حاج‌علی‌اکبری: دولت در اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها تدبیری کند که مردم بیش از این آسیب نبینند

خطیب جمعه تهران درباره اصلاح‌یارانه‌ها گفت: دولت تدبیری کند که طبقات ضعیف جامعه که معمولا بار اصلاح اقتصادی بر دوش آن‌هاست و آنان را آزار می‌دهد، بیش از این آسیب نبینند و طعم شیرین اصلاح را بچشند و اراده ملی با این عملیات هماهنگ بشود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه(30 اردیبهشت‌ماه) طی سخنانی ضمن تأکید بر حفظ مراقبات بر اعمال و حفظ معنویت پس از ماه مبارک رمضان و گرامیداشت جناب عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: حضرت سیدالکریم باب زیارت حسینی بود و حرم مطهر وی مزیّن به ستارگان درخشانی از علم، عرفان و شهادت است. توصیه می‌کنم که در هر شرایطی خود را به این حرم مطهر برسانیم و از آثار معنوی این زیارتگاه استفاده کنیم.

وی افزود: امام رضا(ع) پیامی را به‌وسیله‌ی جناب عبدالعظیم حسنی به شیعیان و محبین خود رسانده و می‌فرمایند "سلام من را به دوستانم برسان". حضرت در این پیام توصیه به «مراقبت از نفوذ شیطان»، «راستگویی و امانت‌داری»، «سکوت خردمندانه و ترک کشکمش‌های بیهوده»، «اقبال و دیدار مومنین با یکدیگر»، «حفظ حرمت محبین و شیعیان اهل‌بیت» و «حرکت در مسیر ائمه و آمرزش الهی برای گناهگاران و شرایط آن» می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی تهران ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا خاطر نشان کرد: انسان اگر ارتباط خود را با خداوند متعال اصلاح کرده و بر مدار تقوا حرکت کند، طبق احادیث، در زندگی بن‌بست ندارد و مسیر سعادتمندانه برای او فراهم می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: سال‌روز فتح خرمشهر(سوم خردادماه 1361) در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه عطفی است که در زمان خود سرنوشت‌ساز بود و برای مسیر انقلاب پیش‌برنده است. دشمن بر این مسئله حساس است چون اتفاق بزرگی رقم خورد و در جریان تحریف دفاع مقدس روی این حماسه کار می‌کنند و این حماسه ذخیره بزرگ فرهنگ‌ساز است. رهبری معظم انقلاب اسلامی سال 1395 طی فرمایشاتی خطاب به جوان فرمودند که "فردا مال شماست و بار مسئولیت بر دوش شماست و خرمشهرها در پیش است." فتح خرمشهر به‌عنوان نماد یک منطق همیشه پیروز مطرح می‌شود که اگر در جنگ نظامی چنین فتح بزرگی داشتیم، می‌تواند در عرصه عدم تبعیت از دشمنان و صیانت از هویت انقلاب و پیش‌برد آرمان‌ها سهم بزرگی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در فناوری‌های نظامی به کوری چشم دشمنان عرصه را به مرحله‌ای رسانیدیم که امت ما قدرت بازدارنگی فعال را در سطح قدرت‌های جهانی دارد. در عرصه تولید دانش و علم بومی در مرزهای جهانی در بسیاری از رشته‌ها حرکت می‌کنیم و این خرمشهرهایی است که با همت جوانان فتح شده است. اما هم‌چنان در میادینی خرمشهرهای فتح‌نشده داریم که باید امت با تبعیت از امام، حفظ انسجام، انگیزه الهی، اتحاد و داشتن برنامه‌های دقیق عازم فتح آن بشویم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگرچه فتح این عرصه‌ها از جریان حماسه بزرگ خرمشهر سخت‌تر است ولی باید فتح صورت بگیرد. در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی، دیپلماسی، فضای مجازی و بخش‌های زیادی منتظر حضور فرزندان اسلام و ایران است.

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: خرمشهر اقتصادی بسیار مهم است که باید فتح بشود و سال‌ها رهبری معظم انقلاب بر این تاکید دارند و حوزه اقتصادی کشور دارای اشکالات اساسی است و هنوز اندیشه‌های غیرانقلابی و عناصر نفوذی، میدان جولان مفسدان در این بخش‌هاست و ساختار معیوب وجود دارد و راه‌حل نیز اقتصاد مقاومتی است و این نقشه‌ی راه فتح خرمشهر اقتصادی برای ملت عزیزمان ماست.

وی در ادامه با توجه به اصلاح یارانه‌ها خاطر نشان کرد: اخیرا دولت محترم با عمل به قانونی که در مجلس تصویب شده، بخشی از این عملیات را آغاز کرده و مسئله مردمی‌سازی یارانه‌ها در بخشی از کالاهای اساسی، مورد اجماع اقتصاددانان است و همه قانع شدند که این اصلاح باید انجام بشود و اقتصاد دنیا و امنیت غذایی و ماجرای اوراین و خشکسالی در دنیا موجب می‌شود که در این کار تسریع بشود. دوستان به این ماجرا سرعت دادند و کشورهای بزرگ جهان از صادرکننده‌ی این مواد به واردکننده‌ی آن تبدیل شده‌اند و در برخی کشورها برای کالاهای اساسی سهمیه‌بندی کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران افزود: وضعیت فعلیِ ارز ترجیحی کشور را به بهشت قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده و بناست که این اقدام به شکل مناسبی انجام بگیرد و وضعیتی که در آن هستیم علاوه بر اینکه مصرف را به اسراف آلوده گرده، تولید را از صرفه انداخته و همت بلندی می‌خواهد تا این عیب از اقتصاد برداشته شود.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: اگر این خط بشکند، مسیر برای اصلاح‌های بزرگ‌تر فراهم می‌شود. همانند این‌که وقتی در خرمشهر در سال 1361 رزمندگان خط را شکانده و خرمشهر آزاد شد و راه برای عملیات‌های بزرگ دیگر باز شد و به امید رونق تولید ملی و رشد اقتصادی باید این مسیر را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: دولت کنونی که جسارت ورود به میدانِ این واجب به‌تأخیرافتاده را دارد، نکته اساسی و مهم روش درست اجراست. دولت تدبیری کند که طبقات ضعیف جامعه که معمولا بار اصلاح اقتصادی بر دوش آن‌هاست و آنان را آزار می‌دهد، بیش از این آسیب نبینند و طعم شیرین اصلاح را بچشند و اراده ملی با این عملیات هماهنگ بشود. از دولت توقع داریم که الان که این مجاهدت تاریخی را در دستورکار قرار داده، گفت‌وگو با مردم، کمک‌گرفتن از آن‌ها، پرداخت به‌موقع یارانه، اصلاح سامانه‌ها، وسعت توزیع کالاهای اساسی در مراکز عرضه، منطقی‌سازی قیمت‌ها، نظارت قوی و برخورد با متخلفان را در دستورکار جدی خود قرار بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 0
    فقط یک مادر حاضره از حقش بگذره برعکسش رو ندیدم!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    11 1
    مادر من مستاجره دهک بالا براش زدن
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    11 1
    اطلاعات شما ناقص است .بعضی از اقتصاددانان خبره با این گونه اصلاح مخالفند پس اجماعی بین کارشناسان اقتصادی نیست
  • س م ح IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 0
    سلام برخورد دکتر احمدی نژاد با یارانه ها و یارانه بگیرها کریمانه تر و علمی تر بود. او هیچکس را از یارانه محروم نکرد. اعتقاد راسخ داشت که یارانه ها حق آن پولدار مالیات دهنده نیز هست.
  • محمدایوب IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 1
    جناب آقای حاج علی اکبری دیر آمدید در زمان ۸سال روحانی تشریف نداشتید که الان هرچه میکشیم از آن دولت دزدان است
  • سید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    10 1
    یارانه حق هرایرانی مقیم ایرانه پولداربودن سلب حق نمیکنه
  • احمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    این مسیر قبلاً توسط دولت هاشمی، احمدی نژاد و بی تدبیر روحانی طی شد اما فقط تورم بالا روی دست مردم ماند.
  • بادرستانی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 7
    عالی
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 0
    عزیزم با تعویض اسم کاری صورت نمیگیره.هدفمندی میشه مردمی کردن.قبلا هم که مسکن مهر شد نمی‌دونم چی بعدشم مسکن ملی.دریغ از یک جو موفقیت.آقا آزموده را آزمودن خطاست.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 0
    اگه خرمشهر اقتصادي فتح شد آزاد شد ،ولي آباد نشد به چه دردي ميخوره؟؟؟؟؟ مهم بعد از فتحه.
  • کارشناس IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 0
    خدایا به امید تو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس