کد خبر 1374428
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
صادرات نفت روسیه به فجیره امارات افزایش خواهد یافت

داده های یک شرکت تحلیل انرژی نشان می دهد که صادرات نفت کوره روسیه به فجیره امارات در این ماه به ۲.۵ میلیون بشکه افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، براساس داده های شرکت تحلیلی «ورتکسا» صادرات نفت کوره روسیه به فجیره در ماه مه تقریبا ۱۲۵ درصد بیشتر از ماه آوریل و حدود ۲۴ درصد بیش از رکورد قبلی در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است.

داده های ورتکسا نشان می دهد که صادرات نفت کوره روسیه از بنادر «تامان» و «نووروسیسک» دریای سیاه به فجیره امری معمول است اما صادرات از بنادر روسیه در دریای بالتیک کمتر اتفاق می افتد و ارسال نفت به شدت در ماه مه و آوریل اوج گرفته است.   

یک تاجر نفتی در این خصوص گفت که میزان افزایش یافته عمدتا به فجیره می آید.

تجارت نفت خام و محصولات نفتی روسیه پس از جنگ اوکراین دشوارتر شده است، زیرا کشورهای غربی وارد کننده انرژی روسیه در پاسخ به این جنگ خرید آن را کاهش داده اند.

شرکت‌های بزرگ از جمله شل، بریتیش پترولیوم و توتال انرژی پیشتر اعلام کردند که خرید محموله‌های نفت خام و محصولات پالایش شده از مبدا روسیه را متوقف کرده‌اند.

بازارهای بزرگ تجاری در حال برنامه‌ریزی برای کاهش خرید نفت خام و سوخت از شرکت‌های نفتی تحت کنترل روسیه از ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) هستند تا از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    امارات داره به روسیه این جوری باج میده تا امنیتش رو در برابر انصارالله افزایش بده. این کارها فقط وقتی جوابگو هست که روششون در یمن تغییر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس