کشف ده‌ها گور دسته جمعی در محل مدارس بومیان آمریکا

نتایج تحقیقات دولت آمریکا نشان می‌دهد بسیاری از کودکان بومی در مدارس این کشور قربانی سیاست‌های فدرالی شدند؛ سیاست هایی که قصد نابودی هویت و فرهنگ آنها را داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تحقیقات دولت آمریکا پرده از تاریخچه سیاه مدارس شبانه روزی بومیان در این کشور برداشت و به کشف چندین گور دسته جمعی انجامید.

«دب هالند» وزیر کشور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات دولتی در مورد گذشته تاریک مدارس شبانه روزی بومیان منجر به کشف گورهای دسته جمعی علامت گذاری شده یا فاقد علامت در محل ۵۳ مورد از این مدارس شده است. هالند، اولین عضو کابینه بومی آمریکا، سال گذشته این تحقیقات را آغاز کرد.

هالند در زمان ارائه گزارش خود با صدای بغض آلود گفت: سیاست‌های فدرالی که تلاش کردند هویت، زبان و فرهنگ بومی را از بین ببرند، همچنان در درد و رنجی که جوامع قبیله‌ای با آن روبرو هستند، نمود می‌یابند. ما باید آسیب‌های ناگفته گذشته را شفاف کنیم.

تا روز چهارشنبه، دولت آمریکا هیچ گونه گزارش درستی از میراث مدارس بومیان خود ارائه نکرده بود، مدارسی که از حربه آموزش برای تغییر فرهنگ بومیان استفاده کرده، تا بتوانند سرزمین بومیان را به تصرف خود درآورند و بومیان مجبور بودند فرزندان خود را به مدارس بفرستند.

به منظور گردآوری این گزارش، سوابق ۴۰۸ مدرسه‌ای را که از سال ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹ بودجه فدرال دریافت کرده‌اند و ۸۹ مدرسه دیگر را که از دولت پولی دریافت نکرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت. به گفته فعالان و محققان، بسیاری از کودکان در این مدارس مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از ده‌ها هزار نفر از آنها هیچگاه خبری نشد.

در این گزارش یادآور می‌شود که «سوءاستفاده‌های شدید جسمی، جنسی و عاطفی» در این مدارس صورت گرفته و به خوبی مستند شده است و تا کنون بیش از ۵۰۰ کودک که دراین مدارس جان خود را از دست داده‌اند، ثبت شده است.

کانادا نیز سال گذشته با رسوایی مشابهی روبرو شد که موجی از اعتراضات را در این کشور به همراه داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    یه زمانی واشتنگتن مرکز جغرافیایی آمریکا بود وقتی از انگلیس مستقل شدند و آنگلوامریکن ها شکار کنان تا اقیانوس آرام سرخپوستان را شکار کردند و قصد داشتند با اسرائیل همین بلا را سر خاورمیانه بیاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس