گانتز

به نوشته یک روزنامه عبری‌زبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در یک نشست محرمانه درباره از دست دادن کنترل مناطق الجلیل و نقب هشدار داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «یسرائیل هیوم» چاپ سرزمین اشغالی روز دوشنبه (دیروز) در گزارشی نوشت که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک نشست‌ محرمانه، در خصوص از دست دادن مناطق الجلیل (در شمال) و نقب (در جنوب فلسطین اشغالی) ابراز نگرانی شدید کرده است.

 طبق این گزارش، بنی گانتز هفته گذشته در دیدار با اعضای فراکسیون حزب «کاحول لفان» در کنست که خود در رأس آن قرار دارد گفته است که اگر رژیم صهیونیستی در الجلیل و نقب سرمایه‌گذاری نکند، در نهایت مجبور خواهد شد تا قطعنامه سازمان ملل در خصوص دو دولتی بودن فلسطین اشغالی را بپذیرد و این دو منطقه را از دست بدهد.

او به صراحت گفته است که تسلط فلسطینی‌ها به برخی مناطق در آینده بعید نیست و «دولت یهود» طی سال‌های پیش رو کوچک خواهد شد و ممکن است که اسرائیل از لحاط جغرافیایی به مساحت میان شهر «الخضیره» که در جنوب حیفا واقع شده تا شهر «غدیرا» که در ۲۵ کیلومتری جنوب تل آویو است، محدود شود.

بیشتر بخوانید:

بنت از تلاش برای درگیری نظامی عقب‌نشینی کرد

یسرائیل هیوم در ادامه نوشت که غلبه بافت جمعیتی الجلیل و نقب به نفع فلسطینی‌ها و افزایش احساسات ملی‌گرایانه در میان آن‌ها، از دیگر دلایل نگرانی بنی گانتز در خصوص از دست دادن کنترل این دو منطقه است.

بنی گانتز همچنین به هم حزبی‌های خود گفته است که پیام‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه فلسطینی‌های ۱۹۴۸ برای تسلط بر امور تلاش می‌کنند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «پیامی در واتس آپ از افراد ناشناس دریافت کرده‌ام که نوشته‌اند: در مقابل خداوند فرصتی ندارید، آرام آرام حکومتتان را از بین می‌بریم.»

ترس و واهمه مقامات صهیونیست در خصوص زوال و نابودی این رژیم هر چند موضوع تازه‌ای نیست، اما در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در این باره «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در ۱۶ اردیبهشت در گفت وگو با روزنامه یدیعوت احارانوت، با اشاره به تاریخ گفت که نگران است رژیم تل آویو نیز همچون حکومت‌های صهیونیستی پیشین در دهه هشتم خود نابود شود.

تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند. «آری شاویط» تحلیلگر یهودی روزنامه عبری «هاآرتص» یکی از موارد چنین تحلیل‌هایی است. او در این تحلیلی با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» پیشتر نوشته بود: «دیگر جای زندگی در کشور نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. ممکن است از نقطه بی بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح، امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد.»

«شائول آریل» ژنرال یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس حوزه مناقشه اعراب-اسرائیل نیز در روزنامه هاآرتص نوشته بود که رژیم صهیونیستی راهبردهایی را مبنای خود قرار داده که تحقق «آرمان صهیونیسم» در خاک فلسطین اشغالی را به شکست منتهی کرده و رژیم صهیونیستی در مسیر بر باد رفتن کامل این آرزو قدم بر می‌دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم از جمله افرادی است که در خصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده بود. او در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۷ در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده است که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 0
    به برکت خون شهدای مردم مظلوم فلسطین و مقاومت، ان شا الله بزدوی شاهد نابودی این رژیم سفاک و خون ریز اسراییل غاصب باشم. اسراییل لانه عنکبوت است.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    اسرائیل هرگز یک کشور و ملت نبوده و هرگز هم یک کشور ملت نخواهد شد، اسرائیل قلعه جنگی پایگاه پادگان نظامی استعمار در منطقه است، اسرائیل مرکز توطئه و شرارت و فتنه در منطقه و جهان است، مرکزی برای طراحی و ترور بزرگان اندیشمندان و دانشمندان منطقه ! بیاری خدا ما ایرانیان با همراهی ملت های آزاده منطقه و جهان بیاری جبهه مقاومت ریشه استعمارگران تروریست های صهیون رو از منطقه خویش خشک خواهیم کرد صهیونیست ها و اسرائیل جعلی نمی‌تواند در منطقه ما به حیات کثیف و انگل وار خود ادامه دهند باید به همان قاره اروپا و آمریکا بازگردندن ..
  • سیروس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    مشکل اینه که اینها صهیونیستا بشدت نژاد پرستن و ادم کش و گر نه یه عمرا دنیا داره با یهودیها زندگی میکنن گر چه جهودا در زیر پوست زندگی مسلحت امیزم جنگ طلبن ولی انقدر قدرت ندارن همیشه باید از یهودیان تا زمانی که خودشان بتده خاص خدا میدانند ترسید این صهونیستا بیشرف نه سیا میشناسن نه سفید نه اسیای ته اروپای تمام ملتهای دنیا نوکر خودشون‌میدونن بخاطر همین طرز فکر باید انها رو نابود کرد وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس