کد خبر 1374489
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
کیهان: اصلاح‌طلبان قمپز در کردند!

گفتم: طرح شجاعانه دولت برای عادلانه‌کردن یارانه‌ها و پرداخت مستقیم آن به مردم به‌جای پرداخت به واردکنندگان، بعضی‌ها را بدجوری به خشم آورده است!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: چه خبر؟!

گفتم: طرح شجاعانه دولت برای عادلانه‌کردن یارانه‌ها و پرداخت مستقیم آن به مردم به‌جای پرداخت به واردکنندگان، بعضی‌ها را بدجوری به خشم آورده است!

گفت: خُب حق دارند! چون ارز یارانه‌ای را می‌گرفتند و برخی از آنها به‌جای واردکردن کالای مورد نیاز مردم و فروش ارزان، ارزهای دریافتی را تبدیل کرده و بالا می‌کشیدند و یا کالای وارداتی را به قیمت بازار آزاد می‌فروختند! و... البته برخی از آنها هم قانون را رعایت می‌کردند.

گفتم: پس بگو چرا به‌جای نقد منصفانه که دولت نیز خواستار آن است به دروغگویی و تحریف صورت مسئله روی آورده‌اند!

گفت: دروغ‌هایشان هم خیلی دم‌دستی و ناشیانه است. اخیراً فیلمی از تجمع تعدادی از مردم به‌عنوان اعتراض به تصمیم اخیر دولت منتشر کرده‌اند که در آن افراد کاپشن و کلاه پشمی و لباس گرم به تن دارند!

گفتم: آدم قالتاقی پالتویش را با آتش سیگار سوراخ کرد و نزد مرحوم آیت‌الله کاشانی رفت و ادعا کرد این سوراخ‌ها جای تیرهایی است که در ماجرای ۲۸ مرداد از سوی ماموران رژیم شاه به وی شلیک شده است! آیت‌الله کاشانی گفت؛ اولاً ؛ با این همه تیر که خورده‌ای چطور زنده مانده‌ای؟! و ثانیاً؛ در هوای داغ ۲۸ مرداد چرا پالتو پوشیده بودی؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    در هیچ جای جهان نمیشه مثل ایران پولدار شد ، فقط کافیه از راه درست یه قدم بذاری به سمت رانت و رشوه و کلاهبرداری. حالا که یه کمی داریم میریم سراع حساب کتاب پول های بادآورده و مفتخوری ، بعضی ها به هزارجور ترفند و حیله و سروصدا میخوان کاری کنند که یه موقع دولت جرات نکنه بیاد سراغ خونه ها و ماشینا و حسابهای بانکیشون. بابا یارو داره ماهی 500 میلیون کرایه مغازه و خونه میگیره ، حق بدید ترسم داره.
  • NL ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    گویا داستان مال 30 تیر 1330 بوده است. چون در 28 مرداد که آنچنان درگیری جدی رخ نداد و به راحتی کودتا بدون مقاومت مردمی به پیروزی رسید.
  • . IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    خخخخ
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    درود
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس