کد خبر 1376030
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، کیفیت فعلی هوا را اخطاری برای سلامت انسان‌ها خواند و تاکید کرد: گروه‌های حساس در این شرایط از خروج از منزل خودداری کنند.

به گزارش مشرق، دکتر عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها از جمله پایتخت،‌ گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و جنوبی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی _ عروقی، کودکان، زنان باردار و ... جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: دستورالعملی که برای این شرایط توصیه می‌شود این است که افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشده و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

شاهسونی تاکید کرد: در صورت لزوم به حضور در فضای حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

او بیان کرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود و همچنین افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: کیفیت هوا به گونه‌ای است که اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس