کد خبر 1375581
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
گوشی نمایه

ارتقای هر ساله به جدیدترین و بهترین گوشی هوشمند عالی به نظر می‌رسد، اما این کار چندان ارزان نیست، بنابراین یاد بگیرید چگونه تلفن خود را طولانی‌تر نگه دارید.

به گزارش مشرق، پرچمدارهای گوشی‌های هوشمند، گزینه‌های وسوسه‌انگیزی برای ارتقا هستند، اما هزینه زیادی برای شما خواهند داشت، زیرا قیمت‌هایی از حداقل ۶۰۰ دلار تا بیش از ۱۰۰۰ دلار را هم شامل می‌شوند. با دانستن اینکه قیمت گوشی‌های جدید در حال افزایش است، افزایش عمر تلفن هوشمند فعلی‌تان می‌تواند در درازمدت، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان شود.

برای استفاده از این نکات برای بهبود طول عمر تلفن، حتی نیازی به دانش فنی ندارید، پیروی از همه آن‌ها نسبتاً آسان است و می‌توانید از امروز شروع به تغییر عادت‌های خود کنید تا عمر تلفن خود را افزایش دهید. چه به‌تازگی گوشی خود را ارتقا داده باشید و چه در حال فکر کردن به این کار هستید، وب‌سایت سی‌نت به چند ترفند سریع و آسان اشاره کرده که با کمک آن‌ها می‌توانید گوشی خود را در شرایط عالی نگه دارید.

به‌روزرسانی برنامه‌ها را نادیده نگیرید

برای اینکه گوشی شما تا حد امکان سریع و بدون مشکل کار کند، مهم است که سیستم عامل و نرم‌افزارهایی که نصب شده را در زمان انتشار به‌روز کنید. این به‌روزرسانی‌ها زمان زیادی نمی‌برند، اما مزایای آن می‌تواند بسیار زیاد باشد: از رفع اشکال‌ها و رفع مشکلات امنیتی گرفته تا تغییراتی که ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد و عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد تا دستگاه شما روان‌تر و سریع‌تر کار کند.

اندروید و آیفون هر دو به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را ارائه می‌کنند که باید به‌طور پیش‌فرض فعال شوند. می‌توانید با باز کردن پلی‌استور، بیرون کشیدن منو از سمت چپ صفحه، ضربه زدن روی تنظیمات و از انتخاب گزینه Auto-update apps، گوشی اندرویدی اطمینان حاصل کنید. اگر آیفون دارید، به تنظیمات و بخش اپ‌استور بروید و مطمئن شوید که گزینه App Updates در وضعیت On قرار دارد. با این حال، این ویژگی در حالت کم‌مصرف کار نخواهد کرد.

برای به‌روزرسانی‌های سیستم در تلفن اندروید، می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و جست‌وجوی «به‌روزرسانی نرم‌افزار»، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. یا می‌توانید منتظر بمانید تا تلفنتان به شما هشدار دهد که به‌روزرسانی در حال تعلیق است و سپس دستورات را دنبال کنید. گوگل تقریباً اول هر ماه به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید را منتشر می‌کند، بنابراین بررسی در اواسط ماه برای اینکه ببینید آیا گوشی شما به‌روزرسانی دارد یا خیر، عادت بدی نیست.

در مورد دارندگان آیفون، شما این امکان را دارید که به گوشی خود اجازه دهید به‌روزرسانی‌های جدید را به‌طور خودکار نصب کند. البته نگران نباشید، گوشی شما دقیقا پس از انتشار به‌روزرسانی‌ها، آن‌ها را دانلود و نصب نمی‌کند، بلکه، یک یا دو روز پس از اتمام به‌روزرسانی، آن‌ها را دانلود کرده و سپس فرآیند نصب را برای دفعه بعد که یک‌شبه شارژ می‌شود برنامه‌ریزی می‌کند. برای نصب به‌روزرسانی یا روشن کردن به‌روزرسانی‌های خودکار، به بخش تنظیمات> عمومی> به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، برای نصب آن دستورات را دنبال کنید. اگر نه، روی به‌روزرسانی‌های خودکار ضربه بزنید تا آن را روشن یا خاموش کنید.

حذف برنامه‌ها می‌تواند به احیای گوشی کمک کند

تلفن‌ها فضای ذخیره‌سازی و حافظه محدودی دارند، به همین دلیل مهم است که تعداد برنامه‌های استفاده‌نشده را به حداقل برسانید. حذف مرتب برنامه‌هایی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید باعث صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی می‌شود، از اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کرده و از منابع ارزشمند استفاده می‌کند و باعث می‌شود عمر تلفن شما دیرتر به پایان برسد.

از کشوی برنامه یا صفحه اصلی خود عبور کنید و همه برنامه‌هایی را که در مقطعی به هر دلیلی نصب کرده‌اید، اما هرگز استفاده نکرده‌اید، حذف کنید. حذف برنامه‌ها در آیفون آسان است، فقط کافیست آن را برای مدتی نگه دارید تا برنامه انتخاب شود، آنگاه یک منوی کشویی از نماد برنامه خواهید دید، سپس فقط Remove App را انتخاب کنید. سپس این گزینه را خواهید داشت که برنامه را از تلفن خود حذف کرده یا فقط آن را از صفحه اصلی حذف کنید.

کاربران اندروید چند گزینه دیگر دارند، اما می‌توانند رویکرد مشابهی را دنبال کنند: با فشار طولانی، «i» را که برای اطلاعات برنامه نشان داده می‌شود انتخاب و سپس Uninstall را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک ورودی تقویم ماهانه با عنوان "حذف برنامه‌های استفاده‌نشده" تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که این کار را به‌طور منظم انجام دهید.

یک قاب خوب کمک زیادی به افزایش عمر گوشی شما خواهد کرد

برای یک متخصص تلفن، حتی باریک‌ترین قاب‌ها هم خیلی زیاد است، از طرفی اینکه ببینیم گوشی چگونه طراحی شده است، نسبت به وجود یک قاب پلاستیکی حجیم جذابیت بیشتری دارد. با این حال، انتخاب هوشمندانه این است که گوشی را در یک قاب محافظ بپوشانید تا از شکستن آن در صورت افتادن اجتناب‌ناپذیر جلوگیری کند. پرداخت هزینه تعمیرات پرهزینه صفحه نمایش یا مواجهه با یک صفحه شکسته، باعث می‌شود که رویای خرید یک گوشی جدید را در سر بپرورانید، یا حداقل از اینکه در وهله اول قابی برای آن نگرفته‌اید، ابراز تاسف کنید.

لازم نیست تمام تلاش خود را بکنید و گران‌ترین قاب را تهیه کنید، اما داشتن چیزی روی گوشی مطمئنا به افزایش عمر آن کمک می‌کند. ناگفته نماند، استفاده از قاب به این معنی است که گوشی شما در شرایط بکر باقی می‌ماند و احتمالاً زمانی که زمان ارتقا می‌رسد، ارزش فروش مجدد بیشتری خواهد داشت.

صفحه نمایش و پورت‌ها را تمیز نگه دارید

استفاده از تلفنی که پر از چربی و کثیف است، کاری نیست که هیچ یک از ما بخواهیم انجام دهیم. اما اگر تلفنی تمیز و براق باشد، همه ما نسبت به آن احساس خوبی خواهیم داشت، به خصوص اگر به این معنی باشد که گرد و غبار مانع عملکرد آن نمی‌شود. حتی اگر از کیس استفاده می‌کنید، هر چند وقت یک‌بار چند دقیقه وقت بگذارید تا هرگونه پرز یا کثیفی در درگاه شارژ، قسمت میکروفون، مشبک بلندگو و جک هدفون را تمیز کنید.

از گرم شدن بیش از حد باتری گوشی اجتناب کنید

افسانه‌های متعددی در مورد باتری گوشی و سالم نگه داشتن آن وجود دارد. برای مثال، شارژ سریع به باتری صدمه نمی‌زند، اما اینکه اجازه دهید تلفن شما به‌طور کامل تخلیه شود و به صفر برسد، ممکن است آسیب‌زا باشد.

همچنین از قرار دادن دستگاه در شرایطی که ممکن است باتری بیش از حد گرم شود، خودداری کنید. مثلا از بیرون گذاشتن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید اگر در یک روز گرم بیرون نشسته‌اید، خودداری کنید، در آن صورت گوشی‌تان دوام بیشتری خواهد داشت. اگر گوشی بیش از حد داغ شود، خود به خود خاموش می‌شود، اما این اتفاق به باتری فشار وارد می‌کند که می‌تواند طول عمر گوشی را کاهش دهد.

از روزی که گوشی خود را از جعبه خارج می‌کنید، مراقبت از باتری گوشی خود را شروع کنید و زمانی که باتری شما هنوز یک یا دو سال بعد از خرید، همچنان شارژ نگه داشته باشد، نتیجه را خواهید دید.

باتری خراب را به جای گوشی عوض کنید

حتی اگر همه کارها را طبق دستورالعمل انجام داده باشید، ممکن است همچنان با مشکل باتری مواجه شوید که به مرور زمان از شارژ شدن خودداری می‌کند. در این هنگام به جای تعویض کل گوشی، می‌توانید باتری را تعویض کنید.

اغلب این تعمیر و نگهداری ساده و مقرون‌به‌صرفه می‌تواند چند ماه یا حتی چند سال دیگر به عمر عملکرد گوشی شما اضافه کند. اگر بیشتر تلفن‌ها مانند گذشته همچنان با باتری‌های قابل تعویض ساخته می‌شدند، آسان‌تر بود، اما در حال حاضر، بیشتر تلفن‌ها با باتری‌های تعبیه‌شده عرضه می‌شوند که بدون جدا کردن اجزای گوشی قابل تعویض نیستند.

به طور منظم از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

داشتن یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی شما هیچ کمکی به افزایش عمر گوشی نمی‌کند، اما به این معنی است که وقتی زمان خداحافظی با تلفن شما فرا می‌رسد، تمام مخاطبین، عکس‌ها، فیلم‌ها و تنظیمات سفارشی شما آماده جابه‌جایی هستند و دیگر مجبور نیستید دوباره از ابتدا شروع کنید.

اگر آیفون دارید، با باز کردن برنامه تنظیمات، بررسی کنید که پشتیبان‌گیری آی‌کلاود روشن باشد. سپس روی iCloud > iCloud Backup ضربه بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ در موقعیت روشن است. این فرآیند برای دارندگان اندروید بر اساس سازنده دستگاه متفاوت است، اما به طور کلی، می‌توانید تنظیمات را باز کنید و سپس به Google > Backup بروید. برخی از سازندگان دستگاه، مانند سامسونگ، خدمات پشتیبان‌گیری خود را علاوه بر خدمات گوگل ارائه می‌دهند. ساده‌ترین راه برای یافتن سرویس پشتیبان‌گیری خودکار ابری دستگاه این است که برنامه تنظیمات را باز کرده و از کادر جست‌وجو برای جست‌وجوی «پشتیبان‌گیری» استفاده کنید.

** خبرنگار:  پیام آروری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    من گوشیم 1100 نوکیا است از سال 87 تا الان دارمش خیلی هم خوبه . باهاش ماربازی هم می کنم . کیا یادشونه 1100 ؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    آیفون سیکس یکی از گوشیهامه
  • عمر فاروق IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 2
    شما باتری گوشی رو در فریزر بزارید عمرش بیشتر میشه دیدم که میگم
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    گوشی خیلی گرون شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس