1

ساعاتی بعد از قطعی شدن خبر پناهنده شدن یکتا جمالی در آلمان یکی از اعضای کمپین تحریم ورزش ایران در یک زمین چمن حاضر شده و رو به یک خبرنگار می‌گوید: من به یونان رفته و یکتا جمالی را به آلمان آوردم!

سرویس سیاست مشرق- علی‌رضا یوسفی روی تخته آمده و یکی از پس از دیگری رکوردهای جهانی را می شکند؛ اعضای کاروان خوشحال از این افتخار بزرگ سرگرم جشن و شادی  بوده و لحظاتی بعد پرچم ایران در سالن مسابقات به اهتزاز در می‌آید.

اما در همان ساعتی که تیم وزنه برداری کشورمان خود را برای افتخار آفرینی دیگر در میادین جهانی آماده کرده است، یکی از اعضای کاروانی اعزامی از بقیه جدا شده و از سالن مسابقات خارج می‌شود! در آن لحظات هیچ کس متوجه جای خالی او نشده و پس از بازگشتن به هتل تازه رئیس فدراسیون متوجه می‌شود که یکی از وزرشکارانش غیب شده است.

کاروان ایران با اتمام مسابقات به تهران باز می‌گردد اما در هنگام استقبال از تیم نه خبری از ورزشکار مفقودی است و نه اثری از علی مرادی رئیس فدراسیون دیده می ‌شود. ناگهان شایعه‌ای در شهر می‌پیچد که آقای رئیس در یونان مانده تا دختر وزنه بردار ایرانی را پیدا کند. یکی از مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران پس از گم شدن عضو کاروان ایران در یونان می‌گوید: «رئیس ما در یونان کوچه به کوچه و محله به محله را گشته اما اثری یا ردی از او پیدا نکرده است!» این ماجرا کام ورزش ایران را تلخ کرد.

ساعتی بعد از ورود تیم ملی وزنه برداری به فرودگاه امام(ره) یک رسانه ورزشی اعلام کرد که یکتا جمالی در یونان گم شده و رئیس فدراسیون وزنه برداری برای پیگیری وضعیت او در آن کشور مانده است. ماجرای گم شدن دختر وزنه‌بردار ایرانی در یک کشور اروپایی وقتی جدی‌تر شد که پدر یکتا جمالی با بیان بی خبری از وضعیتش دخترش گفت: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟»

سفر پر حاشیه ملی پوشان ایرانی به یونان رفته رفته به یک معمای بزرگ تبدیل شده بود، برخی می گفتند مدال آور ایرانی در خیابان‌های آتن گم شده و برخی دیگر نیز خبر از یک حادثه برای او می‌دادند. ولی گره این داستان خیلی زود باز شد، درست زمانی که یک رسانه فارسی زبان در خارج از کشور با انتشار عکسی از وزنه بردار ایرانی نوشت که یکتا جمالی به آلمان آمده و پناهنده شده است! پس از چند روز قصه‌های پلیسی حالا پرده‌ها افتاده و مشخص شده بود که ورزشکار ایرانی پس از خاموش کردن گوشی تلفن همراه و عدم پاسخگوی به دوستانش و حتی خانواده سر از برلین در آورده و آماده است تا با تغییر ملیت پناهنده شود.

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

پای کمپین تحریم ایران در میان است!

روایت شده است که مربی مخصوص یکتا جمالی پس از پایان مسابقات مراقبت لازم را از او انجام نداده و دختر وزنه‌بردار از فرصت استفاده کرده و غیبش زده است. البته علاوه بر غفلت کادر فنی، عدم دریافت پاسپورت یکتا جمالی از سوی مسئولان فدراسیون باعث شد تا او به سادگی از اردو خارج شده و توسط یکی از عوامل ضد انقلاب به سمت آلمان ترانزیت شود. شواهد نشان می دهد که این دختر وزنه بردار پیش از خروج از ایران کلیه هماهنگی‌های لازم را با رابط خود در یونان انجام داده است و پس از پایان مسابقات با یک برنامه از پیش تعیین شده اردو را ترک کرده است.

پس از پناهنده شدن جمالی برخی از رسانه‌ها سعی کردند اختلافات درونی در تیم ملی را عامل ناراحتی و خروجش از اردو بیان کنند؛ اما رونمایی از این وزنه بردار در آلمان و قطع ارتباط عمدی او با اطرافیانش نشان از آن دارد که جمالی از پیش از آغاز مسابقات برای فرار از اردو برنامه ریزی کرده است. پس از مسابقات وزنه برداری سئول در سال ۱۹۸۴ این برای بار دوم است که ورزشکاران ایرانی از اردو متواری  و پناهنده شده اند، در آن سال ۴ ورزشکار به دلیل سمپات شدن با گروهک منافقین و با هدف سیاه‌نمایی از وضعیت کشور اردو را ترک کردند. اما این بار پروژه اغفال و فراری دادن ورزشکار ایرانی در آتن کمی متفاوت از قبل است.

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

امیرمحمد شهنوازی مامور انتقال ورزشکار ایرانی به آلمان

مدتی پس از انتشار خبر پناهنده شدن یکتا جمالی در آلمان، یکی از اعضای کمپین تحریم ورزش ایران در یک زمین چمن حاضر شده و رو به یک خبرنگار می‌گوید: من به یونان رفته و یکتا جمالی را به آلمان آوردم! امیرمحمد شهنوازی ادامه می‌دهد که مسیری پر استرس را طی کردیم تا به اینجا برسیم، میخواهم به رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران بگویم که برگرد به ایران و وقتت را هدر نده، یکتا نزد ماست!

امیر محمد شهنوازی فردی است یکتا جمالی را به آلمان منتقل کرده است. او پیش از این با این ادعای کذب که اهل سیستان و بلوچستان است و در آن استان کسی امکان رسیدن به پیراهن تیم ملی را ندارد، توانسته پناهندگی بگیرد. البته داستان سرایی عجیب شهنوازی از ایجاد محدودیت برای ورزشکاران برخی شهرستان‌ها برای عضویت در تیم ملی در حالی از سوی او مطرح شد که به ادعای خودش یک مدال جهانی نیز برای ایران به دست آورده است. شهنوازی پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگ به صورت غیر قانونی و از مرز یکی از کشورهای همسایه خارج و پناهنده شده است. او پس از خروج از کشور جذب کمپین تحریم ورزش ایران شده و حالا نقش قاچاقچی انسان را برای  این کمپین ضد ایرانی بازی می‌کند.

کمپین سیاسی تحریم ورزش ایران در دوره فشار حداکثری ترامپ آغاز به کار کرد. گرداننده اصلی کارزار ضد ایرانی در ظاهر خبرنگاری اصلاح‌طلب با نام مصی علینژاد است. البته این روزنامه نگار ضد ایرانی تنها مترسک و کارپرداز کوچک در کارزار بزرگ سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. در پشت سر مصی علی‌نژاد یک وکیل نام آشنا نیز قراردارد! شیرین عبادی رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر از جمله صحنه گردانان اصلی پروژه تحریم ایران محسوب می‌شود. عبادی به دلیل نزدیکی به افرادی چون باقر نمازی با مشارکت بنیاد NED خالقان اصلی پروژه ناامید سازی و تحریم مردم ایران محسوب می‌شوند.

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کمپین تحریم ورزش ایران

NED وارد می‌شود

بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی (موسوم بهNED ) توسط سازمان CIA با هدف اثرگذاری مستقیم بر کشورهای غیر قابل مهار تاسیس شده است. از جمله اهداف NED کمک مالی پنهانی به افراد، احزاب سیاسی و سازمان‌های غیردولتی هم سو با اهداف مورد نظر آمریکا یا پرداخت هزینه در راستای مقابله با فعالیت‌های ضد آمریکایی بوده است، این موسسه نقش مهمی در اعطای پناهندگی به مهره‌های سوخته سازمان های اطلاعاتی غربی در کشورهای ثالث دارد.

در مقاله منتشره از سوی بنیاد هریتیج در ۸ ژوئیه ۱۹۹۳، از NED به عنوان «سلاحی مهم در جنگ عقیده‌ها» نام برده شده و آمده‌است: NED، نقش حیاتی در فراهم‌سازی کمک به جنبش‌های دموکراتیک در شوروی سابق، اروپای شرقی، چین، کوبا، ایران، عراق، نیکاراگوئه، ویتنام و سایر کشورها ایفا می‌نماید، فعالان سیاسی در کشورهای مزبور، اغلب ترجیح می‌دهند از یک منبع غیر حکومتی کمک دریافت کنند، دریافت کمک از ادارات وابسته به دولت آمریکا می‌تواند اعتبار آنها نزد هموطنانشان را مخدوش سازد. [۱] بنیاد NED مجموعه پیچیده‌ای از عناصر واسط در کشورهای مختلف را در اختیار دارد که شناخت و پیگیری مواردی چون نحوه تأمین مالی، بررسی ارتباطات و وابستگی‌ها و نیز جنبه‌های عملیاتی را تسهیل و راه‌های شناسایی برای اهداف خود را مسدود می‌کنند. [۲]

رد پای عناصر NED در پروژه تحریم ورزش ایران قابل رهگیری است. یکی از مهمترین شرکاء آشکار NED بنیاد عبدالرحمان برومند است، که نقش بازاریابی را برای کمپین نوید افکاری بازی می‌کند. نوید افکاری قاتل شیرازی است که پس از ارتکاب یک فقره قتل به سزای اعمال خود رسیده و اعدام شد. ضد انقلاب در خارج از کشور مجازات این شرور معروف شیرازی را بهانه کرده و با جا زدن او به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای از او قهرمان خیالی ساخته و اعدام او را بهانه‌ای برای تبلیغ کارزار تحریم ورزش ایران کرده‌اند.

این پروژه اطلاعاتی توسط کسانی داغ شده است که پیش از این عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله را فعال مدنی خوانده‌اند. شیوه عملیاتی NED به گونه‌ای است که برخی تحلیل گران، از آن به عنوان «اسب‌های تروا» یاد می‌کنند که توسط آژانس‌های اطلاعاتی غرب بزک شده تا درجهت منافع آنها کشورهای هدف را بمباران تبلیغاتی کند.

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

برنامه موسساتی چون NED آن است که جامعه هدف را خالی نشان داده و بذر ناامیدی در آن بکارند. مهناز افخمی رئیس موسسه جهانی خواهری و از وابستگان به بنیاد NED در این باره می ‌گوید: «زنان ایرانی ناتوان هستند؛ جامعه آن‌ها را سرکوب کرده و اجازه نمی‌دهد ارزش‌های خود را به نمایش درآوردند!» بنیاد NED تنها در طی سه سال(بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹) نزدیک به ۲/۵ میلیون دلار برای انجام پروژه‌ «انتقال ایران به دموکراسی» سرمایه گذاری کرده است. [۳]  افخمی از جمله افرادی است که از منابع NED در آن سال‌ها استفاده کرده تا با انتشار کتابی با نام «لولیتاخوانی در تهران» سیاه نمایی از وضعیت زنان در ایران را ترویج کند.

دختر وزنه‌بردار چگونه از آلمان سر درآورد؟ / قاچاقیان NED در کمین ورزشکاران ایرانی!

شواهد موجود در پرونده قاچاق وزنه‌بردار ایرانی به آلمان نشان ‌می‌دهد که گردانندگان NED در کمپین تحریم ورزش ایران نقش مهمی در انتقال یکتا جمالی به اروپا را دارند. در حالی که جمالی با تکیه بر امکانات موجود در داخل کشور توانسته بود مدال جهانی را به دست آورد، به ناگهان وسوسه های شیطانی عوامل  NED  او را از اردو بیرون برده و در یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده و هماهنگ با پلیس اروپایی دخترک ایرانی را در برابر دوربین‌های رسانه‌های غربی نشانده‌ است.

این نقشه نخ نما شده پیش از این در داستان پناهنده شدن چند ورزشکار دیگر نیز اجرا شده است. یکی از این افراد که نامش برای «مشرق» محفوظ است، مدتی قبل با اظهار پشیمانی اعلام کرده است که اغفال شده و خواهان ایجاد تمهیداتی برای بازگشت به کشور است! داستان دردناک پناهنده شدن یک ورزشکار کم سن و سال ایرانی در اروپا البته درس‌هایی نیز برای عوامل اجرایی و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی نیز دارد، در شرایطی که دشمن چون گرگ‌های درنده برای اغفال و استفاده سیاسی از برخی ورزشکاران کمین کرده‌اند؛ حفاظت کامل از آن‌ها مهمتر از مدال آوری در برخی میادین است.

 

[۱] www.thirdworldtraveler.com/Blum/TrojanHorse_RS.html

[۲] www.sourcewatch.org/index.php?title=NED

[۳] عبدالله‌خانی علی، کاردان عباس، (۱۳۹۰)، رویکردها و طرح‌های آمریکایی درباره ایران، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران، صص ۲۱۱-۲۱۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 166
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • رضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    نظام جمهوری اسلامی ایران قائم به فرد نیست که اگر بود بعد از پیاده شدن عناصری مثل منتظری و بنی صدر و روحانی و بازرگان و هاشمی و خاتمی و... از قطار انقلاب به قهقرا رفته بود. باز تکرار میکنم همه شیرین ها شیرین نیستند.بعضی بر خلاف شیرین ابوعاقله، زهر هلاهل هستند مثل شیرین عبادی.
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      26 91
      هدف اصلی دشمنان دلسوزی و ساختن مدینه فاضله برای ورزشکار نیست، فقط تبلیغ منفی و تحقیر ملت ایران است و خباثت خود را به اینگونه به صورت مقطعی نمایش می دهند
    • فراهانی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      12 88
      هدف اصلی دشمنان دلسوزی و ساختن مدینه فاضله برای ورزشکار نیست، فقط تبلیغ منفی و تحقیر ملت ایران است و خباثت خود را به اینگونه به صورت مقطعی نمایش می دهند
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 26
      ضمن تأیید مطالب جنابعالی، هنوز هم به نظر بنده باید از ورزشکارانی که به اردوی تیم ملی وارد می‌شوند یک وثیقهٔ ملکی گرفت تا اگر هم خواستن پناهنده بشن حداقل قسمتی از هزینه ای که در کشور براشون شده برگرده، راهش فقط همینه!!!!
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      20 29
      سرنوشت کیمیا علیزاده و سعید ملایی در انتظار همه کسانی است که با نشان دادن درب باغ سبز فرنگ اغفال شده و پس از کمی آنگاه که تأثیر تبلیغاتی شان علیه نظام ما خنثا می شود به حال خود رها شده و مجبورند با دریوزگی روزگار بگذرانند! وگرنه صدها هزار نفر آزادانه و به هر بهانه و در هر زمان که خواسته اند مهاجرت کرده و به فرنگستان رفته اند! هرچند که اکثر قریب به اتفاقشان هم خوش عاقبت نبوده اند و بد سرانجامی دچار شده اند!
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 9
      درست میشه
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      51 7
      روایت شده است که مربی مخصوص یکتا جمالی پس از پایان مسابقات مراقبت لازم را از او انجام نداده و دختر وزنه‌بردار از فرصت استفاده کرده و غیبش زده است منظور از مراقبت دقیقا چیه
    • پدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      84 30
      کار درست رو انجام داد وقتی ورزش وپاورلیفت رو ممنوع میکنید
    • DE ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      73 4
      خب دوستان، اولا، خودمونو با این مسایل گول نزنیم. ۹۸ درصد خودش خواسته و رفته. دوما اینکه دلم واسش میسوزه. چون واسه پناهندگی باید از خیلی چیزا و کسا رد شه.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 57
      باید ورزشکاران را نگذاشت تا در مسابقات بین المللی بروند چون ممکن است این خیانتها باز هم صورت پذیرد و به نظام ضربه بخورد.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      24 25
      خدایا مهاجرت از ایران را نسیب همه جوانان کند انشاالله
    • بختیاری DE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 7
      حالا اونا به کنار چون شخصیت‌های سیاسی بودن و اشتباهات یا خیانت هایشان به ضرر یک مملکت و ملت بود ولی یک وزنه برداری که با امکانات کشور به اینجا رسیده گول بخوره و فکر کنه اینجا با بیل حلوا و شیرینی تقسیم میکنن خیلی مسخره است. در هر صورت مرغی که خاک پیته میکنه اول از همه خاک تو سر خودش میکنه حالا مونده پشیمون بشه زمانی که یا افسرده شد یا به خاطر هوای اینجا رماتیسم و هزار مرض دیگه گرفت.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 20
      ورزش قهرمانی بانوان به کلی باید جمع شود
    • به 11:47 IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      19 14
      زندگی در ایران لیاقت میخواهد که برخی ندارند. به عنوان یک جوان هیچ وقت دوست ندارم از ایران مهاجرت کنم و آن را عاشقانه دوست دارم با همه زیبایی ها و زشتی هایش.
    • DE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 8
      چرا باید ورزش بانوان جمع بشه؟ حالا تو عرضه نداری که آدم باشی و حقوق دیگران رو رعایت کنی و خودتو کنترل کنی چه ربطی به بانوان داره؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      9 6
      ۱۲:۰۴ الان تو المان بهترین امکانات در اختیار این خانوم قرار دادن چرا باید افراد مهم ونخبه های کشور همشون پناهده بشن به کشورهای اروپایی وغربی
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 6
      من تعجب میکنم چرا باید بخوایم جلوی پناهنده شدن این نخاله ها رو بگیریم؟
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    59 75
    خانواده ی این دخترک نادان هم نقش موثری دراین افتضاح وخیانت دارد، دولت ایران باید اینها راهم به دلیل خیانت سلب تابعیت کندتا راحت تر به فرزند خائن خودملحق شوندوبه بهشت موهومی برسند.....
    • AU ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      17 11
      چرا نادان؟ بنده خدا با سریع ترین حالت ممکن رفته اروپا که ماندگار بشه.
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      9 6
      هر جا دوست دارن برن ولی ما دانشجو ها خارج میریم سریع کل پول خرجی دولت کرده رو از ما میگیره حقم داره بیت مال از اینا کل پولی که خرجشون شده رو بگیرید
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      13 6
      کاش بجای این صحبت ها می رفتید و پای درد و دل مردم می نشستید و براساس خواسته آنها عمل می کردید. بجای پاک کردن صورت مسئله باید مسئله را حل کرد. همه انسان ها حق دارند آنطور که می خواهند زندگی کنند.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      15 10
      افکار امثال شما هاست که باعث شده به اندازه جمعیت یک کشور نخبه فراری بشنه و امثال ... پاچه خوار دزد احمق توی کشور زیاد بشن
    • سپهبد سورا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      16 15
      نکنه بهشت واقعی اینجاست و ورزشکاران ما خبر ندارن میرن پناهنده میشن!!!!1
    • فرهاد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 10
      بزرگ کردن این افراد حقیر و بها دادن به آنها نتیجه ش میشه همین ! تولین بار که نام این خانم بعنوان وزنه بردار مطرح شد تعجب کردم گفتم اینهمه رشته ورزشی چرا باید ما اجازه بدیم دخترا تو این ورزش سنگین فعالیت داشته باشند !؟ پس از آنهم با مطرح شدنش تو مسابقات حدس می زدم که پوست خربزه زیر پاش بندازن ! توضیحاتی که در بالا آمده کاملا نشان میده دشمن چقدر برای ضربه زدن به نظام سرمایه گذاری کرده حتی از اینجور حرکات حقیرانه و بی اررزش هم فروگذار نیست
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 6
      اره سلب تابعیت کنید برن کشور غرق درفساد المان بیچاره شن.
    • امید IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 14
      درو باز کنید،ببینید نصف مردم از این کشور در می رند.مطمئن باشید.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 7
      وای به حال بچه‌ها یی که یکی مثل تو با افکار و قضاوت و قساوت معلم و مادرشون باشه.
    • مصطفوی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 3
      معلم و مادر بچه ها.!! حتما خانواده خودت هم مثل خودتن
    • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 3
      فرهادک ، فقط مونده بود ورزشکاران از مثل تو اجازه بگیرن
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 1
      ماندگاری اون هم در بهترین حالت
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 3
      همه انسانها حق دارند شرافتمندانه آن طور که دوست دارند زندگی کنند نه اینچنین خائنانه و با نمک نشناسی
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 2
      برای شماها کشور که راهم می فروشید تا به امیال کیفتان و مادیتان برسید
  • جاویدایران NL ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    آخه زنیکه احمق اگه مدال ها و نتایج ورزشی تو برای ایران نباشه به چه دردی میخوره حتی نفس کشیدن و وجود حقیرت؟؟؟؟ هیکل گنده کردی برای چی اگه نام میهن در کار نباشه؟ ننگ بر شما بی هویت های وطن فروش، اگه نتیجه زحماتت و مدال هات برای کشورت تباشه تو با بلند کردن وزنه بیشتر بهت میاد که یک چهارپای حمال باشی تا یک قهرمان که موجب افتخار کشورش میشه.
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      17 14
      وقتی فدراسیون بدنسازی و پاورلفتینگ بانوان را غیرقانونی اعلام کرده خب معلومه که از ایران میروند
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 12
      داری از حسودی می ترکی
    • ناشناس IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      23 9
      از لحن بی ادبانه و طرز صحبت کردنت میشه فهمید سطح شعورت چقدر هست!زنک؟ مملکتی که برای مردمش ذره ای اهمیت و ارزش قائل نیست تعجبی نداره نخبگانش فرار کنند!
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 6
      تو نمی خواهد به اسم ایرانی افکار کثیف ات را بیان کنی .
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 12
      بچه است بابا خیلی زود هم پشیمون میشه سنش کمه اغفالش کردن
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 5
      دقیقا
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      14 4
      با توهین و لفظ زنیکه گفتن فقط بی ادبی و بی تربیتی خانوادگی رو نشون دادی. یاد بگیر اگر انتقادی داری با جملات و کلمات مناسب بیان کنی که دوره لات بازی و قلدر بازی و چاله میدونی عربده کشیدن گذشت
    • ناشناس DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 1
      تو هستی عقده ای که با لجن پراکنی خوتو وطن پرست نشون میدی.
    • میم IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 5
      جمهوری اسلامی با تمام مشکلات و سختی ها و تحریم اقتصادی و محدودیت های مختلف همیشه از ورزش کار ها ی خانم حمایت کرده، اینجور فرصت طلبی ها و خیانت ها عرصه رو برای فعالیت دیگرانی که برای کشورشون صادقانه میخوان افتخار کسب کنند سختر هم میکنه‌. اینا هم به خودشون، کشور و هم به سایر خانم های ورزشکار مون ظلم‌میکنند
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    17 28
    شاید همون مرادی هم از قضیه با خبر بوده و برای رد گم کردن تو یونان مانده بود
    • ناشناس IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 2
      به امید شفای عاجل ، آمین
    • AT ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 4
      مرادی خیلی وقته به وزنه برداری ایران خیانت کرده و این رشتۀ راهبردی و مهم رو به ویرانه تبدیل کرده»اینو فقط من نمیگم،خیلی از پیشکسوتان و ورزشکاران هم همین نظر رو دارن./دیدید که در مورد سهراب مرادی وزنه بردار نخبۀ ایران چگونه با زد و بند با کشور قطر»مانع حضور سهراب مرادی در المپیک توکیو شدند....... .
  • بهاری الاصل IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    86 41
    آخرش میشه مثل کیمیا علیزاده بدبخت و بیچاره
    • پادشاه IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 13
      شش ماه دیگه کل کشورهای اروپایی میشه جنگ، اون موقس که این خانم می فهمه که باید برگرده
    • امید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 12
      ادب چیزیه که متاسفانه شما ندارید.
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 7
      دولت باید به آلمان اخطار بدهد به خاطر خرجی که برای این وطن فروشان شده پرداخت خسارت نکند کند برخورد شدید صورت می گیرد
  • سید روح اله DE ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 11
    هر آدم عاقلی توی این بحبوحه که تمامی کارشناسان خطر قحطی و درگیری در اروپا را محتمل میدانند فقط یک نادان به آلمان پناهنده میشد قاره سبز دیگر سبز نیست و داره کم کم سیاهی های خودشو نشون میده.
  • علی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    17 18
    ایشان به کشورش خیانت کرده است . اکثر مردم ایران این جور افراد را دوست ندارند
    • امید IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 15
      خیانت!!! شما تشریف بیار تو خیابون
  • US ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    35 12
    به جای این حرفها خودتون رو اصلاح کنید و به راه درست برگردید تا مردم از دستتون فرار نکنند
  • US ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    36 18
    واقعا چه اهمیتی دارد؟ یک زن نمی خواهد زن باشد. می خواهد نشان دهد موجودی قدرتی و وزنه بردار است. برایش بالا بردن وزنه لدت بخشتر ازبغل کردن نوزاد است. چنین موجودی دچار اختلال روانی است و همان بهتر که در ایران نباشذ.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 0
      خدا تورهم شفا بده همین تفکرها باعث شده همه فرار کنن.! چرا فک میکنید می تونید واسه بقیه تصمیم بگیرید؟ ....
  • صابر IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 5
    رفتار این ورزشکار زن مورد تایید نیست !! ولی یه بی خردی و نادانی مسئولین ورزشی خود زمینه ساز ورود سازمان های جاسوسی و مزدور را می دهد که به راحتی ذهن و روح ورزشکارات ما را خراب و به راحتی آنان را در جهت اهداف نامشروع خود بربایند !!!خیلی جای تاسف است افسوس!!!!
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 5
    خدا عاقبت همه را ختم بخیر کنه که با خیانت به وطن و ازشهامون عاقبت به شر نشیم
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 8
    رفت که رفت. مدتی طول نمیکشد که تبدیل به یک مهره سوخته میشود.
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    11 9
    اینا همه اش داستانه اقا جان یه مملکتی ساختید که همه به هر نحوی دنبال فرار کردنن ازش اینجا بمونه که تا پنجاه سال نتونه یه قوطی کبریت بخره شماها جوابگویید!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      2 2
      مگه به اون خانم ورزشکار ی که قبل ایشون رفت آلمان پناهده شد گفت من ایران بهم ظلم میشده، خونه،ماشین و سکه طلا پاداش ندادند؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    14 4
    غلط کرده رفته فقط اقازاده های ما باید برن خارج عشق و حال کنن
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 19
    آقا دیگه چیزی نمونده بود به هم بدوزید؟ همه بدند و شما پاک و منزه هستید؟
  • ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 7
    متاسفانه بعضی ها فریب زبان چرب و نرم یک عده را میخورند و به مملکت خوشان پشت می کنند زمان ثابت خواهد کرد که همه چیز رفاه و امکانات نیست چه بسا فریب خوردگانی که در زمان جنگ تحمیلی به صدام پناهنده و الان آواره کشورها هستند . خانم یکتا جمالی آماده ای وقتی در محضر خداوند حاضر شدی به سبب ضربه ای که به دین و مملکت خودت در مقابل دشمنان زدی پاسخگو باشی ؟ گیریم که به رفاه و امکانات هم رسیدی آخرش چه ؟
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 7
    دولت باید هزینه کند و نوجوان زیر ۱۸ سال را با یکی از والدین به مسابقات جهانی ببرد تا وقتی ورزشکار تحت تاثیر جریانهای خاص تصمیم به مهاجرت گرفت تحت گسترش پدر و مادر خود باشد حال که می‌بینیم این عزیزان در معرض چه خطراتی هستند!این بچه گول خورده و البته مقصر اصلی خانواده ای است که نتوانسته اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری صحیح را به فرزند بیاموزد اما وقتی چنین فجایعی رخ میدهد قطعا فدراسیون و دولت باید پاسخگو باشند و البته حیثیت بین المللی جامعه نیز لکه دار میشود !!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    17 10
    برده های غرب وحشی ،همگی زیر پر و بال خاتمی سر از تخم بیرون آوردند.(اینکه خاتمی خودش را به تجاهل زده از جرم او نمیکاهد)
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 2
      گاز ورمه گاز ورمه
  • SMAH1 IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 10
    من کاری به خانوادش ندارم ولی اینهایی که پناهنده می شوند باید سلب تابعیت بشوند. حتی آنهایی که دوستانه می روند و تابعیت دیگر می گیرند. این افراد از تابعیت ایرانی خوششان نمی آید که پایش بایستند. ولی ورزشکار بدون اخلاق داریم می شود همین.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 5
    اول ذهنشو دزدیدند بعد فکرشو و بعدتر خودشو. چند نامرد هم همراهی‌شو کردند. اینها هم به جایی می‌رسند که قبلا اونای دیگه رفته‌اند. تاریخ مصرف کوتاهی دارند. استکبار جهانی را باید بهتر بشناسند و باید بیشتر مواظب خودمون باشیم.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 1
    دختر از فرصت استفاده کرده جیم میشود
  • علی AE ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 10
    حالا باید مدالشو بندازه گردنش و تو آلمان بره توی یک رستوران و ظرف بشوره ساعتی ۵ یورو و البته یه آفرین هم از خانم شیرین و مصی می گیره
    • DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      29 3
      به تو انداختن عمو . ساعت قانونیش ۱۴ یورو.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 20
      دوستمون مخصوصاً گفت 5 یورو خواست یه ظرفشوری مثل تو که معلومه مظنه دستشه بیاد خودشو لو بده!! خخخخخخخ
    • DE ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 0
      توهم مثل دوستت
    • GB ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 0
      تربچه ! پس بدوستت بگو که هالو نباشه ، بدبخت ،
    • SE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 3
      کار سیاه را ایرانیها انجام می دهند. یعنی مشاغل ثبت نشده در اداره مالیات. همان ساعتی 5 یورو هم نیست.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 0
      آقای دکتر مهند سسسسس گل و بلبل تو برو دویست هزارتومان بزار رو سیصد یارانه ات یه حلب روغن بخر بخور حالشو ببر خخخخخخخ
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 13
    مفیای ورزش از روزی که بوجود آمد هدف دار بودند برای چنین مسائلی - زنها را چه به حمالی آهن و فولاد - چنگیز مغول می گفته بدی زنها این است که تا بچنگ و تصرف دشمن در می آید برایش پسر می زاد - مشخصا بدی مردان هم این است که تا به دشمن تعظیم می کنند سرباز مصاف با قهرمانان ملت کشورشان می شود - این نیز بگذرد تا آسیای روزگار از آن می چرخد که خرد کند استخوان رفتار پستی هارا
  • بصیرت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 28
    خجالت بکشید دختران و ناموس این مملکت را در محیطهای بی حیایی می‌برید بعد توقع دارید سالم بمانند. الکی هم ربط به دشمن ندهید شما زمینه این فساد را ایجاد نکنید دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • قسیمی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 21
    قوانین فدراسیون ها برای دعوت افراد به مسابقات کشوری و سپس انتخاب برای مسابقات جهانی یا بازی های خارج از کشور باید ارتقا یابد و وثایق و پیش بینی های محکم و به موازات آن افزایش کار فرهنگی روی افراد و تقویت روحیه وعرق ملی و دینی ، و از سوی دیگر مراقبت های اطلاعاتی از این افراد برای مقابله با اغفال باید در دستور کار فوری قرار بگیرد
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 19
    از اینها درحد یک برگ د ستمال کاغذی استفاده سیاسی می کنند وسپس رهسپار ذباله دان خواهند کرد وگرنه برای آنها ارزش دیگری ندارند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    20 2
    اصلا کاری به عملکرد یکتا یا ورزشکارهای پناهنده ندارم هر چند خودم مخالف ترک وطن این عزیزان هستم ...................ولی گرفتن پاسپورت . مراقبت و نگهبان گذاشتن واقعا می مانم چی بگویم . کره شمالی از این کارها می کند .... ورزشکاران باید آزاد باشند خودشان انتخاب کنند ..........دولت و فدارسیون اینقدر به این ورزشکارها باید برسد از هر نظر که فکر ترک دیار نکنند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 0
    دوستان نظر دهنده به جای بدو بیراه گفتن و تهمت وطن فروشی زدن .بهتر نیست علت ترک وطن را بپرسید .....هر چند که فرار و ترک دیار وجه خوبی نداره و بی ثباتی و عدم عزت نفس را میرساند .چرا باید یه ورزشکار به این مرحله برسه آیا مسئولین حق و حقوق اینها را رعایت کرده اند
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 2
    واقعا فکر میکنید باید بیشتر مراقب می کردید؟؟؟ باید پاسپورت ورزشکار را میگرفتید؟؟؟؟؟ این یعنی چی؟؟؟؟؟؟ مگه زندانی می برین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به این میگین نظام مردمی؟؟؟؟؟؟؟
  • نظر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 7
    بگذار این جماعت فسق و فجور زشت خوی و عوضی گور شان گم کنند برند به چه درد این کشور می خورند جزفساد و هرزگی همان بهتر برن گم شن
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 9
    خانواده ی این دخترک بدبخت مجرمند
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 5
    در حالی که جمالی با تکیه بر امکانات موجود در داخل کشور توانسته بود مدال جهانی را به دست آورد
  • مهرابی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 7
    دخترک ابله به خانواده ی نادانش قول داده واسشون پول بفرسته.....چه پولی.....
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 2
    اگر سلامت جسم و روح جامعه برای مسوولان در اولویت باشد، می‌توان هزینه‌های هنگفتی که از بیت‌المال برای هزاران ورزشکار در صدها رشته‌ و رده ورزشی می‌شود، کاهش داد و بجای آن ورزش همگانی را ترویج و تشویق کرد. مثلا مسابقات پیاده‌روی برگزار و تعداد زیادی جوایز مثلا کارت خرید بین برنده‌ها و نیز غیربرنده‌ها (با قرعه) توزیع نمود؛ البته همراه با نظارت مالی دقیق برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی؛ ورزش همگانی هزینه بیت‌المال در جای درست خود است، نه اینکه سرافرازی یا سرافکندگی یک کشور و احساسات مثبت یا منفی یک ملت را در گرو بردن یا نبردن یک مسابقه ورزشی و کسب یک مدال یا جام قرار دهیم
  • حسین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 6
    من متوجه نمیشم چرا باید پول بیت المال که متعلق به همه مردم است و باید صرف آبادی کشور و رفع فقر بشود، خرج ساختن پهلوان پنبه های وزنه بردار خانم میشود و امثال ذالک؟!
  • GB ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 18
    ابلهان غرب زده غرب نشناس نمیدونه به برکت ایران هست که نفس میکشی وگرنه غربیهای نژاد پرست آدم حسابت نمیکنن، این پناهندگیها رو هم می‌دهند که پیاده نظام بشن بر علیه ایران.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 8
    زن نادان ! تا آخر عمرت، مهر خیانت به کشور عزیزمان ایران ، بر پیشانی تو خواهد بود
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 1
    تمام این مسائل نشان دهنده مدیریت مریض و عقده ای و نارکامد بخشهای مختلف را نشان میدهد وقتی مسئولی با رانت به سر کار میاید و فک و فامیل خودش را بز سر میاورد بهتر از این نمی شود نمونه جدیدش رییس فدراسیون فوتبال است خودش و تمام دوربریشهایش محکوم و جریمه شدند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 2
    رسوایی پناهنده شدن ورزشکاران تمامی نداره
  • شریفزاده IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 5
    این قبیل افراد تا یک زمان محدودی دستاویزی می شوند تا علیه کشور عزیزمان تبلیغات مسموم نمایند. سپس مثل بقیه افرادی که با این شیوه به اصطلاح پناهندگی یا تابیعیت گرفته اندمثل دسمال گاغذی مچاله و به سطل زباله انداخته می شوند. آدم عاقل هیچ وقت به کشورش که درآن بدنیا آمده و درآن نفس کشیده و قد راست کرده پشت نمی کند همین عبارت پشت کردن به مام خود بهترین وسیله ایست که مثل چماق برفرق اینها خواهند کوبید که اگر شما لایق بودید برای کشورخودتان این همه رجز نمی خواندید. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 8
    هرکی میتونه با یه روشی داره خیانت میکنه
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 0
      خیانت کردن. مشرق به خاطر همین کاراست که هنوز یکت گرو دوته
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 3
    دستگاههای امنیتی باید با دلالهای خود فروخته و مزد بگیر که از این راه امرار معاش می کنند برخورد کند! تا جرات تکرار نداشته باشند!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 5
    کار خوبی کرد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 8
    چرا از این ورزشکاران وثیقه گرفته نمیشه موقع خروج؟ اینا با سرمایه ملت و مملکت چیزی شدند. نمیشه که همینجوری مفت در برن
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 6
    ابله حتی به زندگی خواهرش رحم نکرد، امیدوارم مثل بقیه فراری های ورزش روسیاه بشه.
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 10
    این آدما رو دیگه نباید به هیچ عنوان به کشور راه بدی بذارید توی همون غربت بمیرن
  • سیامک DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 14
    آخر و عاقبت و سرنوشت این دختر بچه نادان و خام هم مثل روز روشن معلومه که چه بلایی در آلمان بر سرش خواهد آمد و چه آینده بسیار تلخی در انتظارش است ایشان علاوه بر اینکه هیچ پیشرفتی چه در ورزش و چه در زندگی نخواهد کرد تازه بر عکس و به مانند اکثریت زنان ایرانی مقیم آلمان به خاطر تنهایی در غربت و دوری از خانواده و اقوام یا بسیار افسرده خواهد شد و یا به اختلالات بسیار شدید روحی و روانی دچار خواهد شد ب
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 4
    شما در ماهیت ورزش قهرمانی فکر کنید، همه‌ش بچه‌بازیه. حالا از فرد عادی انتظار نیست که از این بازی‌های فریبنده دوری کنه و وقت و انرژی و بودجه محدود خودشو صرف اباطیل نکنه. اما از سیاستگذاران قطعا انتظار هست که منابع مادی و معنوی کشور رو درگیر این بازی‌های خسارت‌بار نکنند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 5
    نکته این نحوه پناهندگی ها اینجاست که کشوری هم که امثال این دختر نادان به آنجا پناهنده شده هم به چیزی بیشتر از یک وطنفروش به وی نگاه نمی کند و به همان اندازه به وی بدبین است و خواهد بود. پناهندگی از جنگ و یا گرسنگی و یا بلایای طبیعی و بیماری یک موضوع است و پناهندگی در اوج افتخار و احترام در وطن خود موضوع دیگری است. بعد از استفاده از این بیچاره وی هم مانند دستمال کثیف و در حقیقت همان کثافتی که هست یعنی یک وطنفروش به گوشه ای انداخته می شود تا بقیه عمر کثیفش را در همان منجلابی که برایش در نظر گرفته اند بگذراند.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 8
    راحت شد
  • ناشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    12 3
    فقط باید روی هویت و تاریخ پرافتخار و تمدن کهن خودمون بیشتر کار کنیم چیزی که از تو کتابامون و مدرسه حذف شده و بچه اصلا نمیدونه گذشته خودش و مملکتش چی بوده
    • SE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 3
      تاریخ برای عبرت است.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 9
    حیف اون پولی که خرج این شد.
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 8
    مرگ بر تمام خائنین و غرب زدگان داخلی و خارجی ، مرگ بر امریکا و صهیونیست کثیف جهانی .
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      12 5
      منجمله خودت
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 7
    سلام مجلس اگر انقلابی بود استخدام هرگونه مربی و بازیکن خارجی را ممنوع میکرد آخه چرا بودجه مردم و مملکت باید صرف اینجور آدم های خائن شود؟
  • تک سوار DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    13 1
    وقتی اصول اخلاقی در تمرینات و مسابقات بارها رعایت نشد و هیچ کس هم به روی خودش نیاورد، خب این اینها هم نتیجه اش می شه. شماهم هرچی بیشتر ورزشکاران رو گنده کنید فقط پروسه مهاجرت رو براشون راحت تر کردید.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 11
    مشکل اینجاست که برای ورزشکارا هزینه میشه ولی هیچ قانونی نیست که ازشون تعهد و ضمانت بگیره، بعلاوه که گذرنامه ای که با هزینه دولت و برای اعزام تهیه شده جزو بیت المال حساب میشه و نباید به دست خود ورزشکار داده بشه.
  • US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    48 6
    محدویت های زیاد علت پناهنده شدن نه تنها ورزشکاران بلکه نخبه های علمی و فعالان اقتصادی از کشور شده .
  • تشنگان خدمت یا قدرت IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    46 11
    امروز 27 اردیبهشت دارم این کامنت رو میگذارم.دولت احمدی نژاد تمام مشکلات رو به پای دولت خاتمی انداخت. روحانی به گردن احمدی نژاد. وحالا رئیسی به دولت روحانی. مردم دیگه خسته شدن. 300 یا 400 تومان یارانه دادن، فکر اینو نکردن خانواده 4 نفره ایکه قبلا اگه با 4 میلیون حقوق به سختی زندگی رو پیش میبردن الان با 5 و دویست دیگه اصلا نمیتونن پیش برن. پس این همسان سازی حقوق کارکنان چی شد؟ والا بخدا منم خاکمو دوست دارم، وطنمو دوست دارم، ولی دیگه کم آوردم. دیگه داره تو اصول اولیه اخلاقیم تزلزل به وجود میاد. با خودم میگم این خانم کار درستی انجام داده. فردا که ماهی 300 دلار کمکی برای پدرش فرستاد ، پدره هم به دخترش افتخار میکنه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 43
      یعنی اگر با وطن فروشی برای پدرش کمک مالی فرستاد پدرش باید به وی افتخار کند؟ عجب پدری!
    • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 33
      هرکس در خارج از کشور کارکنه و درآمد کسب کنه وطن فروشه.
    • SE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 41
      دروغ محض است. دولت احمدی نژاد هرگز مشکلی را گردن کسی نینداخت. فقط کارنامه خودش را با آنها مقایسه کرد.
  • نیما IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    19 60
    مهم نیست برای مملکت چه فایده ای دارد ؟ وزنه زدن یا نه نزدن او؟ به جای اینکارها باید بروی عدم مهاجرت دانمشندان مغزهای این مملکت کار کنیم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 39
    آخه وزنه برداری زنا چه دردی رو از جامعه دوا میکنه؟ به قول ضد انقلابا ورزش زنا نون و آب نمیشه.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    31 4
    هر عاقلی بتونه ازین مملکت میره اینهایی که اسمشون در متن هست هم وسیله ای میشن برای این هدفش. فقط امیدوارم یادشون باشه که هویتشون رو از دست ندن.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 6
    این دختره چند روز سر زبانهاست بعدش از یاد می رود‌. قطعا در داخل فدراسیون و هیات اعزامی همکار داشته است‌ مکالمات گوشی همراهشون اگه چک شود شاید مطالبی آشکار گردد. ببینید کار آمریکا و بهایی هایی مثل شیرین عبادی به کجا کشیده است.
  • يك دختر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    29 5
    منم بودم ميكردم
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 25
      چرا معطلی؟ فرش قرمز برات پهن کرده اند.
    • دانشجوی دکتری IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 30
      سلام خواهر من. قبول دارم محدودیت های زیادی در ایران برایتان ایجاد شده است. اما بدونین که از سر غیرت برنمی تابیم ناموسمان در کشورهای بیگانه، خدمت کنند. زندگی آن جا ظاهرا خوب، اما در باطن چیزی جز فساد آور و بدبختی نیست. قدر مردم نجیب ایران را باید دانست.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    25 2
    فکر کنید لبینید چرا این آدم از مملکت فراری هست
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 14
    مستقل از بازيهاى سياسى وطرح مسائل دردناك وتلخ ودروراى ارزوها وسراب ها نزد ايرانيان اكر جهان به سمتى برود كه دارد ميرود باقدرت يابى فاشيست ها دراروپا همه خارجيان ورنگين پوستان ساكن درغرب باخشونت ازهمه كشورها رانده خواهند شد شرط عقل است كه دراين شرايط انسان كار غير عقلانى نكند واين خانم كار غير عقلايى كرده است اينده به زودى به همين جهت خواهد رفت
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 20
    مگر قبل از رفتن به خارج ، ضمانتی ، سندی ،،،،گرو نمیزارن ک طرف اونجا ماندگار نشه؟ با این همه افرادی که ترک وطن کردن ، چقدر هم ادعای وطن پرستی هم داشتن،
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 14
    بالاخره پشیمان می شود . چون تاریخ مصرفش خواهد گذشت . گرچه ما دوست داریم تا ورزشکاران حرفه ای وبین المللی ما در رفاه باشند ولی پناهنده سیاسی ، کار خوبی نیست . بهترین کار برای صدور ورزشکار به خارج کشور ، تشکیل کمیته بررسی نقل و انتقال ورزشکاران است . مثل فوتبال . نقل و انتقال فوتبالیستها به خارج کشور راحت تر صورت می گیرد و باعث افتخاراتی برای ایرانی ها هستند .
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 3
    هر کس از دستش بر نیاد باید فرار کند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 3
    چرا اینچنین مسولین ودست اندر کارن ورزشی وسیاسی کشور را به باد انتقاد گرفته اید این دوشیزه یکتا جمالی هنوز یک نوجوان میباشد واغفال یک نوجوان در کمتر از یک دقیقه پیاده شدنی است یقین دارم یک ماه بعد به التماس خواهد افتاد که اشتباکرده وتقاضای بر گشت به وطن خواهد کرد ولی دیگر دیر شده است چرا که حتی قبل از رسیدن به آلمان هم عابرویش هک شده ودیگر از خجالت برنخواهد گشت وشاید والدینش هم دیگر رغبتی به بر گشتش نداشته باشند قضیه را زیاد بزرگ نفرمایید بعد از این ذهن معیوبش مشغول تمرینات سخت خواهد شد که بتواند مدال آور باشد ولی خیلی زود متوجه میشود که توان مالی ادامه تمرینات را ندارد وبه اشتاه خودش پی خواهد برد ومتوجه نگون بختی خودش میشود ودرنهایت یا ظرفشور رستورانه شده ویا خود کشی خواهد کرد زندگی در جامعه اروپایی که مادیات حرف اول و آخر را میزند بسیار برای آسیایی ها مرگ آوراست
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 2
      این اراجیف برای مامان بزرگت تعریف کن شاید باور کرد
  • ابوالفضل IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 3
    لیاقت یه ورزشکار مدال اور وفای به وطنه
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 4
    چرا اینجا خبری از گاوهای شیرده بلوند چشم آبی نیست.
    • DE ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 0
      خودت هستی کافیه دیگه خخخخخخخ
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      وایسا می بینی..
  • DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 0
    دعا کنیم اوضاع مالی همه مردم خوب بشه
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 2
      من دعا کردم برو
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      با دعا
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    به سختی
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 2
    سرنوشتی مشابه کیمیا علیزاده خواهد داشت
  • NO ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    12 2
    اصلا مهم نیست. پولی که از بیت المال تا اینجا برایش صرف شده را از خانواده اش بزور پس بگیرید.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 4
    بذار بره وقتی مثل اون کیمیا جلو دوربین بهش توهین شد میفهمه تازه چ خبره!!! اینا آسایش رو تازه اونموقع میفهمن
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 4
    چرا زنان آلمانی به ایران پناهنده نمی شوند؟؟ آنقدر توی سر زن می زنند و آنقدر سنگ و مانع در راه پیشرفت ورزشی و هنری و تحصیلی و شغلی برایش می تراشند که می رود . خوب کرد رفت ، جوانی اش را نجات داد ..
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 2
      به همان دلیل که مشتریان فست فودها علاقه ای به غذای سالم ندارند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 5
    کسانیکه به خانواده ملت و خاک و... خود خیانت میکنه فردا به کشور پناهنده شده خیانت میکنه... این اصل ست... کشور پناهنده میداند و.... آخرش مثل سگ پشیمون میشه
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 1
    طبق آموزه‌های دین مبین اسلام اگر در چیزی (مثلا ورزش قهرمانی) خصوصیاتی باشه که مورد رضایت و خشنودی خدا نیست، امکان نداره به وسیله اون بشه رضایت و خوشنودی خلق خدا رو بدست آورد، بلکه برعکس می‌شه
  • جواد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 6
    به نظر من رفتنی میره چه بهتر که زودتر بره تا هزینه ای از بیت المال براش نشه به قول حضرت آقا اینا از ریزش ها هستن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 1
    کار از ریشه خرابه شماها دارید دعوا میکنید چرا رفته یا نرفته؟! وزنه برداری زنان آن هم در سطح قهرمانی و آن هم با این پوشش بی حیا و در برابر چشم میلیونها مرد نامحرم،صددرصد با فطرت زن و هدف خداوند از خلقت او مغایرت داره و مطمئنا تمام کسانی که در راه گسترش این کار کوچکترین قدمی برداشتن در پیشگاه خداوند متعال مسئولند و مؤاخذه خواهند شد
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    در داخل متاسفانه برتر گزینی نیست و افرادی که 40سال فعالیت دارند
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    سایر ورزشکاران هم که افراد ساده هستند درامد و کسب و کار مشخص ندارند و هر کسی الان دستش به دهانش میرسد فکر خروجه
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 2
    مگه هر ورزشی آقایون میرن خانم ها هم باید برن زن رو چه به وزنه برداری
  • ح ر IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 2
    بی بوته را نمی شود کاریش کرد
  • ملی پوش IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    امیر محمد شهنوازی باید به ایران عودت و می بایست محاکمه و در اردوگاههای بازپروری معتادان به نظافت محکوم شود
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    به قول آن پیشکسوت عرصه علم: قلب هرایرانی که برای ایران نتپد بهتراست نتپد.
  • شریف زاده IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    با سلام هیچ عادم عاقلی خیلی راحت به کشورش پشت نمی کند. حتی اگر کلی پاپوش و.مسئله برایش درآورده باشند.
  • مرصاد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 3
    پست ترین افراد ؛ کسانی هستند ، که مزدور دشمنان میشوند !
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 8
    اینا چرا عقده پناهندگی دارند .خوب مثل آدم مهاجرت کنید.چرا علی دایی و حسن یزدانی و هادی ساعی و امثال ایشان پناهنده نمیشند مثل آدم میرند اقامت و تابعیت میگیرند آبرو خودشون و ایران رو نمی برند .هرچی درپیت میره پناهندگی
  • احمدرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 3
    این وزنه بردار کمی شعور داشت کیمیا علیزاده را نگاه میکرد و میفهمید که الان مثل سگ پشمونوشده
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    مبالغ کلانی از بیت‌المال صرف پرورش ورزشکاران می‌شه. تمام هزینه‌هاشون باضافه حقوق و پاداش رو می‌پردازن، انواع و اقسام گروههای ورزشکاری راه‌براه برای اردو یا مسابقه سفر خارجی می‌رن (مهمان ملت). بعد اکثر اینها تمام هم‌وغمشون رو می‌ذارن تا به هر طریقی کلا به خارج برن، مگر اینکه نتونن.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    ورزشکاران قهرمانی تعدادشون زیاد، امکانات موردنیازشون سرسام‌آور گران، و توقعات شخصی‌شون هم متاسفانه بالاست. اونوقت با این وضعیت تورم آیا می‌شه خواسته‌هاشون رو اجرا کرد؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    ورزش همگانی بر خلاف ورزش قهرمانی مورد توجه کسی -نه مسوولان و نه رسانه‌ها و نه مردم گرفتار- نیست. چون با اون نه می‌شه پز داد و فخر فروخت و رجز خوند، نه میشه به عنوان فلان و بهمان مسابقات درخواست بودجه اضافی کرد، نه میشه همراه هیات ورزشی سفر خارجی رفت، نه شرط‌بندی‌ای، نه دلالی‌ای، نه منافع مالی‌ای، نه حاشیه و شایعه‌ای... هیچی، فقط ورزش سالم و پاک در یک فضای آرام و دوستانه! چقدر کسل‌کننده!!!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 3
    مشرق بعضی نویسنده های شما خیلی خوش دست مینویسن
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      البته جناب مشرق موافق نظرات رادیکال نیست. لذا در صورت اعمال قانون شدن توسط این عزیز، به ناچار بی یال و دم بازنویسی و بازارسال میشه تا شاید مقبول طبع سخت‌پسندش قرار بگیره
  • CA ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    آقا جان میخواد بره، بره. کسی که نمیتونه زوری جلوی رفتن کسی رو بگیره. ولی اینها میذارن دقیق وسط مسابقات میرن و پناهنده هم میشن نه مهاجر، که به کشور و ورزش مملکت ضربه بزنن. میخوای بری؟ روال قانونی مهاجرت رو در زمان عادی طی کن.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    لااقل یک حساب و کتاب بدهکار بستانکاری برای ورزشکارها تشکیل بدین مثل پرونده مالیاتی که اگر هر کشوری رفتند از طریق بین المللی قابل مطالبه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس