کد خبر 1376025
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
جای علی مرادی بودم همین امروز استعفا می‌دادم

پیشکسوت وزنه‌برداری می‌گوید: برخی ورزشکاران که ناراضی هستند به دنبال بهانه ای برای تغییر هستند و مدیران هم با عملکرد ضغیف این بهانه را به آنها می‌دهند.

به گزارش مشرق، علیرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگویی در مورد شرایط وزنه‌برداری و کسب دو مدال در مسابقات جوانان جهان اظهار داشت:‌ به نظر من اگر ما با تیم کامل به این رقابت‌ها می‌رفتیم حداقل در 4-5 وزن مدال می‌گرفتیم و می‌توانستیم در بخش تیمی به قهرمانی برسیم. به نظر من در این دوره سطح کیفی مسابقات خیلی پایین بود و اکثر تیم‌ها با تیم ناقص آمده بودند حتی چین هم که یکی از قدرت‌ها است حضور نداشت.

وی افزود:‌ ما همیشه کشورهای مطرح در وزنه‌برداری بودیم اما چند سال گذشته در بخش پایه خوب کار نکردیم و این امر تنها به مدیریت بازمی‌گردد. متأسفانه طی چند سال گذشته قهرمانان خوب ما مثل رضازاده، حسین توکلی، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال همه نظاره‌گر هستند چون فدراسیون آنها را دور نگه داشته است و افرادی وارد فدراسیون شدند که هیچ‌جای ورزش ما آنها را ندیدیم. به هر حال وقتی قهرمانان در یک فدراسیون حضور نداشته باشند مشخص است چه اتفاقاتی می‌افتد. وقتی افرادی قابلیت فنی نداشته باشند چطور می‌توانند کمیته‌ها را شکوفا کنند.

* فدراسیون ورزشکاران را رها کرده

پیشکسوت وزنه‌برداری با اشاره به اینکه مشکلات زیاد است، گفت: ما اگر حرف می‌زنیم دل‌مان برای وزنه‌برداری می‌سوزد شما ببینید با  این اتفاق تلخی که در بخش بانوان افتاد، دختران وزنه‌بردار انگیزه‌شان را از دست می‌دهند. مگر یک ورزشکار چه چیزی می‌خواهد غیر از اینکه امکانات اردویی خوبی برای آنها فراهم شود. به نظر من فدراسیون در این 2-3 سال گذشته ورزشکاران را رها کرده‌ و هیچ چیز سرجایش نبود. اداره کردن یک فدراسیون واقعاً کار راحتی است اما وقتی مدیریت نباشد همه چیز به هم می‌خورد. در بخش فنی ما برخواه را به عنوان مربی تیم ملی داریم اما  او عملکردش را نشان داده است چرا اینقدر ما آسیب دیده داریم. متأسفانه مسئول پزشکی فدراسیون هم با علی مرادی به مشکل خورده و در فدراسیون حضور ندارد.

جای علی مرادی بودم همین امروز استعفا می‌دادم

* جای علی مرادی بودم همین امروز استعفا می‌دادم

شیخ‌الاسلامی در مورد اینکه چرا مرادی پاسخگوی عملکردش نیست، گفت: مرادی هیچ وقت پاسخگو نبوده است الان هم جوابی ندارد که بدهد من اگر جای مرادی بودم استعفا می‌دادم. وقتی باعث و بانی این شرایط خودتان هستید باید کنار بروید. به نظر من اگر هم دوستان قصد رفتن ندارند باید وزارت ورزش ورود کند. من با علی مرادی یا هیچ فردی دیگر مشکلی ندارم اما وزنه‌برداری برایم مهم است. نگاهم شخصی نیست و همیشه هم حقیقت را می‌گویم.

* شاید یکتا را گول زده باشند/ با ضعف مدیریت بهانه دست ورزشکاران می‌دهند

وی در مورد وضعیت یکتا جمالی و پناهنده شدن او بعد از مسابقات جهانی اظهار داشت: من رفتن او را اصلاً تأیید نمی‌کنم اما برخی دنبال بهانه هستند و نباید مسئولان بهانه را دست آنان بدهند. یک ورزشکار 17-18 ساله مانند یک فرد 30 یا 35 ساله نمی‌تواند با تحلیل زیاد تصمیم بگیرد و تصمیم‌گیری او آنی است. شاید هم یکی او را گول زده باشد و همین الان هم از رفتن پشیمان باشد اما باید این اتفاق درسی برای آینده باشد.

شیخ الاسلامی ادامه داد: یک ورزشکار برای موفقیت اردوی آبرومندانه می‌خواهد اما وقتی فراهم نشود سرخورده می‌شود. متأسفانه دوستان هم چون اینکاره نیستند بهانه دست آنها می‌دهند. شما وقتی نمی‌توانید یکجا را مدیریت کنید اگر اصرار به ماندن داشته باشید، این خیانت است. مردم ما از مدال‌آوری این دو جوان خیلی خوشحال شدند اما با اتفاقی که افتاد دل‌شان شکست. حتی وزنه‌بردار خوب ما علیرضا یوسفی رکوردشکنی کرد و قهرمان جهان شد اما در سایه این اتفاق متاسفانه موفقیت او هم دیده نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    ورزشکار نازک نارنجی به درد نمی خورد. گولش زده اند یعنی چه؟ با یک نره غول هرزه منتقلش کرده اند آلمان، همه مواردش رو قبلا هماهنگ کرده بود. ما هم به دلیل برخی کمبودها و سوء مدیریت ها اگه می خواستیم به مملکت خدمت نکنیم و قهر کنیم، الان گردن و بازوی شما اینقدر کلفت نشده بود تا در فضایی امن، بخورید و بیاشامید. ایرانی باید غیرت داشته باشد هم غیرت دینی هم مملکتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس