کد خبر 1377026
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
شناسایی موارد جدید ابتلا به آبله میمون در اروپا/ علائم آبله میمونی چیست؟

در پی هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر احتمال گسترش بیماری عفونی و واگیردار آبله میمون، موارد تازه‌ای از ابتلا به این بیماری در دو کشور دیگر اروپایی شناسایی شد.

به گزارش مشرق، در پی هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر احتمال گسترش بیماری عفونی و واگیردار آبله میمون، موارد تازه‌ای از ابتلا به این بیماری در دو کشور دیگر اروپایی شناسایی شد.

پس از بریتانیا که گفته می‌شود خاستگاه نخستین موارد اخیر ابتلا به آبله میمون در اروپا بوده است مقامات بهداشتی در اسپانیا و پرتغال نیز روز چهارشنبه 18 مه از شناسایی دست کم 30 مورد مشکوک یا تأیید شده ابتلا به این خبر دادند.

بر اساس گزارش یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که قصد دارد با کمک دولت بریتانیا اطلاعات جامع‌تری از موارد ابتلا به بیماری آبله میمون در این کشور که از ابتدای ماه مه به ویژه در میان جامعه همجنسگرایان شناسایی شد، به دست بیاورد.

این در حالی است که اداره کل بهداشت پرتغال روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دست کم 20 مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری ویروسی و مسریِ شایع در غرب آفریقا به تازگی در این کشور شناسایی شده و از میان آنها 5 مورد تایید شده است.

در این بیانیه تصریح شده است که افراد مبتلا همگی از جنس مذکر و اغلب جوان بوده و ضایعات و زخم‌های پوستی در بدن آنها دیده شده است.

وزارت بهداشت اسپانیا نیز از شناسایی هشت مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری خبر داده و تاکید کرده است که این موارد هنوز به تایید نهایی نرسیده‌اند.

مقامات بهداشتی اسپانیا و پرتغال ضمن اعلام هشدار سلامت ملی یادآور شده‌اند که این بیماریِ نادر در میان انسان‌ها قدرت سرایت بالایی ندارد و هیچ درمانی هم ندارد؛ لذا افراد مبتلا باید منتظر باشند تا این بیماری به مرور زمان و خود به خود درمان شود.

علائم آبله میمون چیست؟

تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی از جمله علائم اولیه ابتلا به بیماری آبله میمون عنوان شده است. بثورات یا بیرون زدگی‌های پوستی ممکن است اغلب در صورت ظاهر شوند و سپس به سایر قسمت‌های بدن نیز سرایت کنند.

شیوع بیماری در همجنسگرایان!

به گزارش آژانس امنیت سلامت بریتانیا دست کم 9 مورد ابتلا به آبله میمون از ششم ماه مه تاکنون در این کشور شناسایی شده که چهار مورد آن در میان افرادی دیده شده که همجنسگرا بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 2
    وقتی هرروز یک گناه جدید رایج میشود بلا وبیماری‌های جدیدی هم درست میشود
  • پادشاه IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    ایدز
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 1
    فکر کنم اینو از اون بوریس جانسون میمون گرفتن شایع شده!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس