جوان‌ترین مربیان فاتح لیگ برتر

فرهاد مجیدی با قهرمانی در بیست‌ویکمین دوره مسابقات لیگ برتر به جمع جوان‌ترین مربی‌های فاتح این لیگ اضافه شد.

سرویس ورزش مشرق _ تیم فوتبال استقلال موفق شد در هفته ۲۷ لیگ برتر با نتیجه دو بر یک از سد فولاد عبور کند و با توجه به شکست پرسپولیس برابر سپاهان، قهرمانی خود را سه هفته زودتر از اتمام لیگ مسجل کند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که با این تیم رکوردهای زیادی در این فصل به جا گذاشت،‌ با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به یکی از جوان‌ترین مربیان فاتح این جام تبدیل شد. به بهانه قهرمانی استقلال به همراه مجیدی به ترتیب سراغ جوان‌ترین مربیانی که توانستند این عنوان را فتح کنند رفته‌ایم.

علی دایی

 در ابتدای فصل ۸۶ – ۱۳۸۵ کمتر کسی فکر می کرد که تیم سایپا با هدایت علی دایی موفق به فتح لیگ برتر شود. دایی که به عنوان بازیکن _ مربی در تیم سایپا حضور داشت، موفق شد در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به عنوان سرمربی قهرمان لیگ برتر شود. علی دایی در سن ۳۷ سالگی اولین و تنها جام خود را به عنوان مربی در لیگ برتر کسب کرد. حاصل کار سایپا تحت هدایت علی دایی در ششمین دوره لیگ برتر خلیج فارس ۱۵ برد، ۱۱ تساوی و ۴ شکست بود. شاگردان دایی موفق شدند با کسب ۵۶ امتیاز بالاتر از استقلال خوزستان به مقام قهرمانی برسند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

امیر قلعه نویی

پر افتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر اولین جام خود را در سن ۴۲ سالگی همراه با استقلال به دست آورد. امیر قلعه‌نویی پس حضور دو فصل خضور ناکام در استقلال بالاخره موفق شد در سومین فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود کند. شاگردان قلعه‌نویی در فصل ۸۵ – ۱۳۸۴ با مجموع ۵۹ امتیاز، بالاتر از پاس جام را بالای سر بردند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

فرهاد کاظمی

فصل دوم لیگ برتر خلیج فارس،‌ فصل معرفی قطب جدید فوتبال ایران بود. سپاهان اصفهان با هدایت فرهاد کاظمی ۴۳ ساله برای اولین به قهرمانی در لیگ برتر دست یافت. فرهاد کاظمی عملکردی دور از انتظار از خود نشان داد و توانست سپاهان را با ۵۲ امتیاز و ۷ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول یعنی پاس قهرمان لیگ برتر کند. قهرمانی سپاهانی در حالی به دست آمد که در آن دوره لیگ برتر فوتبال با حضور ۱۴ تیم پیگیری می‌شد.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

افشین قطبی

افشین قطبی که سابقه سرمربیگری تیم ملی ایران و کمک مربیگری تیم های ملی کره جنوبی و آمریکا را در کارنامه خود دارد پس از سالها مربیگری در کشور آمریکا در سال ۱۳۸۶ در سن ۴۳ سالگی به ایران آمد تا کار خود را به عنوان سرمربی پرسپولیس ادامه دهد. قطبی یک فصل بیشتر هدایت قرمزپوشان را بر عهده نداشت ولی موفق شد با این تیم به قهرمانی در لیگ برتر برسد. شاگردان قطبی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند و با ۱۸ برد، ۱۱ تساوی و ۵ شکست  بالاتر سپاهان به قهرمانی لیگ برتر برسند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

عبدالله ویسی

لیگ برتر ۹۵ – ۱۳۹۴ پانزدهمین دوره لیگ برتر بود که استقلال خوزستان در قامت یک شگفتی ساز ظاهر شد و با وجود هم‌امتیازی با پرسپولیس، به کمک تفاضل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. عبدالله ویسی موفق شد در سن ۴۴ سالگی اولین قهرمانی خود و استقلال خوزستان را در لیگ برتر رقم بزند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

فرهاد مجیدی

لیگ بیست و یکم برای استقلال رویایی شروع و رویایی به پایان رسید. فرهاد مجیدی پس از یک فصل ناکامی با استقلال،‌ در دومین حضور پیاپی در استقلال توانست آبی‌پوشان را به قهرمانی برساند. فرهاد مجیدی در ۴۵ سالگی به ششمین مربی جوان لیگ برتر تبدیل شد که توانسته به این مهم برسد. فرهاد مجیدی نه تنها به طلسم ۹ ساله استقلال پایان داد، بلکه تا اینجای فصل،‌ هنوز متحمل شکست نشده است و می تواند با پیروزی در سه بازی آینده نام خود را در تاریخ لیگ برتر جاودانه کند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

همچنین مجیدی با توجه به سن و پتانسیلی که وجود دارد می تواند به با قهرمانی در فصول آینده خود به پر افتخار ترین مربیان لیگ برتر نزدیک تر کند.

در جدول زیر پر افتخار ترین مربیان لیگ برتر را مشاهده می کنیم:

باشگاه‌ها قهرمانی  مربی
استقلال - سپاهان ۵ امیر قلعه نویی
پرسپولیس ۳ برانکو ایوانکوویچ
فولاد - سپاهان  ۲ حسین فرکی
پرسپولیس ۲ یحیی گل‌محمدی
استقلال  ۱ فرهاد مجیدی 
سپاهان  ۱ فرهاد کاظمی 
پاس تهران  ۱ مجید جلالی 
سایپا  ۱ علی دایی
پرسپولیس ۱ افشین قطبی 
سپاهان  ۱ زلاتکو کرانچار 
استقلال خوزستان  ۱ عبدالله ویسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 1
    بهترین مربی اکبر میثاقیان و داوود سید عباسی هستن
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 2
      آبیته!
    • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 1
      فوتبال پاک را مجیدی برد.وقتی متکی به کمک خداوند باشی و دنبال بدست آوردن امتیاز ار هر راهی نباشی خداوند به مددت می آید و این را در طول فصل بار ها شاهد بودیم. خدایا شکرت که پس از سال ها حق به حق دار رسید و باعث خوشحالی میلیون ها طرفدار مظلوم و محجوب استقلال در سراسر دنیا شدی
  • رمضانی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 1
    ژنرال با قهرمانی هایش اعتبار لیگ برتر است اما قهرمانی فرهاد الحق ولانصاف کاملا ویژه و تاریخیست چون با جابجایی خیلی رکوردهای دیگرست
    • آنتی لنگیسه (لنگ و کیسه) IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 4
      مجیدی اصلا عددی نیست و قبلا هم در تیم امید ثابت کرد. دور قبل هم در استقلال انقدر خراب کرد مجبور شد بره. حافظه همه تون ضعیفه که دوسال قبل هم انقدر تو اسیا نتایج بد گرفت که زمزمه اخراجش بود. الان هر چی هست گابریل پین ایتالیایی هست. زستش فقط برای مجیدی هست.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 2
    علی دایی در سال 85 تیمی که ورنر لورانت آلمانی ظرف 4 ماه به شکل عالی از نظر بدنی و تاکتیکی ساخته بود رو در هفته ششم تحویل گرفت تا پیش از آن لورانت از 5 مسابقه 11 امتیاز گرفته بود یعنی میانگین 2.2 امتیاز در هر بازی ولی دایی در 25 مسابقه 45 امتیاز گرفت که میانگین 1.8 امتیاز رو نشون میده در حالیکه تیم فصل بعد که خود دایی اون رو ساخته بود در 34 مسابقه لیگ برتر ( با توجه به 18 تیمی شدن لیگ ) توانست 45 امتیاز بگیره یعنی میانگین 1.323 امتیاز برای هر مسابقه و تیم قهرمان فصل قبل رو هم به رتبه یازدهم جدول رده بندی نزول داد . من خودم پرسپولیسی هستم و البته یکی از طرفداران دایی به عنوان بازیکن هم بودم ولی او هیچ وقت یک مربی درجه یک نبوده هر چند دو بار توانست با پرسپولیس قهرمان جام حذفی بشه و یک بار هم نایب قهرمان لیگ شده ولی او تمام این عناوین از جمله قهرمانی با سایپا رو در 12 فصل فوتبالی به دست آورد حال آنکه مثلا افشین قطبی با حضور در یک فصل کامل فوتبالی و دو بار حضور کوتاه مدت چند هفته ای توانست یک قهرمانی لیگ برتر رو به دست بیاره
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 3
    من قصدم توهین و بی احترامی به هیچکس خاصی نیست ؛ اما اینو میخام بگم آقا فرهاد ما با اینکه می تونست مثل بعضیا جنون قدرت بگیرش و چهار تا هندونه بزاره زیر بغلش ولی این کار نکرد مثل بعضیا رفتار نمیکرد انگار رو آسمون دارند راه میرند ، ظرفیت اون جایگاهی که داشت رو رسید خاکی و سر به زیر بود نه مثل بعضیا تا میان سرخابی از کنترل خارج میشن ؛ حالا بعضیا خدا رو شکر در حدی نبودن بیان افتخار کسب کنند " اسطوره استقلاله با این وجود ادعاش نمیشه _ جار نمیزنه محبوب ترین فرد تاریخ باشگاه خودشه جار نمیزنه بگه هواداران استقلال همه براش می میرن و یک استقلالی پیدا نمیشه ازش بدش بیاد / با اینکه در اوج محبوبیت معروفیت و اقتدار قرار گرفته ولی خودش گم نکرده " همون شخصیت مهربون کم حرف و معمولی خودش داره _ اینا یعنی اینکه یه استقلالی باید برای همچین شخصی خودش بکشه چون اسطوره یعنی همین ، اینکه به یه جایگاهی برسی فکر کنی از آسمون به زمین اومدی حقیر بودن خودت است " هر موقع امثال اون آدما رو دیدید پرچم کینگ فرهاد ما رو بزنید تو سرشون خودشون لال میشن
  • عمر فاروق IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 6
    فرناز مجیدی بهترین مربی است والله قسم
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 1
      احتمالا منظورت فرهاد نیست ؟
    • علی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      4 0
      شما احتمالا فامیل زن دومش هستید
  • هوادار تیم ملی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    بنظرم وقتی می توانیم بگوییم استقلال یا پرسپولیس قهرمان ایران شد که با این همه استعداد که در ایران داریم تمام بازیکنان ایرانی باشند نه خارجی .
  • محمدایوب IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 2
    آن غربگدایانی که دائم به دنبال خارجی هستند وبه خود وجوانان کشور اعتماد نداشتند وندارند وان وزیر هزار میلیاردی که دخترش دزد بود وگفت باید مدیر از خارج وارد کنیم بیش از 30سال کشور دست این تفکر به سردمداری مغروق استخرفرح بود وحال وروز کشور این است واین 8سال آخر اوج خودباختگی .غربگدایی که آب خوردن مردم را در دستان کدخدا وامریکا می دیدند ریش طوسی آرزوی دیدار رییس جمهور آمریکا را حتی در توالت را داشت خدا لعنت کند سردمداراین تفکر ودنباله رو های اورا افسا‌د طلبان دزد را
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    45 سال و 44سال و این حدودا جوانه واقعا پس دیگه من الان درسنین خردسالیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس