کد خبر 1377215
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
وزیر ارتباطات در نمایشگاه کتاب: پنجره مجازی خدمات دولتی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: پنجره مجازی خدمات دولتی به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه سی و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ناکامی پیام‌رسان‌های داخلی با وجود بودجه‌های قابل توجهی که به آن‌ها اختصاص داده شده است،گفت: مسأله پیام‌رسان‌های داخلی مربوط به فناوری اجتماعی است که بخشی از آن به تولیدکنندگان و بخشی به استقبال عمومی مردم بازمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه ضعف‌های ساختاری این برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای و حمایت نه چندان مناسب از سوی مسئولین موجب شد که در ابتدا مردم چندان به این پیام‌رسان‌ها سوق پیدا نکنند، اما در حال حاضر و در چند سال اخیر ما برخی پیام‌رسان‌هایی را داریم که حقیقتاً در وضع مطلوبی قرار دارند و قشر قابل توجهی از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. این استقبال موجب شده است که امروزه تعداد زیادی از مردم به سایر پیام‌رسان‌های خارجی جدید توجه نکنند؛ چرا که نظیر ایرانی آن مورد استفاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به دلایل استفاده برخی مردم از پیام‌رسان‌های خارجی تصریح کرد: اگر مردم به سمت برخی پیام‌رسان‌های خارجی رفتند که دچار ضعف و مشکل‌های زیادی بود، یکی از دلایلش این است که ما از پیام‌رسان‌های داخلی خوبی برخوردار نبودیم. همانطور که بیان شد درحال حاضر برخی پیام‌رسان‌های جدید در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که مردم از آنها اطلاعی ندارند، چرا که عملاً با استفاده از پیام‌رسان داخلی نیاز چندانی به نظایر خارجی نیست.

وی با بیان اینکه در ابتدا برای مسیریابی‌ها از برنامه‌های خارجی استفاده می‌شد، اما رفته رفته آنها جای خود را به برنامه‌های مسیریاب داخلی دادند، گفت: مسیریاب‌های داخلی با توجه به ساختار خوب و برخی مزیت‌های نسبی از سوی مردم با استقبال شایسته‌ای روبه‌رو شد. بنابراین وظیفه اصلی این است که کیفیت این برنامه‌های کاربردی ـ خدماتی ارتقا پیدا کند و تقویت شود. اگر این اتفاق بیفتد حتماً گشاده‌رویی مردم نسبت به این دستاورها و تولیدات داخلی را در ادامه شاهد خواهیم بود. نکته دیگر این است که چنین پروژه‌هایی حتماً باید توسط بخش خصوصی پیگیری شود و نباید منتظر بخش دولتی برای فعالیت در چنین زمینه‌هایی ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه وظیفه ما در این بخش حمایت از فناوری‌های خدماتی داخلی است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که زندگی روزمره مردم را به وسیله فناوری‌ها شیرین کنیم. بخش اصلی کار را تولیدکنندگان به عهده دارند. اخیراً پنجره مجازی خدمات دولتی نیز به شکل آزمایشی راه‌اندازی شد که این یک پیشرفت و جهش بزرگ در مورد خدمات فناوری در سطح گسترده کشوری است. در این سامانه فقط با یک بار ورود، شخص می‌تواند به تمام خدمات دولتی دسترسی داشته باشد؛ بدون اینکه وقت و مسافتی را بخواهد صرف این کار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس