مخبر: تلاش می کنیم تعداد فوتی‌های کرونا به صفر برسد - کراپ‌شده

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم فراوانی کالاهای اساسی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای در خرده فروشی ها در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نظارت‌ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.

وی افزود: تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گامی پراهمیت برای ایجاد آرامش در جامعه است تا با سرعت هر چه بیشتر به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته در بازار رسیدگی شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست بسترهای لازم را فراهم کند تا سامانه‌های پاسخگو به مردم نظیر سامانه هدفمند سازی یارانه ها، وزارت تعاون و تعزیرات تقویت شده و ضعف‌ها و اشکالات موجود در اسرع وقت مرتفع شود.

وی ادامه داد: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا پاسخ به درخواست و مطالبه کسانی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند در اسرع وقت انجام شود تا زمان انتظار مردم برای دریافت پاسخ تا حد امکان کاهش پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم استمرار اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم در خصوص طرح مردمی سازی یارانه‌ها تاکید و در ادامه از همراهی خوب مردم با دولت برای اجرای این طرح بزرگ تقدیر کرد.

وی با تاکید براینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه های محله های شهری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند تا مردم دغدغه ای برای تامین نیازهای خود نداشته باشند.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان صدا و سیما، سخنگوی دولت و استاندار تهران نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی و روند توزیع مرغ، تخم مرغ و روغن در سطح بازار ارائه شد.

در این نشست همچنین تصمیمات لازم برای فراوانی کالا در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های محله‌های شهری در استان‌های مختلف کشور اتخاذ و مقرر شد نظارت و بازرسی‌ها برای مقابله با گرانفروشی در سطح بازار تشدید گردد.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش در خصوص افزایش قیمت نامتعارف کرایه‌های یکی از تاکسی‌های اینترنتی، مقرر شد سازمان تعزیرات این موضوع را بررسی و به طور جدی با تخلفات صورت گرفته برخورد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 3
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • احمد AU ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      4 4
      مگر بیت لمال ارث پدر ان تنبلی است که بیکاره است و در خانه اش خوابیده و منتظر یارانه است که اینگونه تقسیم شود ؟ بسیاری از کسانی که به زعم دولت دهک دهم هستند پوستشان در این مملکت کنده شده و گردانندگان اصلی چرخ اقتصاد مملکتند و عده زیادی در کنارشان نان میخورند . کجای دنیا این را عدالت میگویند؟
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      داداش مشکل این دهک بندیه که همش اشتباهه الان خیلی از پولدارها دارن میگیرن خیلی از بازنشسته ها هم جزء دهک 10 شناخته شدن.. این روش درست نیست
  • قاسم IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    فراوانی کالا ولی حقوق پایین قدرت خرید پایین میرود بعد به بهانه نداشتن مشتری صادرات میکنند بعد میان توجیح میکنند که به خاطر ارزانی در کشور همسایه فراون هست
  • قاسم IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 0
    فراوانی کالا با قیمت بالا کدوم کارگر میخره
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    گفتار درمانی دیگر مصرف ندارد مردم عملا نیاز به رفع گرانیها دارند.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 2
    هیچ کس نه سوالی کرد ونه به کسی پاسخ نداد
  • الم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    مگه توزیع کلا نیاز به دستور دارد پس نبود کالا تو بازار هم کار خودتونه خوب میپچونید خوب
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    با گوشت و پوست خودمون داریم فقر و گرانی رو حس میکنیم.آقایان مردم رو ببینید تا عنان کار از دستتون در نرفته
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    این بنده خدا به احمدی نژاد هم سور زده است.
  • سادات IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    این قشری که الان جوان هستند ده هفتاهشتادیا جامعه همراه دولت غیورومردمی هستندو خواهند بود تا کور شود هرانکه نتواند دید
  • حسن IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    اینقدراحتکاروانبارکردن حاضرن باحداقل نرخ مصوب دولت کمتربدهند چون اینقدریک شبه سودهای کلانی به جیب زدن
  • حسین IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    هی دستور میدهند اما کسی اجرا نمکند
  • ناصر IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    من یک بازنشسته هستم پنج وپانصدهزارتومان حقوق میگیریم بااین گرانی یک دانش اموزهم دارم که درمدرسه غیرانتفاعی درس میخواندپسرم کارمند است پنج میلیون هم ایشان میگیردمادرردیف دهم قرارگرفته ویارانه جدیدبه ماواریزنشد مگرکدام پسرپول اش راخرج خانه میکنداین هم یکی اش باشددرثانی فردامیخواهدازدواج کندپولش راجمع میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس