پذیرش دانشجو بدون فراهم کردن امکانات رفاهی متوقف شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: براساس نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هیچ دانشگاهی از امسال حق ندارد بدون اینکه امکانات رفاهی رشته‌ای را ایجاد کرده باشد، اقدام به پذیرش دانشجو کند.

به گزارش مشرق، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان صبح امروز در شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است با اشاره به نامه وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها و معاون آموزشی وزارت علوم گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یک نامه به رؤسای دانشگاه‌ها و یک نامه به معاون آموزشی وزارت علوم ارسال کرده است. در نامه‌ای که به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال شده، آمده است دانشجویان در هر جایی که ساکن هستند به عنوان محل خوابگاه باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت شود و رؤسای دانشگاه‌ها مکلف هستند آمار دانشجویان خوابگاهی و محل سکونت دانشجویان را در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت کنند.

وی افزود: همچنین در نامه‌ای که وزیر علوم به دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم ارسال کرده، آمده است: دانشگاه‌ها از این به بعد در هر رشته‌ای که بخواهند دانشجو پذیرش کنند باید امکانات رفاهی را داشته باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند در آن رشته دانشجو پذیرش کنند.

گنجی در ادامه به ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و تصریح کرد: ۱۸ مورد از این قانون به مراکز آموزشی، اداری، مالی و رفاهی وزارت علوم مربوط است که تمام این موارد احصاء شده و از تمام معاونان وزارت علوم می‌خواهیم نماینده‌ای از طرف خود اعزام کنند تا بتوانیم در جلسه‌ای چگونه اجرا کردن آن را بحث و بررسی کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه به افزایش ۳۰ درصدی کلیه وام‌های دانشجویی اشاره و تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش داشته و البته وام تحصیلی دانشجویان متأهل دو برابر شده است و در واقع می‌توان گفت وام دانشجویان متأهل ۹۵ درصد نسبت به نیمسال قبل افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه مشترک صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه‌ای که منعقد کردیم مقرر شد از این منابع مشترک ۱۵ درصد وزارت بهداشت و ۸۵ درصد وزارت علوم استفاده کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: ارتقا خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها در سال جاری در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و ما باید سعی کنیم امسال هیچ آشپزخانه سنتی نداشته باشیم. دانشگاه‌ها تلاش کنند آشپزخانه‌های سنتی خود را به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل کنند و دانشگاه‌هایی که آشپزخانه سنتی نداشته و آشپزخانه‌های نیمه صنعتی دارند، سعی کنند آشپزخانه‌ها را به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل کنند.

گنجی به دانشگاه‌ها توصیه کرد که حتماً از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها می‌توانند ودیعه مسکن گروهی ارائه کنند و به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۴ میلیون تومان و در شهرهای کوچک به ازای هر دانشجو ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

گنجی تأکید کرد: هیچ دانشگاهی حق ندارد قیمت غذا و خوابگاه را بدون اینکه صندوق رفاه دانشجویان آن را مصوب کرده باشد، ابلاغ کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس