب بخار خروجی استفاده شه که در مقایسه با ام۴ کامپتیشن  ۴۰ اسب بخار بهبود را نشان می دهد. شاخص گشتاور نیز عدد ۶۴۹ نیوتن متر را ثبت کرده است. ب ام و همچنین فشار هوا از ۲۴.۷ پی اس آی در کامپتیشن به ۳۰.۵ پی اس آی در CSL بهبود داده است که نشانه ورود بیشتر هوا به توربوها و افزایش بازدهی واقعی پیشرانه است.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۸ سرعته ام استپترونیک استفاده شده است. جزئیات اسپرت نیز در سراسر بدنه و همچنین جزئیات داخل کابین بهه چشم می خورند که ویژه این تریم هستند. یکی از جذاب ترین موارد به پدال های فیبرکربنی تعویض دنده پشت فرمان مربوط می شوند.

معرفی شاهکاری از بی ام و +عکس

بی ام و اشاره می کند که M۴ CSL طی ۳.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد و تنها به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا رکورد سرعت ۱۹۳ کیلومتر برساعت را ثبت و تکرار کند. بیشینه سرعت نیز بطور الکترونیکی روی ۳۰۷ کیلومتر برساعت محدود شده است.

معرفی شاهکاری از بی ام و +عکس

یکی از جذاب ترین فعالیت های که باواریایی ها در رابطه با CSL انجام داده اند به مهندسی وزن مربوط می شود. اینجا هم در مقایسه با کامپتیشن ام۴ شاهد مدیریت ۱۰۸.۸ کیلوگرمی وزن خالص هستیم تا این تریم فقط ۱۶۰۵ کیلوگرم سنگینی داشته باشد.

به دلیل استفاده از سیستم تعلیق اختصاصی و جدید، اینجا کیفیت رانندگی در مقایسه با ام۴ کامپتیشن به میزان چشمگیری بهبود یافته و فاصله خودرو از سطح زمین نیز ۰.۳ اینچ کمتر شده است.

معرفی شاهکاری از بی ام و +عکس

سیستم ترمز در چرخ های جلو از دیسک ۱۵.۷ اینچی و کالیپر ۶ پیستونه ثابت و در محور عقب از نمونه ۱۵ اینچی تک پیستونه شناور استفاده می کند. این سیستم ترمز از میان رینگ های ۲۱ و ۲۲ اینچی آلومینیومی مشکی مات خودنمایی می کند.

معرفی شاهکاری از بی ام و +عکس

قیمت پایه برای تریم CSL برابر با ۱۴۰۸۹۵ دلار است و فروش آن از ژوئیه آغاز می شود.

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    صدو چهل هزار دلار بریزیم تو جیبه المانیه نژاد پرست؟ خوب یه ماشینه بیست هزار دلاریم همین کارو میکنه دیگه
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    این جلو پنجره جدید بی ام و چقدر نچسبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس