کد خبر 1375068
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
هیوندای توسان 2022 در مقابل مزدا CX-5 2021 + فیلم

هیوندای توسان ۲۰۲۲ در مقابل مزدا CX-۵ ۲۰۲۱ از نظر امکانات شبیه هم هستند اما تفاوت هایی با هم دارند.

به گزارش مشرق، مزدا CX-۵، ۲۰۲۱، این کراس اوور جمع و جور قیمتی مشابه هیوندای توسان ۲۰۲۲ دارد، اما ویژگی‌های استاندارد بیشتری ارائه می دهد؛ هیوندای توسان نیز به تازگی برای سال ۲۰۲۲ بازطراحی شده است و مدل جدید دیگر مقرون به صرفه نیست.

با نگاهی صرف به قیمت‌های پایه، توسان کمی ارزان‌تر از CX-۵ است، ۲۴۹۵۰ دلار در مقابل ۲۵۳۷۰ دلار؛ اما مزدا با ۴۲۰ دلار اضافی، امکانات اضافی بیشتری دارد که شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، فرمان با روکش چرمی، استارت موتور با دکمه‌ای و صفحه نمایش سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی با سایز بزرگ می شود، تمام این ویژگی‌ها در توسان نیز با قیمت‌های بالاتر در دسترس هستند.

مقایسه هیوندای توسان با مزدا CX-۵ +عکس

با حرکت به سمت ویژگی‌های بالاتر، CX-۵ تودوزی چرم را با قیمت ۲۷۱۱۰ دلار و چرم اصل را با قیمت ۳۰۵۶۰ دلار معرفی می‌کند. هیوندای چند گزینه انحصاری از جمله شارژر بی سیم تلفن هوشمند، سانروف پانوراما به جای مدل استاندارد و ویژگی «پارک هوشمند» دارد.

مزدا خود را به عنوان یک پیشرو در طراحی تثبیت کرده است، اگرچه نسل فعلی CX-۵ به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد،  دارای چراغ‌های جلو و عقب باریک و جلوپنجره بزرگ است.

مقایسه هیوندای توسان با مزدا CX-۵ +عکس

توسان طراحی مدرن تری دارد. جدیدترین مدل‌های هیوندای نمای بیرونی با زاویه‌های تند با چین‌های زیادی در جهت‌های مختلف دارند.  برخلاف خودروهای سدان، توسان به این طرح‌ها اجازه می‌دهد تا مانند برآمدگی‌های مربعی گلگیر برای ظاهری تهاجمی به شاسی‌بلند تبدیل شوند.

فضای داخلی توسان بسیار شیک و مدرن است. پانل ابزار آن یک صفحه مسطح با تزئینات مشکی براق است که به آرامی دارای یک صفحه نمایش لمسی هم سطح - ۸ اینچی استاندارد با ارتقاء موجود به یک واحد ۱۰.۲۵ اینچی است.

مقایسه هیوندای توسان با مزدا CX-۵ +عکس

توسان ۲۰۲۲ تجربه رانندگی بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهد. موتور استاندارد آن یک ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری است که نسبت به مدل پایه ۲.۰ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری سال گذشته و حتی ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری بالاتر است.

اما بهتر از CX-۵ نیست این مزدا اسپورت‌ترین فرمان و هندلینگ را در بین هر شاسی‌بلند کامپکت با نام تجاری اصلی ارائه می‌کند و تجربه‌ای قابل مقایسه با برخی از مدل‌های برند لوکس را ارائه می‌دهد. این به اندازه یک سدان با رانندگی عالی نیست، اما بهتر از هیوندای عمل می‌کند.

مقایسه هیوندای توسان با مزدا CX-۵ +عکس

علاوه بر این، در حالی که حتی موتور پایه ۱۸۶ اسب بخاری CX-۵، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، بی‌صداتر از توسان به نظر می‌رسد، مزدا اجازه می‌دهد حتی سریع‌تر حرکت کنید. تریم بالای CX-۵ دارای توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۳۲۰ پوند فوت با سوخت ممتاز هستند.

مقایسه هیوندای توسان با مزدا CX-۵ +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس