گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ 4قدم بار 500 هزارتومان

ناشران حاضر در نمایشگاه برای حمل بار با معضلی به نام چرخی مواجه هستند و برای حمل بار در فضای داخلی مصلی ناچار به پرداخت ۱۵۰ تا ۵۰۰ تومان هستند.

به گزارش مشرق، سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی سومین روز خود را سپری می‌کند که در بیست‌وسومین روز از ماه اردیبهشت شبستان مصلی مملو از علاقه‌مندان به کتاب است.

ناشران و غرفه‌داران امسال پس از دو سال طعم نمایشگاه حضوری را چشیدند و با حضور در مصلای امام خمینی (ره) آخرین محصولات خود را در حوزه کتاب ارائه می‌کنند.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

حمل بار در فضای داخلی مصلی مشک مهم ناشران

اما ناشران در راه ارائه محصولات با مشکلاتی مواجه بودند که یکی از مشکلات، حمل و نقل بار در فضای داخلی مصلای امام خمینی (ره) است.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

ممانعت از ورود خودروی باری و اجبار برای حمل بار با گاری

حمل و نقل داخل مصلی از جمله موضوعاتی است که ناشران از آن گلایه دارند. این مشکل از جایی شروع شد که ناشران برای حمل بار نمی‌توانستند با خودرو و وانت‌بار وارد مصلی شوند و باید کتاب‌ها را جلوی درب‌های ورودی مصلی پیاده کرده و در داخل مصلی کتاب‌ها را بوسیله گاری تا شبستان حمل می‌کردند.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

سوء استفاده برخی باربران و دریافت ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان

این نوع حمل و نقل عجیب سبب سوء استفاده برخی از باربران نمایشگاه شده و به گفته ناشران از ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای حمل کتاب از درب‌های مصلی تا شبستان پرداخت کرده‌اند. حتی برخی از این چرخ داران تقاضای غذا و یا نوشیدنی از غرفه‌داران داشته‌اند.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

نگرانی ناشران از تخلیه نمایشگاه در روز آخر

البته تا اینجای نمایشگاه تقریباً همه وسایل و کتاب‌های ناشران به شبستان منتقل شده، اما آنها نگران پایان نمایشگاه تخلیه مصلی هستند.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

عدم پاسخگویی مسئولان

برای حل این مشکل، موضوع را با مسئولان نمایشگاه مطرح کردیم که تا کنون پاسخی درباره این مشکل دریافت نکرده‌ایم و حتی یکی از مسئولان نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: اکنون فرصت پاسخگویی ندارم، سه روز دیگر مراجعه کنید.

گرانی حمل و نقل صدای غرفه‌داران را درآورد/ ۴قدم بار ۵۰۰ هزارتومان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    نوش جونتون کتاب که ماه پیش صد تومن بود رو زدن 250 دزدی هم حدی داره هر جا رفتم قیمت کردم دیدم کتاب ها قیمتش ضربدر سه کردن چتونه ؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس