تأکید سران قوا بر راه‌اندازی سریع‌تر ساختار استفاده از کالابرگ الکترونیکی

در نشست سران سه قوه که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر استمرار نظارت دقیق بر بازار کالاهای ضروری معیشتی و حفظ آرامش معیشتی مردم تاکید شد.

به گزارش مشرق، در نشست عصر امروز سران قوا که با حضور رئیسی رئیس جمهور،  محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام اژه‌ای رییس قوه قضاییه درمجلس شورای اسلامی برگزار شد، روسای قوای مقننه و قضائیه ضمن تشکر از دولت برای اجرای طرح عادلانه کردن یارانه ها، بر همراهی و همکاری همه دستگاه ها با دولت برای اجرای این طرح تاکید کردند.

در این جلسه، سران قوا ضمن بررسی مسایل مربوط به اجری طرح عادلانه کردن یارانه ها، توجه به مسائل مختلف این طرح و رسیدگی به شکایات و مطالبات مردم درباره پرداخت کمک معیشتی به صورت دقیق و در کوتاه ترین زمان ممکن را مورد توجه قرار داده و بر برخورد با تخلفات احتمالی در روند توزیع کالاهای ضروری تاکید کردند.  

در این نشست، سران سه قوه همچنین بر توجه به حفظ آرامش معیشتی مردم به عنوان ستون اصلی اجرای این طرح تأکید و خاطرنشان کردند که همانگونه که مدیران اجرای طرح پیگیر هستند، باید به نحوی اقدام شود که هم کالاها و اقلام مورد نیاز مردم به موقع در بازارهای هدف توزیع شود و هم اجرای طرح به گونه‌ای پیش برود که در کوتاه ترین زمان، ساختار استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای عرضه کالاهای ضروری به قیمت شهریور ۱۴۰۰ آماده و اجرا شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    با یکدیگر نشسته اند و فکر اکبر هاشمی را پیاده می کنند ... ایران ۱٪ جمعیت جهان و بیش از ۹٪ ذخایر دنیارا دارد ، یک عاقل باوجدان پیدا شود ، به این سه بگوید ...
    • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      اگر چند برخوردها چندروزه باشد قطعا اخلالگران ارزی و سکه مجددا بازار و روان مردم را بهم می‌ریزند و گرانی فزاینده و اعتراضات و تحریکات دشمنان را بدنبال دارد. رسانه‌ها این چند ماه هرروز رصد کنند تا نهادهای اطلاعاتی عملیاتی هر روز با اخلالگران برخورد کنند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    لطفاً در خصوص راه‌اندازی مسیر ترانزیت هم تصمیمِ عاجل اتّخاذ بفرمایند!!!!!!!!!!..............
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 1
    واقعا ناراحت کننده است ،کشوری با این همه ثروت به کپن احتیاج پیدا کنه!!!
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 1
      بزرگوار، مثل اینکه حواست نیست در دنیا چه خبره؟ جنگی که امریکا در اکراین روشن کرد، میلیونها تن گندم و محصولات کشاورزی رو در دنیا کمیاب کرده. اگر قیمتها واقعی نشه، تمام محصولات ایران با یارانه مردم به کشورهای مختلف جهان قاچاق خواهد شد.یعنی هم پولمان می رود و هم آذوقه ها و هم کمیابی و نایابی. پس کمی تامل کنید در آنچه می نویسید. وضع آلمان و ایتالیا و ... ببینید
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      برخلاف ادعاها قیمت آرد و گوشت در کشورهای اطراف ایران تفاوت چندانی با ایران ندارد و بعضاً ارزان‌تر هم هست
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    مزاحمت در همین ساعت نظارت داشته باشید
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    کوپن برای زمان جنگ وقحطی و کمبود کالا است. نه برای عدم مدیریت درست
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    اتفاقا شیوه پرداخت یارانه(اگر واقعا کامل وبدون دزدی)پرداحت بشه،بهتراز کالا برگ الکترونیکی هست(چون درشیوه پرداخت یارانه،شخص خودش میتونه یارانه اش برای اقلام مختلف مدیریت کنه)ولی درکالا برگ الکترونیکی(بازار آزاد راه میافته وهمچنین دربین صاحبان کالابرگ و قاچاقچیان ومهاجرین تقلب وخرید وفروش،جعل،بازار سیاه،گرانی بیشتر،دزدی و...راه میافته وقاچاقچیان ومهارجین میخواهند هرطوری شده به کالابرگ مردم دست پیداکنند)
  • حسين DE ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    هموطنان عزيز آقاى رئيسى ويرانه ائى را از اسكاتلندى تحويل گرفت كه در تاريخ معاصر ايران بى سابقه است ،عليرغم اينكه انتقاداتى به پاره ائى از عملكردهاى ايشان وارد است آقاى رئيسى در عمل ثابت كرده كه در صدد رفع مشكلات اقتصادى است،هنوز مدت زمان دولت آقاى رئيسى به يك سال نرسيده و در طول همين مدت زمان كوتاه توانست بر يكى از بحرانهاى بزرگ كه دنيا را مبتلا كرد كنترل و غلبه كند،در عرصه سياست خارجى باعتقاد من جناب آقاى رئيسى عملكرد بسيار خوبى داشته ولى در عرصه داخلى پاره ائى انتقادات بايشان وارد است و آن گاهى مسامحات با زالو صفتان و خون آشامان كه اقتصاد ايران را در دست گرفتند ميباشد،آقاى رئيسى بدنه دولت پر از افراد نفوذى و خائن و وطنفروش است شما براى انجام جراحى اقتصادى قبل از هر چيز نياز به يك جراحى در دولت و بدنه دولت داريد افراد نفوذى و مديران نالايق را بريزيد دور تا قبل از اينكه دير شود،دست دلالان و غارتگران بيت المال را از گلوگاهاى اقتصاد بيمار ايران را قطع كنيد،اون گشت ارشاد اقتصادی را كه در مناظره انتخاباتى قولش را داديد به جريان بياندازيد ،چهره هاى پليد و خبيث جنايتكاران اقتصادى را كه امنيت اقتصادى جامعه را به خطر انداخته اند به مردم معرفى كنيد،شما در طول اين مدت زمان كوتاه رياست جمهورى تان خيلى از ناممكنها را ممكن كرديد،هر اقدام مثبت شما مورد حمايت قاطعانه ملت بزرگ ايران است،پشتوانه مردمى از دولت شما ضامن تداوم عملكرد عدالتخواهانه شما خواهد بود،تو رو خدا با نفوذيها و زالو صفتان با اون جنايتكارانى كه در اتاق شيشه ائى اتاق بازرگانى نشسته و براى غارت بيت المال نسخه ميپيچند مقابله كنيد مردم پشتيبان شما و خداوند ياور شماست.
    • حسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خدا بخیر کنه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    عالی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس