کد خبر 1375140
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
رأفت: پرسپولیس نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارد/ هوادار حق دارد عصبانی باشد

پیکشسوت باشگاه پرسپولیس به قهرمانی استقلال و شرایط سختی که سرخ‌پوشان در آن قرار گرفته‌اند، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، پایان رأفت در خصوص شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدا قهرمانی تیم استقلال را به هواداران این تیم تبریک می‌گویم؛ چراکه آنها امسال تیم خوبی داشتند و از اول فصل هم مشخص بود که برای قهرمانی می‌جنگند، اما به هر حال این را در نظر داشته باشند که پرسپولیس رکوردار قهرمانی در لیگ است. متأسفانه در دو سه سال اخیر پرسپولیس از ستاره‌ها خالی شد و بازیکنان این تیم جذب لیگ‌های خارجی شدند. در این سال‌ها بازیکنانی مثل بیرانوند، طارمی، شجاع، علیپور، کنعانی‌زادگان، محرمی و... از پرسپولیس رفتند و این تیم خالی از ستاره شد. از این اتفاقات در فوتبال زیاد است اما پرسپولیس همیشه قهرمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دلیل طولانی شدن مذاکره پرسپولیس با ترابی و سرلک

وی ادامه داد: پرسپولیس امسال هم برای قهرمانی جنگید و حتی در بازی شب گذشته مقابل سپاهان تا لحظه آخر روحیه جنگندگی داشت و واقعا حیف شد که این تیم قهرمان نشد. به نظر من پرسپولیس باید بازیکنان باکیفیت‌تر و قبراق‌تری جذب می‌کرد. تیم امسال مشکلات زیادی داشت و تغییرات مدیریتی کار را سخت کرده بود. امیدوارم که در پرسپولیس یک خانه‌تکانی اساسی انجام شود و دوباره شاهد باشیم که این تیم صلابت گذشته خود را به دست بیاورد.

پرسپولیس نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه نقش کادر فنی این تیم را در اتفاقات این فصل چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: باید قبول کرد که برانکو موفق شد تحول بزرگی در پرسپولیس ایجاد کند و سیستم‌های زیادی در این تیم جا انداخت. او ساختار خیلی خوبی درست کرد؛ چراکه فوتبال ایران را خیلی خوب می‌شناخت و با روحیه پیشکسوتان و بازیکنان آشنا بود. بعد از برانکو هم کالدرون به پرسپولیس آمد و او هم راه برانکو را ادامه داد اما بعد از حضور یحیی گل‌محمدی تغییرات بیشتری در پرسپولیس به وجود آمد و بازیکنان بیشتری از پرسپولیس رفتند. این در حالی است که آن زمان ۷۰ درصد شاکله تیم ملی را بازیکنان پرسپولیس تشکیل می‌دادند. متأسفانه در فوتبال ایران ستاره‌ها خیلی کم شده‌اند و دیدید که حضور بازیکنان ازبکستانی و تاجیکی هم نتوانست گره‌ای از مشکلات پرسپولیس باز کند.

رأفت تصریح کرد: در فوتبال ایران شرایط به گونه‌ای است که به مربی زمان زیادی نمی‌دهند؛ چراکه طاقت هواداران کم است. استقلال هم بعد از حدود ۱۰ سال قهرمان شد و برای قهرمان شدن شما نیاز به فاکتورهای زیادی دارید. زمانی که سردار آجورلو به استقلال آمد، من به دوستان استقلالی‌ام گفتم که امسال سال راحتی دارید چراکه سردار آجورلو یک مدیر باتجربه است که به خوبی از عهده مسائل یک باشگاه برمی‌آید. البته باید بگویم که یحیی گل محمدی هم مربی توانمندی است و هواداران و پیشکسوتان نباید غیرمنطقی او را بزنند. شما فکر می‌کنید اگر یحیی گل‌محمدی استعفا بدهد چه خواهد شد؟

وی در پاسخ به این سؤال که در هفته‌های گذشت و به ویژه از دیشب در فضای مجازی هواداران پرسپولیس خواهان کناره‌گیری کادر فنی شده‌اند و نظر شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: همان‌طور که گفتم برای قهرمان شدن ابزار زیادی لازم است. وقتی یک باشگاه از بازیکنان ستاره خالی می‌شود باید صبور بود. اگر باشگاه یحیی را کنار بگذارد و مربی خارجی بیاورد چیزی حدود ۷۰-۶۰ میلیارد پول لازم است. این در حالی است که مربی خارجی برای جا افتادن زمان لازم دارد. به نظر من کادر فعلی باید تقویت شود، هر چند که دستیاران یحیی همگی خوب هستند اما یک دستیار خوب خارجی اگر به این کادر اضافه شود شرایط بهتر خواهد بود. نباید احساسی برخورد کنیم؛ چراکه این مسأله به جز ضربه زدن به تیم کار دیگری نخواهد کرد. هوادار حق دارد عصبانی باشد اما باید واقع‌بین بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    یحیا باید بماند.اینا ترس از پیروزی بدون بابا مسعود داشتن که موفق شدن .پیروزی بلند شو ومثل یک هوچیگر قهار داد بزن اینا نمخان ماقهرمان بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس