وزیر امور خارجه جدید فرانسه و جانشین «ژان ایو لودریان» منصوب شد

منابع خبری از تشکیل دولت جدید فرانسه و تعیین «کاترین کولونا» به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور به جای «ژان ایو لودریان» خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «کاترین کولونا» به عنوان وزیر خارجه جدید فرانسه و جانشین «ژان ایو لودریان» منصوب شد.

منابع خبری اعلام کردند چهار روز پس از انتخاب «الیزابت بورن» به عنوان نخست وزیر فرانسه، کاخ الیزه اسامی وزرای دولت جدید این کشور را اعلام کرد.

به گفته این منابع خبری، در دولت جدید وزرای کشور و اقتصاد در مقام‌های خود ابقاء شدند ولی کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه جدید فرانسه و جانشین لودریان که از سال ۲۰۱۷ تا کنون وزیر امور خارجه این کشور بوده است، تعیین شد.

قابل ذکر است که تقریباً نیمی از اعضای دولت جدید فرانسه را زنان تشکیل می‌دهند. کابینه «الیزابت بورن» با احتساب خود او بیست و هفت عضو دارد و از این تعداد سیزده تن از اعضای دولت را زنان تشکیل می‌دهند. بورن نخستین زنی است که پس از ۳۰ سال به مقام نخست وزیری فرانسه دست یافت.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گذشته الیزابت بورن را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد. او پیشتر وزیر کار مستعفی این کشور بود. تعیین او به عنوان نخست وزیر پس از استعفای «ژان کاستکس» نخست وزیر سابق فرانسه از مقام خود اتفاق افتاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 0
    نوکر پیر رفت نوکر جوان آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس