کد خبر 1375291
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

خرید بلبرینگ به دلیل استفاده کلیدی از این قطعه در وسایل و تجهیزات، حائز اهمیت است. هنگام انتخاب آن، باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. اولین عاملی که برای خرید بلبرینگ مورد نظرتان باید توجه کنید، برند و کیفیت است. اگر بخواهیم مقایسه کلی بین بلبرینگ ها و رولبرینگ های بشکه ای داشته باشیم باید گفت، بلبرینگ ها بیشتر در مواردی که سرعت بالاتر و بارهای سبک تری موجود است، استفاده می شوند. همچنین رولبرینگ بشکه ای در شرایط تحت ضربه و بارگذاری ضربه ای عملکرد بهتری دارند. بلبرینگ شیار عمیق به گونه ای طراحی شده است که در سرعت بالا علاوه بر تحمل بار های شعاعی، بار های محوری را نیز به خوبی تحمل کنند. از برندهای برتر بلبرینگ ها میتوان به SKF ، NSK،  FAG ، NACHI اشاره کرد که همگی در بیرینگ لند موجود است. قیمت بانک برند بلبرینگ و رولبرینگ را از بیرینگ لند استعلام بگیرید.

نکات مهم در خرید بلبرینگ

بار بلبرینگ

هر بلبرینگ تحت دو نوع بار است: 1- بار محوری: موازی با محور چرخش 2- بار شعاعی: عمود بر محور. هر نوع بلبرینگ به طور خاص برای تحمل یک نوع از این دو بار، طراحی شده است. البته بلبرینگ هایی نیز وجود دارند که می توانند هردو بار محوری و شعاعی را تحمل کنند. اگر لازم است که محصول مدنظر شما هردو نوع بار را تحمل کند، پیشنهاد می کنیم بلبرینگ مخروطی انتخاب کنید.

اگر به بلبرینگی نیاز دارید که بار شعاعی بالایی را تحمل کند، استفاده از رولبرینگ استوانه ای را توصیه می کنیم. همچنین اگر به یاتاقان شما بارهای سبک تری اعمال می شود، خرید یک محصول ساده مناسب است.

سرعت بلبرینگ

سرعت چرخش بلبرینگ عامل مهم دیگر در خرید این کالا است. وجود قفس یا حصار برای بلبرینگ های غلطکی استوانه ای و بلبرینگ های سوزنی باعث افزایش سرعت می شود. اگر خرید بلبرینگ با سرعت بالا هدف شماست، باید به هزینه های ناشی از بار و احتمال بروز ناهماهنگی را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما برای داشتن سرعت کافی، خرید نوع کروی شکل است. در واقع خرید بلبرینگ هایی که دارای تراز خودکار هستند، میزان بروز خطا ناشی از سرعت بالا را کاهش می دهد.

این عوامل موجب می شود شما نیاز به شناخت انواع بلبرینگ برای خرید بهتر داشته باشید. با ما همراه باشید تا در این مقاله با دو نوع بلبرینگ آشنا شویم.

نکات مهم در خرید بلبرینگ

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق رایج ترین انواع این محصول است. این نوع مانند یاتاقان های کروی، ناهم ترازی را پشتیبانی می کنند. البته باید گفت، تفاوت بلبرینگ های شیار عمیق با نوع کروی، داشتن زاویه چرخش کمتر است. هرچه زاویه چرخش بیشتر باشد، بلبرینگ در برابر ناهماهنگی بیشتر مقاومت می کند. از ویژگی های مهم بلبرینگ شیارعمیق، داشتن اصطکاک کم است. این ویژگی برای ایجاد لرزش کم، بهینه شده است و سرعت چرخش بالایی را ممکن می سازد.

یک بلبرینگ شیار عمیق، بارهای محوری و شعاعی را به خوبی تحمل می کند و به راحتی نصب می شود. همچنین این نوع، نیاز به نگهداری کمتری نسبت به یاتاقان های دیگر دارد.

کاربردهای بلبرینگ شیارعمیق

بلبرینگ شیارعمیق به عنوان رایج ترین نوع، در موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، موتورهای اتومبیل، ماشین آلات اداری، دستگاه های خودکنترلی و ابزارآلات باغبانی استفاده می شود.

شرکت SKF از بزرگترین تولیدکنندگان بلبرینگ در جهان است. این شرکت با ارائه بیش از 20 هزار نوع از این محصول می تواند نیاز شما  برای خرید بلبرینگ را تامین کند. شما می توانید طیف وسیعی از طرح ها و اندازه های بلبرینگ شیار عمیق را در فهرست محصولات شرکت SKF مشاهده کنید. دفتر مرکزی شرکت SKF در کشور سوئد است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه، بلبرینگ شیار عمیق فولادی ضد زنگ، بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفی با شکاف های پرکننده و بلبرینگ دو ردیفه شیار عمیق از جمله انواع محصولات این شرکت است.

شرکت NSK بزرگترین تولید کننده این محصول در ژاپن است که 13 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. محصولات NSK دقت بالایی دارند.

رولبرینگ بشکه ای

رولبرینگ های بشکه ای از یک حلقه داخلی با دو شکاف متمایل به داخل یاتاقان و یک حلقه بیرونی با یک شکاف مشترک تشکیل شده است. غلطک های کروی و حصار یا قفس دور آن از جمله دیگراجزا تشکیل دهنده رولبرینگ های بشکه ای است. رایج ترین، مواد به کار رفته در ساخت رولبرینگ های بشکه ای فولاد کروم (کروم با کربن بالا) است.

نکات مهم در خرید بلبرینگ

کاربردهای رولبرینگ بشکه ای

رولبرینگ بشکه ای نوعی یاتاقان است که در کاربردهای صنعتی مانند گیربکس و توربین های بادی استفاده می شود. رولبرینگ بشکه ای به دلیل تحمل بارهای سنگین و داشتن سرعت متوسط شهرت دارند. این ویژگی ها باعث می شود هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش یابد و عمر رولبرینگ های بشکه ای بیشتر شود.

شرکت SKF رولبرینگ بشکه ای را در سال 1919 طراحی کرد و امروزه طیف وسیعی از این نوع رولبرینگ را در صنعت می بینیم. از جمله ویژگی های رولبرینگ های بشکه ای این شرکت، وجود طرح ها و انواع مختلف، داشتن محدودیت دمایی، داشتن سیستم تعیین سرعت مجاز و داده های احتمالی بارها است. ویژگی بارز رولبرینگ های بشکه ای شرکت SKF تحمل بارهای کاملا محوری است.

از جمله کاربردهای رولبرینگ بشکه ای می توان در شفت های اصلی توربین های بادی، یاتاقان های روغن جامد، بیرینگ های شکافی و کاربردهای ارتعاشی نام برد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس