کد خبر 1377518
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
چرا قهرمان آسیا جایگزین گرایی شد؟

محمدرضا مختاری که به تازگی طلای آسیا را کسب کرده در تورنمنت بین‌المللی قزاقستان در وزنی بالاتر مبارزه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام لیست فرنگی‌کاران اعزامی به رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی که ۱۲ تا ۱۵ خرداد در قزاقستان برگزار می‌شود، مشخص شد محمدرضا مختاری قرار است در ۷۷ کیلو روی تشک برود، وزنی که محمدعلی گرایی در آن رقابت می‌کرد و در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

محمدرضا مختاری در گفت‌وگویی درباره رقابت در وزن ۷۷ کیلو و حضورش در  مسابقات قزاقستان، اظهارداشت: با توجه به شرایط محمدعلی گرایی کادر فنی تصمیم گرفت من در ۷۷ کیلو رقابت کنم. در واقع این مسابقات یک میدان تدارکاتی برای من است و دوباره به وزن خودم یعنی ۷۲ کیلو برمی‌گردم.

فرنگی‌کار طلایی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، درباره اینکه آیا تصمیمی ندارد از این پس در ۷۷ کیلو رقابت کند، خاطرنشان کرد: وزن من ۷۵ - ۷۶ کیلو هست به همین دلیل راحت‌تر هستم در ۷۲ کیلو کشتی بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که تغییر وزن و مبارزه در رقابت سنگینی مانند تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان باعث مصدومیت نمی‌شود، گفت: من هم در جام تختی کشتی گرفتم و هم در مسابقات قهرمانی آسیا و حالا با تصمیم کادر به قزاقستان می‌روم. باتوجه به اینکه تورنمنت قزاقستان سر وزن قانونی برگزار می‌شود من مشکلی ندارم چون لازم نیست وزن کم کنم. اگر قرار بود وزن کم کنم و در ۷۲ کیلو روی تشک بروم شاید امکان آسیب‌دیدگی وجود داشت.

مختاری با ابراز رضایت از چرخه انتخابی، تصریح کرد: فکر می‌کنم اواسط تیرماه چرخه به پایان برسد و نفرات اصلی برای مسابقات جهانی مشخص شوند. من ۱۰۰ درصد به خودم امیدوارم چون هیچ کجا در چرخه کم نگذاشتم. در مسابقات جام تختی همه برترین‌های ۷۲ کیلو حضور داشتند و من اول شدم، در قهرمانی آسیا هم طلا گرفتم. امیدوارم اگر قسمت شد در مسابقات جهانی دوبنده ملی را پوشیدم بهترین مدال را بگیرم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس