کد خبر 1377270
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
جو بایدن وارد پایتخت کره جنوبی شد

رئیس جمهور آمریکا در چارچوب نخستین سفر آسیایی خود که قرار است پنج روز ادامه داشته باشد، وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر آسیایی خود وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد و مورد استقبال گرم «یون سوک یول» همتای کره‌ای خود قرار گرفت.

به گزارش این پایگاه خبری، هدف سفر رئیس جمهور آمریکا از سفر به شرق آسیا و کره جنوبی، تأکید بر تعهدات سیاسی و اقتصادی واشنگتن در حمایت از این منطقه علیه چین عنوان شده است.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر در مصاحبه با خبرنگاران درباره سفر بایدن گفته بود: فکر می‌کنم سفر جو بایدن فرصتی برای اتحاد دو کشور در جهت تقویت همکاری با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی افتاده است باشد.

در طول این سفر پنج روزه، بایدن نخستین نشست خود را با رئیس جمهور کره جنوبی در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله برنامه هسته‌ای کره شمالی برگزار خواهد کرد و سپس در توکیو با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن دیدار می‌کند.

سفر بایدن که اولین سفر از زمان حضور او در کاخ سفید است، در حالی انجام می‌شود که سئول و واشنگتن بر این باورند که کره شمالی در آستانه یک آزمایش موشکی بالستیک هسته‌ای یا قاره پیما حتی در اثنای حضور بایدن در کره جنوبی یا ژاپن قرار دارد.

گفتنی است سفر بایدن به سئول تنها ۱۰ روز پس از روی کار آمدن «یون سوک یول» به عنوان رئیس جمهور کره جنوبی انجام می‌شود. منابع خبری همچنین اعلام کردند بایدن در سفر به شرق آسیا احتمالاً با مقام‌های استرالیا و هند نیز دیدار خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس