کد خبر 1375355
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
تاکید صربستان در عدم پیوستن به تحریم‌های روسیه

رئیس جمهور صربستان اظهار داشت که با عدم همراهی با تحریم‌های روسیه، استقلال این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، رئیس‌ جمهور صربستان روز یکشنبه گفت که مقامات این کشور برابر اعمال تحریم‌های ضد روسیه مقاومت خواهند کرد، اگرچه این امر آسیب زیادی به این کشور وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از روزنامه «کامرسانت»، «آلکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان اظهار داشت که بلگراد با عدم پیوستن به تحریم‌های روسیه، استقلال خود را نشان می‌دهد.

ووچیچ خاطرنشان کرد: «موضوع تحریم‌های ضد روسیه به موضوع قیمت گاز و منابع انرژی در کشور مربوط می‌شود.»

ووچیچ قبلاً اذعان کرده بود که اقتصاد صربستان به طور کامل به گاز روسیه وابسته است، بنابراین، بلگراد امیدوار است قیمت خوبی در مذاکرات آتی با مسکو داشته باشد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی و ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند که صربستان از آنها حمایت نکرد و در نتیجه با فشار مواجه شد.

چندی قبل نیز رسانه‌ها  گزارش  کردند چند هزار نفر از ساکنان شهر «بلگراد» پایتخت صربستان، در  تظاهرات گسترده در حمایت از روسیه شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های روسیه، صربستان، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، و پرچم  امپراتوری روسیه را به همراه داشتند.

 آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس شعارهایی در حمایت از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور سر دادند.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت ۸ سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند و آنطور که پوتین گفته است در راستای تحقق این هدف قصد خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به این تحریم‌ها دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس