کد خبر 1373012
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
افزایش قیمت شیرینی در راه است

رییس اتحادیه قنادان تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید شیرینی خبر داد و گفت: در یک هفته آینده درباره میزان افزایش قیمت شیرینی با توجه به رشد قیمت مواد اولیه تولید تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی بهره‌مند رییس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به گرانی قابل توجه در برخی از مواد اولیه تولید شیرینی، اظهار کرد: همه‌ی مواد اولیه تولید شیرینی افزایش قیمت داشته‌اند اما، افزایش قیمت در برخی اقلام بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقلام روغن است که قیمت هر قوطی ۱۰ کیلوگرمی آن از  ۱۶۰تا ۱۷۰ هزار تومان به بیش از ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

بهره‌مند از دیگر مواد اولیه با افزایش عجیب قیمتی را شکر عنوان کرد.

رییس اتحادیه قنادان تهران یادآور شد: قیمت شکر رشد بی‌رویه را در سال گذشته تجربه کرد و نرخ دولتی این کالا از ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر قیمت داد،  پس از آن از مرز ۱۲ هزار تومان گذشت و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. 

بهره‌مند افزود: در ۱۳ دی ماه به شکر ۹ درصد ارزش افزوده اضافه شد و در نهایت در ۱۶ بهمن ماه کارخانه‌ها نرخ خود را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان با ۹ درصد ارزش افزوده تغییر دادند.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم آرد برای صنف قنادان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد که از نرخ جدید آرد برای صنف و صنعت که ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بوده نیز بالاتر است.

بهره‌مند در پاسخ به این پرسش که برخی از همکاران شما گزارشاتی درباره مشکلات در تامین اقلام مورد نیاز خود داشته‌اند، گفت: شبکه توزیع از جو ایجاد شده ناشی از احتمال گرانی بیشتر در سایر اقلام تولیدی مانند آنچه درباره آرد اتفاق افتاد، سوءاستفاده کرده و اقدام به کاهش توزیع کرده‌اند.

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: البته با توجه به سیاست های دولت احتمال گرانی در سایر اقلام محتمل است.

وی با تاکید در اینکه در مجموع مواد اولیه تولید شیرینی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌اند، افزود: به رغم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اقلام تولیدی شیرینی از تیرماه سال گذشته تغییری در نرخ‌های مصوب شیرینی داده نشده است و این امر موجب اعتراض همکاران ما شده است.

بهره‌مند تصریح کرد: اتحادیه درخواست خود را برای افزایش قیمت شیرینی مطابق با افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید به مسئولان مربوطه داده است.

به گفته رییس اتحادیه قنادان تهران؛ در یک هفته آینده درباره میزان افزایش قیمت شیرینی با توجه به افزایش مواد اولیه تولید تصمیم گیری خواهد شد.

بهره‌مند اظهار کرد: افزایش قیمت شیرینی با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی مردم دلخواه ما نیست و کاهش تقاضا را به دنبال خواهد داشت اما، چاره‌ای جز افزایش قیمت برای فراهم شدن امکان ادامه کار نداریم.

منبع:اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 8
    والا این خوراکی مضر رو هر چی کمتر مصرف کنیم به نفع سلامتیمون هست.. بجای هزینه برای شیرینی باید برای مواد سالم و طبیعی مثل انواع میوه و سبزیجات فصل یا کشمش، خرما، ارده شیره،انجیر و توت خشک و .‌‌.. هزینه کرد..درسته اینها که گفتم هم ارزون نیست لااقل میدونیم که مفید و سالم هستند..پول نمیدیم خودمون رو مریض کنیم!
    • حمید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 0
      قرار بود فقط مرغ و تخم مرغ و لبنیات و روغن باشه پس چی شد ؟؟؟!!! خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه امروز شیرینی فردا .....پس فردا.....
    • ناشناس IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      کشمش کیلویی 100 هزار تومان، انجیر خشک کیلویی 300 هزار تومان، خرما پیارم کیلویی 120 هزار تومان، توت خشک کیلویی 150 هزار تومان و ... اینایی که گفتی چند برابر از شیرینی گرون تره
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      توت سفید الان کیلو ۲۰ ، چند کیلو بخرید بگذارید در فریزر ، بعد کم کم مربا درست کنید ، شیرینی خوبی میشود. ۲۰ دقیقه در آب جوش بجوشد بع شکر روش بریزید
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      هر نوع مربا با ماست شیرینی خوبی میشه که هیچ شیرینی فروشی تا حالا نخورده . ماست میوه ای
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    10 0
    افزایش ۱۰۰درصدی همه چیز!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    10 1
    همینجوریش اکثر شیرینی فروشی ها خالی از مشتری شده اند و در حال زیاندهی هستن. اگه قیمت بالاتر بره که دیگه واقعا بیچاره میشن
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 0
    همین شیرینی هم مدت هاست کسی نمی‌تواند بخرد !!خسته نباشی رییس اتحادیه!!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 1
    تو کشور ما همه چی کم کم برای سلامتی مضر شده از خانه و خودرو گرفته تا لبنیات و سبزیجات .... افزایش صددرصد همه چیز و تورم ۴۰ درصدی و افزایش حقوق ۱۰ درصد
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    8 1
    خوب من بدبخت شوهرم شاگرد قنادی چی کار کنم چرا این همه مردم را ادیت میکنید بچه من چی بخوره اگه باباش اخراج شه جوانهایی که میخوان ازدواج کنن چی بدن تو عروسی یا تو مجلس ختم اصلن بمیریم راحت شیم به خدا اعدام صحرایی خیلی بهتر از این شرایط حالا فقط این نیست از فردا هر کی از را برسه میخواد بزاره رو ی قیمتا همه چی میخواد گرون بشه چرا میخوابین پا میشین خواب نما میشین خوب همه چی دست دولتمرداس شما یارانه دستتون نمیتونید مدیریت کنید مردم عوام میخوان مدیریت کنن من از اصطرس میمیرم نه از گرسنگی
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 2
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      اینا که میگی کار حضرت فیله
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    گرانی خبر جدیدی نیست هر کسی میفهمد وقتی آردوتخم مرغ وشکروروغن گران شود شیرینی هم گران می شود...
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 0
    مومن غذای بیرون، شیرینی و انواع خوراکی ها متاثر از اون ۴ قلمه! می خوای چیزی گرون نشه؟ تازه چیرایی که قبلا هم ازاد بود باز گرون میشه مثل گوشت بوقلومون ماهی و شتر مرغ!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    وقتی موادغذایی وابسطه به شکروروغن وآردولبنیات وغیره باشه گرانی اینهافقط به شیرینی نخواهدبود موادغذایی دیگرمانندساندویچ وکیک وغیره راهم گران خواهدکرد
  • محمود IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    یه بلبشویی شده که نگو هرجا میری صحبت آرد و شکر و ماکارونی و روغنه فک کنم کم کم باید بریم تو کوهها و بیابونا زاهد و عارف بشیم هیچی نخوریم نپوشیم مسافرت که سخت بود کم کم واسه ما غیر ممکن هم میشه بابا هر مسوولی که نمیتونه اینجا مدیریت کنه جمع کنه بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــره مردم موش آزمایشگاهی نیستن مردم حق زندگی دارن یه زندگی ساده وعادلانه با امکاناتی که حق تک تک هر ایرانی هست در کمال آرامش
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    کلا شما میخواهید شیرینی و طراوت را از مردم بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس