کد خبر 1376889
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کاخ سفید: بایدن در آینده‌ای نزدیک به اسرائیل سفر می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در آینده ای نزدیک به سرزمین های اشغالی سفر می کند.

به گزارش مشرق، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران درباره زمان سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی گفت: ما به صورت فعال درحال همکاری با اسرائیلی ها برای مشخص کردن زمان دیدار از اسرائیل در آینده ای نزدیک هستیم.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا بسیار مشتاق سفر به اسرائیل است. اما متاسفانه، من هنوز برنامه زمانی برای این سفر ندارم.

سالیوان ادامه داد: باید بگویم رئیس جمهوری (آمریکا) برای این سفر هیجان زده است تا بار دیگر بر قدرت روابط اسرائیل و آمریکا تاکید کند.

کاخ سفید چهارم اردیبهشت ماه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه و ایران گفت وگو کرد و دعوت او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

در بیانیه کاخ سفید اعلام شده بود: بایدن و بنت بر رابطه نزدیک شخصی  که از زمان سفر نخست وزیر اسرائیل  به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شد، تاکید کردند. این رابطه شخصی به کار تیم های دیپلماتیک و امنیت ملی ما کمک کرده است و هر دو کشور را قادر ساخته تا به مواضع مشترکی در مورد مسائل دشوار دست یابند.

در این بیانیه کاخ سفید تاکید شده بود: بایدن بر حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص بی سابقه یک میلیارد دلار بودجه برای تامین مجدد موشک های سیستم گنبد آهنین اسرائیل استقبال کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و بنت متعهد شدند که برای پیگیری کارهای مهم گروه مشورتی راهبردی امریکا و اسرائیل به ریاست مشاوران امنیت ملی مربوطه، ارتباط خود را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۲۸ اردیبهشت ماه درپی ادعاهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت: ما به صورت منظم با شرکای اسرائیلی خود اطلاعات را به اشتراک می گذاریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس