همه با استانبول و جاذبه‌های آن آشنا هستیم. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره گردشگری در استانبول و جاذبه‌های آن از زبان رانندگان تاکسی این‌شهر بشنویم.

تاکسی‌ها در استانبول یکی از وسایل معروف و مهم برای انتقال افراد و تردد آن‌ها هستند. مسافران بسیاری نیز از این‌وسیله برای جابه‌جایی‌های خود استفاده می‌کنند. استانبول یکی از شهرهای معروف ترکیه است که افراد به دلایل کاری یا تفریحی به آن سفر می‌کنند.

گردشگری در پایتخت قبلی ترکیه از زبان رانندگان تاکسی استانبول

جاذبه‌ها و دیدنی‌های استانبول به حدی زیاد هستند که حتما باید برای سفر خود برنامه منظم و دقیقی داشته باشید. وسایل نقلیه عمومی در ترکیه به شما کمک می‌کنند تا به‌آسانی بتوانید به نقاط مختلف شهر رفته و زمان‌بندی منظمی را در سفر خود رعایت کنید.

اگر دوست دارید بیشتر سفر خود را در لحظه داشته باشید و از اهالی استانبول برای برنامه‌ها کمک بگیرید، احتمالا رانندگان تاکسی می‌توانند کمک خوبی برای شما باشند. اگر بلیط تهران استانبول (https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST) تهیه کرده‌اید و دوست دارید درباره این‌شهر بیشتر بدانید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

استانبول ترکیه

یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه که مسافران زیادی آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، استانبول است. استانبول دو قسمت اروپایی و آسیایی را در خود جای‌داده و بزرگ‌ترین شهر ترکیه به‌حساب می‌‍‌آید. اگر بخواهیم لیستی از توریستی‌ترین شهر‎های دنیا تهیه کنیم، باید حتما درباره استانبول صحبت کرده و آن را توصیف کنیم. 

شهر استانبول به دلیل جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و تفریحی آن شناخته می‌شود. بعید است کسی به استانبول سفر کرده و از همه لحظات سفر خود لذت نبرد. ایرانی‌‎ها به دلیل نزدیکی ترکیه و عدم نیاز به ویزا برای سفر به استانبول فرصت بی‌نظیری برای سفر به آن دارند. در ادامه درباره سیستم حمل‌ونقل استانبول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانیم از زبان رانندگان تاکسی درباره گردشگری در استانبول صحبت‌های دقیق‌‎تری داشته باشیم.

سیستم حمل‌ونقل استانبول

یکی از مزایای اصلی در سفر به استانبول این است که گردشگران و مسافران قدرت انتخاب وسیله‌های حمل‌ونقل زیادی را دارند. سیستم حمل‌ونقل خوبی در استانبول طراحی شده و شما با بودجه و زمان خود می‌توانید برای جابه‌جایی هرکدام را انتخاب کنید. مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی‌ها و حتی انواع قایق و کشتی برای افراد در دسترس هستند.

تاکسی‌ها خود به دو دسته تاکسی‌های زرد و تاکسی‌های آنلاین تقسیم می‌شوند. برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهتر است در ابتدای سفر خود اقدام به تهیه استانبول کارت کنید تا برای پرداخت‌ها امکان استفاده از آن‌ها را داشته باشید.

گردشگری در پایتخت قبلی ترکیه از زبان رانندگان تاکسی استانبول

تاکسی وسیله‌ای سریع و ارزان در استانبول

انواع مختلفی از تاکسی‌های عمومی و اینترنتی در استانبول هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای گرفتن تاکسی در استانبول قواعد خاص و ویژه‌ای وجود ندارد و شما مانند شهر خودتان امکان استفاده از تاکسی‌ها را خواهید داشت. دقت کنید که در استانبول تاکسی‌ها با رنگ‌هایی مانند زرد، فیروزه‌ای و مشکی وجود دارند. هریک از این‌انواع تاکسی در ارائه خدمات لوکس‌تر هستند و به ترتیب قیمت‌های بیشتری هم دارند. البته همیشه استفاده از تاکسی گران نیست و اگر تعداد شما به چهار نفر برسید شاید برای بسیاری از مسیرهای هزینه‌ای کمی را مجبور به پرداخت خواهید بود.

گردشگران بسیاری به ترکیه و استانبول سفر می‌کنند و استانبول یکی از شهرهای شلوغ ترکیه به‌حساب می‌آید. به همین دلیل در اوقات زیادی از سال شما با ترافیک‌های شهر روبه‌رو خواهید شد. این‌موضوع گاهی اوقات برای رانندگان تاکسی می‌تواند سخت باشد و آن‌ها را برای ساعت‌ها در ترافیک‌ها درگیر کند. اگر دوست دارید اطلاعات به‌روز و دقیقی را درباره دیدنی‌ها و مراکز خرید استانبول بعد از خرید بلیط تهران استانبول داشته باشید، می‌توانید از رانندگان تاکسی هم سوال کنید. البته توجه داشته باشید که همیشه اطلاعات خود را با منابع معتبر دیگری هم کنترل و بررسی کنید.

تامسی‌ها می‌توانند به شما در رسیدن به انواع جاذبه‌های شهر کمک کنند. ازجمله جاذبه‌های طبیعی شهر استانبول مواردی مانند تنگه بسفر، ساپانچا، کاپادوکیه، بورسا و گلدن هرن قابل اشاره هستند.

گردشگری در پایتخت قبلی ترکیه از زبان رانندگان تاکسی استانبول

اگر از رانندگان تاکسی درباره جاذبه‌های تاریخی استانبول سوال کنید، حتما مواردی مانند میدان تکسیم استانبول مسجد ایاصوفیه، قلعه توپکاپی، مسجد آبی، برج گالاتا و کاخ دلمه باغچه را به شما معرفی خواهند کرد. اگر دوست داشته باشید روزی از سفر خود را به تفریحات و جاذبه‌های هیجان‌انگیز اختصاص دهید می‌توانید از یکی از رانندگان تاکسی شهر بخواهید شما را به یکی از کلوپ‌های شبانه یا پارک‌های آبی و تفریحاتی مانند آن ببرد.

سخن آخر

رانندگان تاکسی در استانبول با این‌که نرخ کرایه کمی بالاتر از بقیه وسایل است درآمدهای متوسط دارند و باید با شلوغی‌ها و آلودگی ماشین‌های دیگر زندگی کنند. اما رانندگان تاکسی استانبول می‌توانند راهنما‎های خوب و سریعی برای مسافران برای رسیدن به مقصدهای مختلف باشند.

اگر بلیط تهران استانبول تهیه کرده‌اید باید بدانید که استانبول دیدنی‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد و شما برای بازدید از آن‌ها باید برنامه منظمی برای سفر خود داشته باشید. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید حتما درباره برنامه‌های تور سوال کنید و از راهنمای تور بخواهید به شما در چیدمان برنامه‌های شخصی نیز کمک کند. فراموش نکنید در هنگام استفاده از تاکسی همیشه محتاط باشید و نکات لازم برای ایمنی را رعایت کنید.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس