کد خبر 1373326
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
درخواست پارلمان اردن برای اخراج سفیر صهیونیستها از امان

وزیر خارجه اردن با اشاره به نبودن افقی برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه، تأکید کرد که وضعیت کنونی در سایه اقدامات رژیم موقت صهیونیستی واقعا خطرناک است.

به گزارش مشرق، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت که «عبدالله دوم» شاه اردن در واشنگتن روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین را بررسی خواهد کرد.

الصفدی در مصاحبه با کانال اردنی «المملکة» گفت: پیام روشن است و آن اینکه تداوم وضعیت کنونی در سایه نبودن افقی برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه غیرممکن است همچنانکه اردن دائما تأکید می‌کند که تنها راه، راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است.

وی تأکید کرد که وضعیت کنونی در سایه نبودن افق سیاسی واقعا خطرناک است و اقدامات اسرائیل نیز راه‌حل دولتی و تمامی فرصت‌های تحقق صلح فراگیر را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که گفت‌وگوی شفاف و روشنی با مسئولان آمریکایی درباره ضرورت انجام تلاش‌هایی جهت ایجاد افق سیاسی واقعی صورت خواهد گرفت و درباره اوضاع قدس نیز پیش از ماه رمضان اردن تلاش‌های زیادی برای ممانعت از اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل انجام داد اما دیدیم که در ماه مبارک رمضان تجاوزات اسرائیل باعث ملتهب شدن اوضاع و انفجار خشونت‌ها شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الصفدی همچنین تأکید کرد که هیچ حاکمیت اسرائیلی بر اماکن مقدس نیست، قدس سرزمین اشغالی فلسطین است و اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر هیچ حاکمیتی بر حرم قدس شریف و مسجدالأقصی ندارد و این مکان مقدس با مساحتی بالغ بر ۱۴۴ هکتار، مکانی عبادی برای مسلمانان است.

وی تأکید کرد که اداره اماکن مقدس اسلامی وابسته به وزارت اوقاف اردن، اختیار اداره امور حرم قدس شریف را دارد و هر گونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی در اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، بازی با آتش و جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان و نیز سوق دادن منطقه به سمت بحران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس