حمایت اتاق تعاون ایران از طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

رییس اتاق تعاون ایران در حمایت و همراهی فعالان بخش تعاون کشور از طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در متن بیانیه «بهمن عبداللهی» آمده است: به استحضار تمام تعاون‌گران کشور که همواره در فراز و نشیب‌های اقتصادی به عنوان یک بخش اقتصادی و اجتماعی به خوبی نقش خود را در حمایت از انقلاب و آحاد مردم به نمایش گذاشتند؛ می رساند که قطعاً استمرار تخصیص ارز یارانه‌ای به واردات در اقتصاد کشور به دلایلی از جمله گسترش قاچاق، غیررقابتی شدن فضای کسب و کار، ایجاد محدودیت در فرآیند صادرات و غیربهره‌ور شدن استفاده از عوامل تولید، به صلاح منافع اقتصادی کشور نیست.

این بیانیه می افزاید: از این رو تصمیم دولت در جهت اصلاح ساختار اقتصادی و عادلانه‌تر کردن تخصیص یارانه‌ها دارای منطق اقتصادی و اجتماعی است و ضروری است تعاون‌گران مانند همیشه تمام همت خود را در جهت حسن اجرای این طرح اقتصادی به عمل آورند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اجرای این طرح قطعاً از یک طرف موجب بهبود فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان و استفاده بهینه از منابع تولیدی کشور می‌شود و از طرف دیگر موجب عادلانه‌تر شدن توزیع یارانه‌ها در بین دهک‌های درآمدی کشور خواهد شد. بر این اساس، لازم است شبکه توزیع و تولید تعاون کشور با توجه به رسالت اصلی خود مبنی بر ارائه خدمت با حداقل قیمت در راستای حمایت از اعضا و آحاد مردم، ضمن تلاش در جهت تأمین مستمر کالاها و مقابله با هرگونه اخلال در فرآیند عرضه کالاها نظارت کنند که سقف‌های قیمتی اعلام شده از طرف ستاد تنظیم بازار کشور رعایت شود و با تأکید بر بهره‌وری و اصلاح فرآیندهای تولید و توزیع، تلاش شود قیمت‌های مصرف کننده از سقف‌های قیمتی پایین‌تر عرضه شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس