کد خبر 1374455
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
.

روسیه اعلام کرد صادرات برق به کشور فنلاند را به دلیل درخواست این کشور برای عضویت در ناتو معلق کرده است.

به گزارش مشرق، روسیه امروز جمعه اعلام کرد از فردا عرضه برق به فنلاند را قطع خواهد کرد. این خبر در شرایطی اعلام شده که تنش‌های دو کشور به دلیل درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو شدت گرفته است.

تصمیم فنلاند برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده است. این تصمیم، استقبال سران این اتحاد نظامی را در پی داشته اما از طرف روسیه با واکنش تند روبرو شده است.

موضوع عضویت فنلاند در ناتو که ۱۳۰۰ کیلومتر (۸۱۰ مایل) مرز مشترک با روسیه دارد، طی ماه‌های اخیر بارها خبرساز شده است.

پنج دیپلمات و مقام غربی اعلام کرده‌اند که همپیمانان ناتو انتظار دارند که فنلاند و سوئد ظرف چند روز آینده برای پیوستن به این ائتلاف درخواست دهند و به سرعت به آن‌ها عضویت در ناتو اعطا شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی در این باره نوشت که در جریان فرایند یکساله تأیید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، همپیمانان این ائتلاف در صدد هستند تا حضور نظامی در منطقه شمال اروپا را افزایش دهند و رزمایش‌های نظامی و گشت‌زنی‌های دریایی بیشتری در دریای بالتیک برگزار کنند.

شرکت «رائو نوردیک»، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت برق روسی «اینتر رائو» که برقش را در بازار کشورهای حوزه نوردیک به فروش می‌رساند  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجبوریم از 14 مه واردات برق را متوقف کنیم.» این شرکت گفته که نتوانسته بهای برق فروخته‌شده به فنلاند در ماه مه را دریافت کند.

در بیانیه شرکت رائونوردیک آمده است: «این وضعیت، استثنا است و در 20 سال گذشته برای اولین بار اتفاق افتاده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهنام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 10
    با این کار هم درآمد حاصل از فروش برق روسیه به فنلاند قطع میشه . هم دشمنان بیشتری واسه خودش درست میکنه. احسنت بر پوتین با این فرمون برو جلو تا زودتر غرق بشی
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      9 4
      احسنت بر پوتین که دود از غربگداها بلند کرده، فنلاند و سوئد با همین فرمون صاف برین تو چاه......!!!!!
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 2
      قطع درآمد یک مشکل است، کمبود گندم و انرژی فاجعه است،به نظر می رسد تصمیم روسیه برای مقابله با آمریکا یک تصمیم احساسی نیست، نیاز اروپا و حتی کشورهای اسکاندیناوی را به انرژی و گندم دقیق محاسبه کرده.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 1
      وقتی فنلاند پولش رو نمیده پس چرا روسیه همچنان برق مجانی بهش بده
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      اروپا فهمید که نباید به کشورهای غیر دوست وابسته بشه چه نفت روسیه باشه چه ایران ،در دراز مدت روسیه ضرر کرد گویا پوتین پیر و خرفت شده
  • DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 5
    روسیه جلوی خام فروشی و مفت فروشی و چوب حراج زدن به منابع روسیه را داره میگیره با گران شدن انرژی در اروپا و ضعیف شدن اقتصاد دنیا بزرگترین ضربه های بیلیاردی به کشور های اروپایی خواهد خورد که سالها بایستی ریاضت بکشند تا به سطح قبل از جنگ برگردند . کشورهای صادر کننده مانند آلمان و انگل لیس و فرانسه....بزرگنرین متضررین هستند و چین جای آنها را در بازارهای دنیا خواهد گرفت با انرژی ارزان روسیه.
    • مجتبی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 6
      آره با فروش نفت ۷۰ دلاری به هند داره جلوی خام فروشی و حراج رو میگیره.! زیادی اقتصاد روسیه رو بزرگ در نظر گرفتی. فردا که شرکت های خودرو سازی آلمان سی درصد کشیدن روی محصولاشون و شهروندان روسیه چوبش رو خوردن اونوقت میبینی کی ضرر می‌کنه. این فقط یه مورد از صنعت اروپا بود. بقیش رو خودت بیار توی ذهنت. محصول روسیه فقط نفت و گاز داره. سلاح هاشونم مشخص شد شلغمی بیش نیستن. هر چقدر هم روسیه بیشتر بره سمت چین ، شک نکن دیگه جای ناز و نوزش کمتر میشه.
  • کاملیا نظرزاده DK ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 6
    دانمارک از بزرگ‌ترین صادرکننده های برق در جهانه ، بهشون قراره برق بدن . مهم اینه که کمر روسیه شکسته شه. اروپا بعدا مشکل اقتصادیش رو با ایجاد یه جنگ در خاورمیانه جبران می کنه
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 2
      فعلا که کمر اربابت شکسته شده
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      یه کلمه هم از خاله عروس شنیدیم
    • US ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      اروپا خیلی غلط می‌کنه که بخواد در خاورمیانه جنگ بچایحاد کنه. هر کشوری که بخواد از اروپا اسلحه بهره بایستی بدونه که محور مقاومت اینبار مار این کشورها رو یکسره خواهد کرد البته نه به طریق مستقیم نظامی بلکه راههای بهتری هست که حاکمان دستبوس آمریکا رو یک شبه هوا کنند. لیبرالیسم بایستی از بین برود و رهبران دستچین آمریکا بایستی به زیر کشیده گردند حالا هر جایی که بخواهند باشند
    • اردلان IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      موافقم
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    کمتر از 11 درصد برق فنلاند از روسیه وارد می شد که براحتی جایگزین می شود. بعد از فنلاند، سوئد و استونی هم تا تیرماه عضو ناتو می شوند.دیکتاتور بلاروس فاتحه اش خوانده است.
  • من IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    روسیه مثل سگ داره جون می کنه تا بلکه توجهی به خودش جلب کنه کل رسانه های بین المللی اذعان دارند هیچ موفقیتی هم نمی تونه کسب کنه چون بلافاصله جایگزین هاش می یان و جاشو می گیرند یاد اون گنده گویی های احمق پوتین افتادم که می خواست 24 ساعته تموم کنه کارو خخخخ
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    دنیا بدونه مسئولیت جنگ جهانی سوم مستقیما بر دوش امریکا و اذناب بی اختیار اروپائیش هست،دارن عملا روسیه را و جهان را بطرف جنگ جهانی سوق میدهند،ناتو ابزار جاه طلبی امریکا شده، خطر ناتو برای ایران هم وحشتناک و غی قابل تصور هست،ایران و چین و هند و برزیل و کشورهای خاورمیانه بدانند اگر روسیه پیروز مطلق جنگ نشود با ناتو مشکلات بلند مدت و خطرناکی خواهیم داشت.
  • بختیاری IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    دشمن دشمن من دوست منه حتی در کوتاه مدت.و اما کمی بالاتر به موضوع نگاه کنیم انشاالله در آستانه ظهور هستیم و این جنگ بین کفارهم نتیجه ای جز ضعیف شدن به نفع حزب الله نیست همانطور که وعده داده شد.و دلیلی نداره در طرفداری گروهی از کفار تعصب به خرج بدیم.همانطور که ائمه در روایات گفتن شیعه باید نظاره گر باشه(در جنگهای خاصی) بر کشتار کفار به دست خود.! برای سلامتی و انشاالله ظهور فرمانده کل قوای حزب الله صلوات بر محمد و آل محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس