افزایش بهای گاز مشترکان پرمصرف از اوایل خرداد ابلاغ می‌شود

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: پیشنهاد تغییر تعرفه‌های گاز پرمصرف‌ها به دولت ارسال شده است و انتظار داریم که از اوایل خرداد بتوانیم ابلاغیه جدید درباره تغییر تعرفه‌ها را دریافت کنیم.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سیدجلال نورموسوی مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: پیشنهاد تغییر تعرفه‌های گاز پرمصرف‌ها به دولت ارسال شده است و انتظار داریم که از اوایل خرداد بتوانیم ابلاغیه جدید درباره تغییر تعرفه‌ها را دریافت کنیم.

وی اظهار داشت: چون مصارف دوره گرم بسیار پایین است، از نظر مبلغ گازبها محسوس نیست ولی تشریح این موضوع نیاز به زمان‌بندی دارد و باید این فرصت را هم برای مردم فراهم کنیم که اقدامات لازم برای مدیریت مصرف خود را انجام دهند.

به گزارش مشرق، در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است که قیمت گاز خانگی برای مشترکان پرمصرف غیریارانه‌ای شده و معادل ۷۵ درصد نرخ صادراتی، قیمت‌گذاری شود.

چندی پیش جواد اوجی وزیر نفت نیز گفته بود:‌ از سال ۹۶ تا آذرماه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی در گاز خانگی انجام نشده بود. در دولت سیزدهم قیمت گاز خانگی مشترکان پرمصرف اصلاح شد. البته سه پله اول مصرف که شامل ۷۵ درصد مشترکان گاز خانگی بودند و ۵۰ درصد از کل مصرف گاز خانگی را شامل می‌شوند هیچگونه افزایش قیمتی نداشته‌اند.

به نظر می‌رسد اصلاح قیمت گاز مشترکان خانگی مجددا طبق الگویی تعریف شده است که ۷۵ درصد مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت را شامل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس