حزب الله: از نتایج انتخابات راضی هستیم و به مقاومت خود اطمینان داریم

نائب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله تأکید کرد که این جنبش از انتخابات اخیر کاملا رضایت دارد و تنها نگرانی آن، مسائل معیشتی مردم لبنان است.

به گزارش مشرق، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان امروز جمعه تأکید کرد که جریان مقابل حزب الله در انتخابات پارلمانی اخیر، پول زیادی هزینه کرد تا چهره این جنبش را مخدوش کند.

شبکه خبری المنار به نقل از دعموش گزارش داد، برای حمایت از مهره‌های آمریکا و عربستان سعودی و کنار زدن حزب الله از نظر سیاسی و کاهش محبوبیت این جنبش، صدها میلیون دلار هزینه شد و در این زمینه، آراء نیز خریداری شد.

وی با بیان اینکه دشمنان در این جنگ سیاسی، قصد داشتند به قدرت سیاسی و مردمی حزب الله ضربه بزنند و طرفداران مقاومت را علیه آن بسیج کنند، تصریح کرد، دشمنان در تلاش بودند که میزان رأی دادن به حزب الله به کمترین سطح برسد.

دعموش فشارهای اقتصادی و معیشتی اخیر علیه مردم لبنان را در راستای اجرای همین نقشه دانست و گفت: «با این وجود، آنان شکست خوردند. نتیجه این شد که حزب الله و همپیمانانش، وزن خود در پارلمان جدید را حفظ کردند. آمارها حاکی از این است که میزان مشارکت در مناطق مقاومت، بالاترین میزان بوده است».

وی با تأکید بر اینکه حزب الله به صورت قاطع بیشترین محبوبیت را در این انتخابات داشت و نمایندگانش بیش از ۳۴۷ هزار رأی کسب کردند،  خاطر نشان کرد، مهمترین مسئله در انتخابات این بود که قدرت و گسترش محبوبیت مقاومت نشان داده شد؛ مسئله‌ای که دشمنان بر روی کاهش آن حساب باز کرده بودند.

این مسئول حزب الله با اشاره به اینکه در پارلمان جدید، دو نماینده به فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب الله) اضافه شدند، تأکید کرد، حزب الله از نتایج خرسند است و به مقاومت خود اطمینان دارد و اعتمادش به محبوبیت خود و همپیماناش افزایش یافته است.

دعموش با بیان اینکه تنها مسئله نگران کننده برای حزب الله، مشکلات معیشتی و اقتصادی است، خاطر نشان کرد، اولویت پارلمان جدید و گروههای سیاسی باید حل مشکلات مردم باشد تا عوامل واقعی این بحران را حل کرد.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

آمار نهایی انتخابات سه شنبه هفته گذشته اعلام شد که بر اساس آن از احزاب حامی مقاومت، حزب الله ۱۳ کرسی، جنبش امل، ۱۵ کرسی، التیار الوطنی الحر (جریان آزاد ملی)، ۱۸ کرسی و متحدان حزب الله سه کرسی و حزب الطاشناق سه کرسی کسب کردند.

پارلمان لبنان ۱۲۸ کرسی دارد و برای اینکه یک فراکسیون اکثریت را به دست بگیرد باید بیش از ۶۴ کرسی داشته باشد. بر اساس آمار ما فوق، نه حزب‌الله و متحدانش و نه طرف مقابل یعنی حزب‌ القوات‌اللبنانیه و متحدان نتوانسته‌اند اکثریت پارلمان را کسب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 2
    راضی هم نباشی چه چاره ای داری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس