حسینی چگونه بهترین دروازه‌بان سال شد/ استقلال به دنبال رکورد جدید

عملکرد دروازه‌بان استقلال آنقدر خوب هست که قبل از اتمام رسمی لیگ برتر، به عنوان بهترین دروازه‌بان سال انتخاب شود.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال که با ۱۰ گل خورده در ۲۸ بازی صاحب بهترین خط دفاعی لیگ (و احتمالاً همه ادوار لیگ برتر) است، با ۱۹ کلین شیت بیش از سایر تیم‌ها موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده و نقش سید حسین حسینی در ثبت این آمار غیر قابل کتمان است.

سنگربان شماره یک و کاپیتان دوم آبی پوشان در این فصل ۲۴ بار درون دروازه تیمش قرار گرفت و ۱۶ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا با ثبت ۱۶ کلین شیت بهترین عملکرد را در بین همتاهای خود در لیگ برتر داشته باشد. دروازه حسینی در طول فصل تنها ۹ بار باز شد که ۲ بار آن از روی نقطه پنالتی بود.

در حالی حسینی با ثبت چنین آماری بهترین عملکرد را در بین دروازه‌بان‌های لیگ بیست و یکم دارد که نزدیک ترین دروازه‌بان به او محسن فروزان از تیم گل گهر است. فروزان مثل حسینی ۲۴ بار در این فصل به میدان رفت و ۱۲ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت؛ تا به واسطه باقی ماندن تنها دو هفته به پایان مسابقات، بهترین عملکرد به حسینی تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید:

استقلال در لیگ بیست و یکم سخت گل می‌خورد

علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان و ملی پوش آبی پوشان هم در این فصل ۴ بار فرصت حضور در میدان پیدا کرد که تنها یک بار دروازه‌اش باز شد و در ۳ دیدار موفق به کلین شیت شد تا عملکرد این دروازه‌بان جوان هم موفقیت‌آمیز باشد.

آبی پوشان در این فصل از ۳ دروازه‌بان استفاده کردند که رشید مظاهری که بعدا به سپاهان پیوست، با حضور تنها در یک بازی (به عنوان بازیکن جانشین) و سپس جدایی از این تیم، کمترین میزان استفاده را داشت.

تیم فوتبال استقلال در کنار قهرمانی زود هنگام در فصل بیست و یکم توانست آمار و ارقام خوبی هم از خود به جای گذاشته و در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی در زمینه قهرمانی بدون شکست در فوتبال ایران قرار گیرد، حالا به دنبال بهبود یکی از رکوردهای پیشین خودش نیز می‌باشد.

آبی پوشان که در لیگ هفدهم با هدایت شفر توانستند با تنها ۱۳ گل خورده در یک فصل صاحب رکورد بهترین خط دفاعی در همه ادوار لیگ شوند، حالا این فرصت را دارند تا با حفظ دروازه خود در دو دیدار باقی مانده این رکوردشان را هم بهبود بخشند. شاگردان مجیدی در ۲۸ هفته گذشته تنها ۱۰ گل دریافت کرده‌اند تا فرصت بهبود رکورد خودشان را داشته باشند.

استقلال در دو هفته پایان فصل باید با مس رفسنجان در رفسنجان و نفت مسجد سلیمان در تهران دیدار کند که این دو بازی به لحاظ جدولی برای آنها تشریفاتی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس