کد خبر 1373220
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
روسیه حملات اوکراین به جزیره مار را دفع کرد

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات ارتش اوکراین به جزیره مار را دفع کرده و نیروهای اوکراینی در این حملات متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

به گزارش مشرق از "اسپوتنیک"، وزارت دفاع روسیه گفت: در چند روز اخیر ارتش اوکراین سعی کرد به جزیره مار حمله کند اما در این حملات متحمل تلفات سنگین شد. ارتش اوکراین یک جنگنده سوخوی ۲۷، سه فروند جنگنده سوخوی ۲۴، چندین فروند بالگرد می‌۲۴ و می‌۸ و همچنین ۳۰ فروند پهپاد را از دست داده است. 

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این حملات ارتش اوکراین از نظر نظامی بی‌معنی بوده است. 

یک مقام دیگر در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دستور حمله به این جزیره را داده است و وی به دنبال یک پیروزی به مناسبت ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) یا روز پیروزی اروپا در نازی‌های آلمان بوده است. 

وی افزود با این حال رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین با این حمله مخالف بوده است. 

این مقام روس همچنین ادعا کرد که ایده حمله به این جزیره را مشاوران انگلیسی به زلنسکی داده‌اند و قرار بوده است پیروزی در این حمله در بیانیه مشترک بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و زلنسکی منعکس شود. 

به گزارش مشرق،  وزارت دفاع اوکراین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند ناوچه ارتش روسیه را با حملات پهپادی مورد هدف قرار داده و غرق کرده است. 

این وزارتخانه تصاویر ویدیویی منتشر کرده که به گفته یورونیوز ، در آنها یک کشتی کوچک در اسکله دیده می‌شود که دود و شعله‌های آتش از آن بلند شده است.

ارتش اوکراین می‌گوید این تصاویر متعلق به ناوچه روسی است که با حمله پهپاد ساخت ترکیه‌ به نام « بیرقدار» مورد هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که این حمله در نزدیکی جزیره مار در دریای سیاه صورت گرفته است. 

اوکراین همچنین ماه گذشته اعلام کرد که توانسته است یک فروند ناو جنگی روسیه بنام موسکووا را هدف بگیرد و آن را غرق کند. کی‌یف در آن وقت ادعا کرده بود که ناو موسکووا را در نزدیکی جزیره مار هدف حمله موشکی قرار داده است. روسیه در واکنش، ضمن رد این ادعا دلیل آتش گرفتن ناو را انفجار در انبار مهمات آن اعلام کرد. 

با این حال وزارت دفاع روسیه چند روز بعد اعلام کرد، در حادثه غرق شدن رزم ناو مسکووا در دریای سیاه، یک خدمه این ناو کشته و ۲۷ خدمه دیگر مفقود شده‌اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • میثم IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    29 7
    جزیره مار تبدیل به جزیره کلاغ شد انقد که اوکراین بمب و موشک ریخت روی سرش. این مقام نظامی روسیه گویا راجبه آرزوهاش داره حرف میزنه.
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      6 11
      نه عزیزم، اربابت انگلیس و اون دلقک صهیونیست خواستن این جزیره رو تصرف کنن....... نتونستن و با دادن کشته و خسارت زیاد فرار کردن، حالا کی "راجع به" آرزوهاش حرف میزنه؟؟!! خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      13 3
      خخخ باشه انگایس و زلنسکی شکست خوردن! شما خوشحال باش طرفدار پوتین!! خخخخ
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      این همه هواپیما اکراین از دست داد تو اون جزیره چه خبر بوده
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      2 2
      در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    5 12
    انگلیس به آخر راه رسیده است - جزیره انگلیس در این جنگ قربانی نهایی این جنگ خواهد بود این همان مدل پایان جنگ جهانی دوم در بمباران اتمی ژاپن بوسیله ی آمریکا خواهد بود- جهان در سوگ عظیمی فروخواهدرفت قارچ اتمی جدید در بالای جزیره انگلیس سوژه رسانه های جهان در قرن جاری (2200)خواهد شد - وای بروز انگلیس
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    6 4
    چطور سیستم های تور ام دودر این جزیره نتونستن جنگنده بزرگ سخو را کشف کنن یا اوپراتورها مست بودن یا جنگ الکترونیک انجام شده بود
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 3
      تو انگار اصلا این خبرو نخوندی، اون سوخو هایی که که رهگیری و منهدم شدن رو با پشه کش زدن پس؟؟!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 3
      کدوم رهگیری؟! خخخخخ خواب دیدی؟!
  • آواکس IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 5
    آمریکا و انگلیس با روی کار آوردن یک دولت غربگرا با یک انقلاب رنگی به هدف خود برای ایجاد یک باتلاق بزرگ برای روسيه دست یافتن، زلنسکی بازیچه دست غربيها بیش نیست که اوکراین را به نابودی کشاند، و حالا هم در تمام رسانه ها و فضای مجازی که توسط غرب کنترل ميشه از او که با سیاست های فاجعه بار اوکراین را به میدان جنگ تبدیل کرد به عنوان قهرمان و فردی باهوش یاد میکنند.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      2 5
      باتلاقی در کار نیست. دیگر چیزی از اوکراین باقی نمانده است و روسیه تقریبأ به تمام اهداف خود رسیده است و طی هفته های آتی به تثبیت آنها می پردازد و کار غده فاشیسم و نژادپرستی در مرزهای خود را یک سره می کند. اگر هم باتلاقی باشد برای اروپا و علی الخصوص انگلستان است که تقریبأ مسیر تمام برنامه های پنجاه ساله آینده آنها تخریب شده و به هم خورده است. از همین الان در آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی مردم شروع به ذخیره چوب برای سوخت و گرمای زمستان کرده اند ولی اروپا هم هنوز قیافه یک بالغ فهمیده را به خود می گیرد که اختیارش دست خودش است.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 3
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    روسیه کشور دروغگویی هست در فیلمها دیدیم جزیره بشدت بمباران شد انفجار رو هم اتش سوزی عنوان کرده
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    4 0
    توفیلم مشخصه که دوجنگنده اوکراین بدون هیچ سدی جزیره را بمباران میکنن
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 2
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس