کد خبر 1376416
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
مجلس انگلیس

حزب بوریس جانسون با رسوایی تازه ای‌ مواجه شده و رسانه ها از دستگیری یک نماینده محافظه کار مجلس انگلیس به ظن جرایم جدی از جمله تجاوز جنسی خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، پلیس شهر لندن اعلام کرده که  به دنبال یک سلسله تحقیقات دو ساله مربوط به جرایمی که ادعا می شود بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ رخ داده، یک نماینده مجلس انگلیس که نامش ذکر نشده، دستگیر شده است.

در بیانیه ای، رئیس پلیس این شهر گفت: «مردی ۵۰ ساله به ظن تجاوز جنسی، سوء استفاده از موقعیت کاری و سوء رفتار در مناصب دولتی دستگیر شده است. او همچنان در بازداشت است.»

وی ادامه داد: «ادعا می‌شود که این جنایات در لندن رخ داده است. تحقیقات به رهبری افسران جنایی ادامه دارد.»

دستگیری این نماینده مجلس در حالی صورت گرفت که با استعفای نمایندگان محافظه کار زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس هم اعلام شده.  پیش ترعمران احمد خان، نماینده سابق پارلمان از شهر ویکفیلد، به اتهام تجاوز جنسی به یک پسر ۱۵ ساله محکوم شد. در حالی که نیل پریش، نماینده سابق تیورتون هم اعتراف کرد که در مجلس عوام فیلم های مستهجن تماشا کرده است.

بنا به گزارش گاردین، انتخاب جایگزین برای این دو نماینده سابق در روز ۲ تیر صورت می گیرد و حزب کارگر برای گرفتن کرسی شهر ویکفیلد امیدوار است. از سوی دیگر لیبرال دموکرات‌ها خود را بخت اول شهر تیورتون می دانند.  

از سوی دیگر، اعلام شد یکی دیگر از نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس، دیوید واربرتون، که نماینده منطقه سامرتون و فروم است، در اثنای تحت تحقیق در خصوص آزار جنسی در پی طرح شکایات در مجلس عوام به حالت تعلیق درآمده است.

سخنگوی دفتر وی گفت که از این نماینده خواسته شده تا اطلاع ثانوی به پارلمان نیاید. رئیس مجلس خواسته است تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است، نماینده مربوطه در مجلس نمایندگان شرکت نکند. وی گفت: «تا زمانی که تحقیقات به پایان برسد، اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد.»

ماه پیش، نخست وزیر انگلیس، جانسون به همراه همسرش کری جانسون و صدراعظم ریشی سوناک به خاطر حضور جشن تولدی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، مورد سرزنش شدید رسانه ها قرار گرفتند و  جریمه شدند.

بسیاری از حامیان  وی در حزب محافظه‌کار انگلیس نگران تأثیر اقدامات جانسون بر شهرت این حزب به‌عنوان حزب قانون و نظم هستند اما تاکنون از اقدام علیه نخست‌وزیر با درخواست رای عدم اعتماد خودداری کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 1
    یعنی مثل ایران مصونیت ندارن؟؟!
  • جعفر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 2
    ماهم تو ایران یه معلم خوب داشتیم که ولی رسانه ایش نکردن آبروش بره تازه این معلمه تو ایران خیلی شاگرد داشت آره....ولی یه عده جای خدا نشستنو گفتن توبه کرده نباید مجازات بشه۷۷۷۶
  • DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    چندسال پیش در توالتهای مجلس آلمان کوکائین پیدا کردن . بلافاصله رسانه ها را تهدید به مجازات کردند اگر به پخش چنین خبرهایی ادامه دهند و بعد همه ساکت شدن .
  • حسين DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    لطفاً صادق شيميدان و دهباشى چند صد پدر اظهار نظر كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس