چشم آلمان بدنبال گاز قطر؛ برلین و دوحه توافقنامه گازی امضا کردند

آلمان و قطر در بحبوهه تلاش های برلین برای یافتن گزینه های جایگزین واردات گاز روسیه که ۴۵ درصد از نیازهای این کشور اروپایی را تشکیل می دهد، قرارداد همکاری در زمینه انرژی با تمرکز بر گاز مایع امضا کردند

به گزارش مشرق از رسانه‌های قطر، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای که خبرگزاری «د پ آ» آلمان آن را منتشر کرد، افزود: این توافق نامه همکاری امروز (جمعه) با امضای «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر که هم اکنون در برلین بسر می‌برد و «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان امضا شد.  

بر اساس این بیانیه، این توافق نامه انرژی به آلمان کمک می‌کند تا عرضه گاز خود را با واردات گاز طبیعی مایع از قطر، متنوع کند و در عین حال انگیزه‌ای برای همکاری در زمینه «هیدروژن سبز» ایجاد خواهد کرد. 

در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است که در این پیوند، جلسات منظمی بین وزارت انرژی قطر و وزارت اقتصاد آلمان برگزار خواهد شد. 

بر اساس این بیانیه همچنین دو کشور با تشکیل دو کارگروه موافقت کردند که یکی از آن‌ها به تقویت روابط تجاری در زمینه گاز طبیعی مایع و هیدروژن و تشکیل مجمعی برای ایجاد مسائل زیرساختی و نظارتی و 

کارگروه دیگر در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره وری انرژی و مدیریت بار است و بر روی توسعه قابلیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و موضوعات مرتبط مانند زیرساخت‌ها و بازارهای برق کار خواهد کرد. 

در این پیوند، روزنامه آلمانی هاندلزبلات » امروز جمعه به نقل از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر نوشت که دوحه امیدوار است در سال ۲۰۲۴ انتقال گاز طبیعی مایع به آلمان را آغاز کند. 

«شیخ تمیم به حمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز (جمعه) در سومین ایستگاه سفر اروپایی خود که از روز دوشنبه با سفر به اسلوونی و سپس مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شده است وارد برلین شد.  

امیر قطر قرار است در ادامه سفر خود به اروپا به انگلیس و فرانسه نیز سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 1
    منظور از قطر گاز حوضچه مشترک ایران و قطر هست . باید سهم ایران رو بپردازند.
  • دنیا IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 1
    این درآمد باید مال ما باشه. پوتین انقدر ارزش نداره که بخاطرش خودزنی کنیم.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 1
    كشتي ها رو بزنيد همونجوري كه كشتي هاي اسرائيلي رو زديد. اين گاز با ايران مشترك است و قطر يه كشور پنجاه ساله هم نيست كه از ما دزدي ميكنه. اين آشكارا جنگ است يادمون نره كه روسيه همپيمان ماست و اين گاز براي ماست. هم سمت روسيه رو نگه ميداريم هم گاز خودمون رو.
  • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ایران کجاست؟
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    این یکی از ضررهای تحریم است که نمی توانیم به اندازه سهم خود از میدان مشترک با قطر گازاستخراج و صادر کنیم چون سرمایه و تکنولوژی لازم برای تبدیل به گاز مایع را نداریم و حتی اگر هم بتوانیم استخراج کنیم کشورهای اروپایی از ترس تحریم آمریکا از ما گاز خریداری نمی کنند.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      ما ضعیفیم توی برداشت از منابع زمینی
  • UA ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    قطر گازی برای اروپا ندارن چون تقریبا همه به آسیا صادر میشه و این بیشتر ژست مطبوعاتی جهت امید کاذب دادن به اروپایی ها هست. دولت آلمان از افتضاح بودن شرایط بخوبی مطلع هست و کشورهای اروپایی بخاطر فشارهای آمریکا امسال به مشکلات بزرگ اقتصادی اجتماعی خواهند خورد و به احتمال فراوان از هم خواهند گسست. از هم اکنون مردم اروپا به برنامه ریزی جهت اعتراضات و اعتصاب ها دارند میپردازند چون امسال زمستان داغ اجتماعی برای اروپا خواهد بود!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس