چاووش اوغلو: آمریکا به دنبال مشروعیت سازی برای "پ ک ک" و "ی پ گ" است

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به برداشتن تحریم‌ها در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال این کشور گفت: شاهد مشروعیت سازی برای پ ک ک و ی پ گ(از سوی آمریکا) هستیم.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو امروز جمعه در نشست خبری با اشاره به معافیت آمریکا از تحریم در مناطق شمالی سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری ی پ گ است، گفت: ما شاهد مشروعیت سازی برای پ ک ک و ی پ گ(از سوی آمریکا) هستیم.  

وی همچنین در خصوص فعالیتهای ترکیه در ادلب نیز با بیان اینکه ما در آنجا در حال خانه سازی برای پناهجویان سوری هستیم تا از ترکیه به ادلب بازگردند، اظهار داشت: از آمریکا می خواهیم که تحریم را در این مناطق کاهش دهد تا بتوانیم اقدام به خانه سازی داشته باشیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به حمله شب گذشته عناصر ناشناس به کنسولگری این کشور در پاریس افزود: کاردار فرانسه احضار و به او مسئولیت این کشور در حفاظت از اماکن دیپلماتیک یادآوری شد و همچین از آنها خواستیم که گامهای روشنی در خصوص این حادثه بردارند.

سرکنسولگری ترکیه در پاریس، پنجشنبه شب مورد حمله عناصر ناشناس قرار گرفت و مواد منفجره آتش بازی به سمت آن پرتاب شد.

بر اثر این حمله به پنجره های سرکنسولگری و نیز دیوار خارجی آن خساراتی وارد شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 6
    هر چی بیشتر دم تکون بدید به امریکا باز زیر چرخ هواپیما له میکنه خخخخ
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 4
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 1
    من تو کار ترکیه موندم یه روز با امریکا بد میشه فردا با هم مانور دارن یک روز با روسیه درگیره فرداش رئیس جمهورهاشون با هم بستنی میخورن با اسرائیل درگیره فرداش با هم کاری ندارن با اتحادیه اروپا درگیر میشه و فرداش همایش ناتو با هم کنار هم و صادرات به اروپا در بیشترین حد با ارمنستان در اون حد درگیرند فرداش با هم عادی سازی روابط دارند با عربستان در حد جنگ رفتند و همچنین امارات امروز روابطشون عادیه بخاطر حمایت از ترکهای چینی با چین میانشون شکر اب بود الان روابط حسنه ای دارند با مغولستان رابطشون خراب شده بود بخاطر حمایت ترکیه از سه استان غربی ترک نشین مغولستان الان صادرات زیادی به مغولستان داره با ایران بخاطر سوریه و شعر اردوغان رابطش خراب بود الان روابط خوبی برقرار کردن گویا فقط در مورد مصر و یونان به نتیجه نمیرسن موندم این نرمش سیاسی خوبه یا بد
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      رجب فکر حساب بانکی خودش و دامادهاش هست
    • حسین IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بهش میگن سیاست... اردوخان وقتی سخنرانی میکنه رو هر کلمه اش فکر میکنه حتی خنده کردنش و دستد ادنش هم از رو فکر هستش نه مثه برخی آقایون که وسط سان دیدن از نظامیان طی دیدار خارجی یادش میاد طناب کفشش باز هستش میشینه میبنده.... سیاست یعنی اینکه بدون اینکه کسی فکر کنع دشمنش هستی منفتعتو ببری سیاست یعنی اینکه به مردمت خدمت کنی
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    10 4
    سرزمین مشترک یونانی تبارها و ایرانی‌تبارها رو گرفتین اسمش رو‌یک‌اسم‌قوم‌زردپوست‌ گذاشتید ترکیه. دو قورت و‌نیم تونم هم باقیه؟ همین الان شنهای ساحل استانبول داد میزنند که ما ایرانی هستیم.
    • زنجانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 7
      گردنمون کلفت بود از هزاران کلیومتر اون طرف تر اومدیم اناتولی رو گرفتیم جایی که روزگاری ایرانی بود ولی تورکیه کردیم همان طور که منطقه ی خوارزم وبخارا و خراسان بزرگ ایرانی بود گرفتیمش کردیم ازبکستان ترکمنستان قزاقستان همان طور که گردنمون کلفت بود فقفاز تات و تالشی رو اذربایجان تورک نشین کردیم گردنمون کلفت بود اتروپاتکان اریایی رو تورک نشین کردیم .اخرین پیروزمون هم محو کردن پهلوی اریایی پرست بود
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 2
      مگه زردپوستی خودت رو جزء ترک ها گذاشتی؟
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 2
      خود علیف ایرلندی هست
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 3
      گردن پایگاه آریاییِ اینجرلیک که کلفت تره
    • US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      البته گردمون کلفت بود دو تا از بزرگترین امپراتوری های تاریخ رو فتح کردیم (بیزانس. روم باستان). گردنمون کلفت بود از ترس‌ ما ساسانی ها دیوار کشی کردن(دیوار دربند) چینی ها دیوارکشی کردن (دیوارچین) گردنمون کلف بود 14 تا از 50 امپراتوری قدرتمند تاریخ رو به نام خودمون زدیم گردنمون کلف بود تو جنگ های صلیبی به تنهایی جلوی کل اروپا ایستادیم و شکستشون دادیم گردنمون کلفت بود به سه قاره آسیا اروپا و آفریقا حکومت کردیم. خدایا واسه این گردن کلفت شکرت.
    • به زنجانی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      اشتباه نکن قزاقستان زادگاه ترک ها بوده و از قدیم الایام متعلق به ترک‌ ها. تاریخدان ها این رو ثبت کردن
  • علی خان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 3
    آفرین به ترکهای قهرمان .
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 3
      قهرمانی حق همه ملتهاست. زندگی حق همه ملتهاست. نژادپرستی بد است دوست من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس