کد خبر 1376128
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
سوئد

وزیر امور خارجه سوئد، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را به امضا درآورد.

به گزارش مشرق، نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در پیامی در صفحه توییتر اعلام کرد که «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد امروز (سه‌شنبه)، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را به امضا درآورد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، یکشنبه هفته گذشته، حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد تصمیم خود برای ارائه درخواست برای عضویت در ناتو را اعلام کرد و در عین حال گفت که در صورتیکه با درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو موافقت شود، این کشور مخالف استقرار تسلیحات اتمی و پایگاههای نظامی در قلمرو خود می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: گسترش ناتو با پاسخ روسیه مواجه خواهد شد

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد نیز اعلام کرد که پیوستن به ناتو تأثیر مثبتی بر امنیت سوئد و مردم این کشور دارد. درخواست عضویت در ناتو در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور به امضا درآمد که روز یکشنبه هفته جاری (25 اردیبهشت ماه)، فنلاند رسماً تصمیم خود برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو را اعلام کرد.

نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز صبح، آن لینده وزیر خارجه سوئد، درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را به امضا درآورد».

سوئد و فنلاند در حالی درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو را مطرح کرده‌اند که مقام‌های روس دائماً در این زمینه هشدار داده‌اند.

 بعد از استقبال کشورهای اتحادیه اروپا از تصمیم سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو نسبت به «خسارت قابل توجهی» که در پیوستن سوئد به ناتو وجود دارد، هشدار داد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، اگر سوئد به ناتو بپیوندد، روسیه نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام‌هایی با ماهیت نظامی-فنی بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 2
    با وجود مخالفت های شدید مردمی و البته سانسور گسترده و بی سابقه. با وجود تظاهراتهای اعتراضی مردم در استکهلم علیه این اقدام.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 2
      این اعتراضها و تظاهرات و خلاف خواسته مردم! رو میشه بگی کجا ازش خبر و گزارش و تصاویر هست؟ با اضافه کردن دو کلمه "سانسور گسترده" مسئله رو حل کردی؟!!
    • NO ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 0
      فقط یک بار یکی در ردیت توانست فیلم اعتراضات را بگذارد که فوری برداشتند. کسانی که رسانه و فضای مجاری را کنترل می کنند مطلقا اجازه نمی دهند صدای واقعی مردم به جایی برسد. سوئد که قبلا برای آب خوردن هم از مردم رفراندم می گرفت حالا حتی می گوید به نظر سنجی نیاز نیست!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    تبریک به پوتین برنده شد امروز ناتو متحد شد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    پوتین چطوری !؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس