کد خبر 1377839
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: بنا بر اعلام ارتش سوریه شب گذشته رژیم صهیونیستی با موشک‌های زمین به زمین  نقاطی را در جنوب دمشق هدف قرار داد که منجر به شهادت سه نظامی این کشور شد. هفته پیش نیز طی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه 5 نفر شامل یک غیرنظامی شهید شدند.

 از زمان آغاز جنگ سوریه رژیم صهیونیستی حملات متعددی به سوریه داشته است که آن‌ها را در چارچوب راهبرد «کارزار بین جنگ‌ها» تعریف می‌کرد که اهداف عمده آن به تأخیر انداختن جنگ و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان ازطریق تضعیف مداوم فرایندهای نیروسازی و ضربه زدن به قابلیت‌های آن‌ها و ایجاد شرایط بهینه برای ارتش این رژیم در صورت وقوع جنگ ذکر شده است.

 با این حال این رژیم به جز یکی دو مورد از هدف قرار دادن مواضع رسمی ایران خودداری می‌کرد. حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه از دو جنبه به نظر می‌رسد با حملات پیشین متفاوت باشد. نخست افزایش میزان تلفات و دوم نزدیکی به مواضع استقرار نیروهای ایرانی در سوریه.

 این حملات با ویژگی‌های جدید در حالی انجام می‌شود که گفته می‌شود روسیه به دنبال خارج کردن نیروهای خود از سوریه است و این گمانه‌ها مطرح می‌شود که قرار است پایگاه‌های خود در سوریه را تحویل نیروهای ایرانی بدهد. این امر در کنار تحرکات دیگر مقاومت باعث شده است اسرائیل بازدارندگی خود را در معرض خطر ببیند و به دنبال تقویت آن باشد.

 به لحاظ داخلی نیز کابینه رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف ازجمله تنش‌های اخیر با فلسطینی‌ها در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار دارد و احتمال فروپاشی آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در این شرایط مقامات این رژیم ازطریق چنین حملاتی با برجسته کردن تهدیدات خارجی به دنبال جلوگیری از فروپاشی کابینه هستند.

 علاوه‌براین عامل مذاکرات احیای برجام را نیز باید در نظر داشت. این حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند در هماهنگی با ایالات‌متحده و حامل این پیام به ایران باشد که اگر از خواسته‌های خود در مذاکرات عقب‌نشینی نکند ممکن است در منطقه با چالش‌های جدی مواجه شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    11 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • حاجی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      30 1
      تو یه دیوانه به تمام معنایی چندتا چیز شرو ور به هم با فتی هی همه جا خودتو میندازی جلو
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 1
    خب بزنینش مگه قدرت ندارین بزنین دیگه
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      6 28
      قدرتش و که داریم ولی میخواستم چنان زجرکشش کنیم تا خودش دست به انتهار بزنه جووووونم بازی داره کم کَمَک به جاهای خوب خوبش میرسه...
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      18 0
      ۲۳:۲۹ دروغ نگو
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 0
    هنوز انتقام سردار دل ها گرفته نشده،انتقام دو نظامی ایران در حمله اسرائیل گرفته نشده، پس کی
    • NL ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      چند وقت پیش جمجمه نادر شاه رو در آورده بودن دیدی؟
  • CH ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    شما که میگفتین پایگاه موساد توی اربیل که زدیم درس حسابی بهش دادیه شد وکلی نیرو از دست داد چی شد پس!؟اگه حمله واقعی بود الان اسراییل اینطور بدون ترس اقدام نمی کرد فقط شعار و غلو کردن بلدین
  • CA ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    به شدت محکوم کنید!
  • رضا IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    ما رو باش دروغ و دونگ يه مشت شياد جنگ به چشم نديده رو باورمون ميشد ! اصغرآقا دو زرده شون هروقت شنگول بود ميگفت : تل آويو را پودر ميكنيم ! آقا سعيد جغجغه شون كه خيلى اهل حساب و كتاب بود و مدام در جبهه ها حماسه آفريده بود با صداى خوشگلش زر ميزد كه اگه دست از پا خطا كنند حيفا را هوا ميكنيم ! ناكس انگار نه انگار زدند تا بيخ حلقوم شون فرو كردند ميگه دست از پا خطا كنند !
  • NL ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 1
    تا دیر نشده جمع کنید برگردید بعد رفتن روسیه اسرائیل پدرتون رو در می آره حوصله شهید مهید و آه و ناله نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس