بانک آمریکایی: اقتصاد روسیه قوی تر از چیزی است که انتظار می‌رفت

بانک جی پی مورگان چیس آمریکا در یادداشتی هشدار داد که اقتصاد روسیه بیش از حد انتظار توانسته است با تحریم های غرب مقابله کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک جی پی مورگان چیس آمریکا در یادداشتی به مشتریان خود که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: اقتصاد روسیه بیش از حد انتظار توانسته است با تحریم های غرب مقابله کند.

به گفته بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری ایالات متحده، نظرسنجی‌ها درباره آینده تجارت در روسیه حکایت از رکود نه چندان عمیق در این کشور دارد و بنابراین احتمال کاهش رشد برای کشورهای غربی وجود دارد.

بانک جی پی مورگان همچنین به شاخص‌های دارای بسامد بالا مانند مصرف برق و جریان‌های مالی اشاره کرد که نشان می‌دهد اقتصاد در وضعیت بهتری نسبت به پیش‌بینی قرار دارد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، تحلیلگران این بانک در یادداشت منتشر شده می‌گویند: بنابراین داده‌های موجود حداقل در حال حاضر به کاهش ناگهانی فعالیت (اقتصادی) اشاره نمی‌کند.

جی پی مورگان همچنین از پیش بینی های قبلی خود مبنی بر کاهش ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه دوم و ۷ درصدی برای کل سال ۲۰۲۲ عقب نشینی کرد و اکنون می گوید این ارقام احتمالاً بسیار کمتر نگران کننده هستند.

با این حال، این بانک خاطرنشان کرد که تأثیر تحریم‌های فعلی و بالقوه محسوس خواهد بود و اگر مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز نمی‌کرد، اقتصاد این کشور در وضعیت بسیار بهتری قرار می‌گرفت.

در یادداشت این بانک آمده است: ما پیش بینی می‌کنیم که تاثیر تحریم‌ها در فصل‌های آینده ادامه پیدا کند. بنابراین، به نظر می‌رسد که تولید ناخالص داخلی (روسیه) به طور فزاینده‌ای با یک رکود طولانی اما نه خیلی شدید مواجه شود.

روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین با محدودیت‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است که با محکومیت شدید غرب مواجه شده است.

ایالات متحده، در کنار سایر اقدامات، نفت روسیه را که یکی از کالاهای اصلی صادراتی این کشور است، تحریم کرده و این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم های بیشتر علیه این کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    3 5
    انشالله همش نابود میشه
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      2 0
      آفرین منتظر باش نابود میشه آرزو بر کاسه لیسان ....
    • RO ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      2 0
      کدومش؟ غرب یا روسیه؟ الهی که اول غرب باشه... بعدش حاالا خدا خواست روسیه رو نذاره استکباری عمل کنه...
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      برآوردهای یانکی های حرامزاده همیشه همین گونه از آب درمی آید! قبلاً در مورد ایران و کره شمالی و افغانستان و ویتنام و کوبا و ونزوئلا و سوریه و بلاروس و نیکاراگوئه و بولیوی و ......! فقط امثال زیباکلام نادان به خزعبلات یانکی ها اعتماد تام و تمام دارند!
  • امین IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    3 8
    خخخخخ به نقل از راشا تودی.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 0
      خخخخه به نقل از جی پی مورگان....
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 0
      برآوردهای یانکی های حرامزاده همیشه همین گونه از آب درمی آید! قبلاً در مورد ایران و کره شمالی و افغانستان و ویتنام و کوبا و ونزوئلا و سوریه و بلاروس و نیکاراگوئه و بولیوی و ......! فقط امثال زیباکلام نادان به خزعبلات یانکی ها اعتماد تام و تمام دارند!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 6
    باشه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    7 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    10 2
    کاش ملتی که جوگیر شدن و به قول خودشون جنایات دو سه ماهه روسها را می‌بینن و محکوم می‌کنن، تمامی اقدامات نظامی و جنایات آمریکا ظرف چند سال گذشته به راه انداخت را هم محکوم می‌‌کردن؛ مثل جنگ عراق (با بیش از یک میلیون نفر کشته به اذعان رسانه‌های غربی)، جنگ افغانستان (بیش از 240 هزار کشته از مردم افغانستان)، اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه، مشارکت در حملات ائتلاف سعودی علیه یمن و کشتار ملت یمن. کاش به روی این جنایات هم چشم نمی‌بستند و محکومشون می‌کردن. کاش اشغالگری 70 ساله صهیونیست‌ها در فلسطین را محکوم می‌کردن و چشم به روی جنایات متعدد صهیونیست‌ها نمی‌بستن. اما این سیاست یک بام و دو هوای برخی‌ها نشانه‌ی منافق بودن اونهاست.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 1
      ایول از منافق همه چی فروش که خودشم میفروشه بیشتر از نمیشه انتظار داشت کاسه لیسی و.... دیگر هیچ
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فروپاشی روسیه باشیم .
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      2 0
      بر فرض این موضوع، آرزوی یکه تازی یانکی ها را دیگر باید به گور برد!!!
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      امید چیز خوبیه اما توهم نه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    همه همین را میگفتند ولی ملل تحریمی ضررش فقط به افراد ساده است و دزد و الیگارشها الان راحت میتوانند با عنوان دور زدن کاسبی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس