کد خبر 1377590
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
سوریه

پس از ناکامی دولت آمریکا در سرنگونی دولت سوریه و عادی‌ شدن روابط دمشق با چند کشور عربی، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سوریه می‌گوید دولت این کشور برای تغییر نظام سوریه تلاش نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ایتان داس گولدریچ» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سوریه در دفتر امور خاور نزدیک در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» گفت که آمریکا از عادی‌سازی روابط با دمشق حمایت نمی‌کند.

این مقام آمریکایی تکرار اتهامات واشنگتن علیه دولت سوریه، در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «پس از گذشت بیش از یک دهه از جنگ، همواره بر عدم استفاده از راهکار نظامی در آن تأکید می‌کنیم. این جنگ را تنها می‌توان از طریق یک انتقال سیاسی سازگار با قطعنامه ۲۲۵۴ حل و فصل کرد.»

ایتان داس گولدریچ در ادامه با تکرار اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه دولت سوریه ادعا کرد: «به منظور پیشبرد یک راهکار سیاسی گسترده برای جنگ، ما بر اولویت‌های عملیاتی اصلی بسیاری تمرکز کردیم؛ از جمله توسعه ارسال دامنه کمک‌های انسانی به تمام نقاط سوریه، فظ حضور نظامی و شراکتمان برای تضمین شکست دائم داعش، حفظ آتش‌بس داخلی در تمام نقاط سوریه برای حفظ سطح پایینی از خشونت و تقویت تعهدات قویمان در قبال بازخواست نظام سوریه در خصوص اقدامات ناگوار مستمر آن.»

بیشتر بخوانید:

اهداف حمله پرحجم اسرائیل به دمشق

با این حال، او گفت: «این دولت در تلاش مهندسی تغییر نظام [سوریه] نیست و باید مردم سوریه در پایان رهبری خود را تعیین کنند. اما ما در کنار مردم سوریه به درخواست بازخواست و عدالت ادامه خواهیم داد.»

به‌رغم تلاش چندین و چندساله آمریکا، کشورهای اروپایی و تعدادی از کشورهای عربی برای تغییر دولت سوریه در سال‌های گذشته، اما این اقدامات ناموفق بوده است. 

کشورهای عربی در ماه نوامبر ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران‌های داخلی دمشق، حق عضویت این کشور را به حالت تعلیق در آوردند. با این حال، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ماه‌های گذشته سفارت خود را در سوریه بازگشایی کردند و مقامات آن‌ها در گامی که حاکی از تحول در روابط با دمشق داشت، به سوریه سفر کردند.

در همین ارتباط، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سفری رسمی وارد دمشق، پایتخت سوریه، شد. «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز ماه نوامبر گذشته به سوریه سفر کرد و با بشار اسد رئیس‌جمهور و «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. حدود یک ماه پس از سفر عبدالله بن زاید به سوریه، بحرین نیز برای خود در دمشق سفیر فوق‌العاده تعیین کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    یکی به یانکی ها بگوید، لطفاً لازم نیست رحم داشته باشید، اگر عرضه اش را دارید تغییر دهید! به یاد آن مثال که می گوید گربه دستش به گوشت نمی رسید، می گفت برایم خوب نیست!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    ما هم به دنبال تغییر نظام آمریکا نیستیم، البته فعلأ، بزار برم ناهار بخورم برگردم شاید نظرم عوض شد!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس