«راز رسانه» اثر نادر طالب‌زاده بررسی می‌شود

نشست بررسی کتاب «راز رسانه»؛ اثر مرحوم نادر طالب‌زاده، امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست بررسی کتاب «راز رسانه»؛ اثر مرحوم نادر طالب‌زاده، امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۸ تا ۲۰ در غرفه انجمن کتابفروشان خوشه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

آیت‌الله قائم‌مقامی و یاسر عسگری، مدیر انتشارات راه یار و گردآونده کتاب «راز رسانه» در این برنامه حضور داشتند.

کتاب «راز رسانه»، مجموعه گفتارها و گفت‌وگوهای نادر طالب‌زاده، گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و بایدهای رسانه های انقلاب اسلامی و شناخت سیاست‌های رسانه‌های غربی. دفتر اول «راز رسانه» از چهار فصل تشکیل شده است.

فصل نخست، زندگی‌نامه و فعالیت‌های نادر طالب‌زاده را بررسی می‌کند. فصل دوم با عنوان «رسانه و سیاست»، به بحث‌های مهمی همچون، «نسبت هنر و ایدئولوژی»، «تصویر انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی»، «مبارزه با تحقیر رسانه‌ای غرب»، «سیاستگذاری در حوزه رسانه»، «جنگ نرم و استراتژی رسانه‌های داخلی» و «رسانه، فقط پیام نیست» و... می‌پردازد. در این فصل بحث‌های مهمی درباره بایدهای رسانه‌های انقلابی و سیاستگذاری رسانه‌ای و نقد سیاست‌های رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.

فصل سوم در ۸۰ صفحه به زندگی، اندیشه‌ها و نگاه شهید سیدمرتضی آوینی درباره مستند رسانه و سینما پرداخته می‌شود. شهید آوینی گفته‌بود: طالب‌زاده، «دیده‌بان انقلاب» و «چشم تیزبین انقلاب» است.

موضوع فصل چهارم نیز نسبت فرم و محتوا در برنامه تلویزیونی «راز» است که در سال‌های اخیر در شبکه چهار سیما با استقبال جامعه فرهنگی و انقلابی مواجهه شده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

منبع: ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس